|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfør øker andelen uføretrygdede?amo - jeg greier ikke å svelge helt formuleringen din. Mener du at det er negativt at det forventes at alle jobber - også de som ikke ønsker det? Hvem mener du skal ta ansvar for å forsørge de som rett og slett ikke ønsker å ta vare på seg selv? |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfør øker andelen uføretrygdede?
Jeg vet ikke helt hva jeg mener selv heller.
![]() |
![]() |
#3 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvorfør øker andelen uføretrygdede?Vi har jo ikke rett på å få gå hjemme 100% i årevis akkurat. Det var jo sett på som et luksusgode på 50tallet også, og før 50tallet måtte kvinnene jobbe, enten det nå var på gård, som hushjelp eller på fabrikk. Under krigen var jo alle i arbeid også.
![]() |
#4 |
Tante Sofie
|
Du har helt rett i at mange hjemmeværende mødre for tredve år siden holdt ut i umulige ekteskap fordi de ikke hadde mulighet for å klare seg økonomisk etter en skilsmisse, men mener du at de som ikke vil jobbe skal få uføretrygd eller annet for å kunne klare seg økonomisk utenfor et dårlig eketeskap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er ikke amo, men jeg vil bare si at jeg tror en del som i dag ville ha vært uføretrygdet den gangen heller var hjemmeværende. De var jo ikke noe friskere av den grunn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tante Sofie
|
"En del av dem" synes jeg høres mye ut. Noen var det nok, men i min oppvekst var de fleste mødrene hjemmeværende, og jeg tror ikke at brorparten av disse damene i tredveårene ikke var friske nok til å jobbe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Nei det mener jeg ikke, men jeg tror at en del av velferdsordningen vår går til å finansiere dette.Ikke nødvendigvis uføretrygd, men ulike trygdeordninger.
![]() |
![]() |
#8 |
På lukket avdeling
|
Det er jo overgangsstønad ja, ikke uføretrygd.
![]() |
#10 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Må man det? Varighetsdefinisjonen er da litt annerledes i NAV enn på folkemunne, er det ikke?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|