![]() |
#21 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjKattene mine må være inne. De får ut på terrassen som er inngjerdet. Med tak over. Allikevel hender det de har "uhell" inne som jeg ikke setter så stor pris på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katterevansj
Våre katter har sandkasse inne, men bruker den kun om nettene når det ikke er noen våkne til å slippe dem ut.
![]() |
#23 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere kan jo gå til anskaffelse av egen katt, helst hannkatt, da holder de andre seg gjerne unna
![]() |
#24 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjÅ strø pepper/pepperkorn/kverne pepper skal vist holde katten borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjEller du kan kaste en neve med harde erter etter den.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: KatterevansjMasse nykvernet pepper på trappa gjorde susen for oss. Må gjentas med jevne mellomrom.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: KatterevansjBergamot heter den eteriske oljen! |
![]() |
![]() |
#28 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjPepper tror jeg at vi forsøker først. Det hørtes jo veldig delikat ut!
![]() |
#29 |
Har bakt søte kaker
|
Er hvertfall veldig enkelt å fjerne dersom det feiler.
![]() |
#30 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: KatterevansjEr det ikke bare å forholde seg til at katter finnes, og ikke legge opp til situasjoner (som å sette fra seg ting ute) som gjør at det skjer uhell? Kjenner jeg i denne tråden (som i flere andre her) overraskes veldig over den "kampånden" en del får når det er snakk om katter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Men hvorfor skal jeg måtte ta ekstra hensyn på min eiendom, når det er katteeiernes skyld? Jeg på min side skjønner ikke at katteeiere skal særbehandles og få lov til å ha dyr de ikke tar seg av skikkelig. Det finnes ingen andre dyr man bare slipper ut, og trekker på skuldrene av at ødelegger andres eiendom.
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det har jeg aldri tenkt på, men det er jo veldig sant. Og egentlig ganske spesielt når man tenker over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Helt enig i forhold til eiere. Men ikke i forhold til å "gå løs på" katter. Ikke på noen måter faktisk. De er uskyldige dyr. De gjør ikke folk vondt (som en løs hund f.eks. kunne gjort), og de handler på instinkt. Jeg ser absolutt at det kan være plagsomt på mange måter (vi fikk tisset i en vogn en gang), men likevel er det ingen sammenheng mellom at noe er plagsomt, og at det gjør det legitimt å gå til fysiske tiltak mot katt. Det er greit å spraye rundt hus eller sette ut ting som frastøter katten. Men man ser ofte folk som delvis går løs på katter (både i media og i andre tråder), og det er der jeg opplever at human etikk plutselig er en saga blott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
frakoblet
|
Jeg har jo sett meg nødt til å forholde meg til at katter finnes, men jeg liker ikke at andres kjæledyr påvirker meg negativt på min eiendom! Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk føler dette urettferdig??
![]() |
#35 |
Protonterapeut
|
Nuvel ...
![]() |
#36 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: KatterevansjJeg er av dem som ikke er veldig begeistret for å ha 3-4 faste katter på besøk i hagen daglig. Jeg er ikke noen dyreelsker, og har bevisst valgt å ikke ha kjæledyr. Men det har jeg visst likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
Human etikk?
![]() |
#38 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: KatterevansjTo av våre nærmeste naboer har katt, og begge har sagt at det å sprute vann på kattene er helt ok. Det praktiseres aktivt her i heimen, og ærlig talt ville jeg gjort det uten katteeiernes velsignelse også. Dette er mitt hjem - her skal jeg kunne ha barnevogner utenfor, ungenes sko på trappa, puter i utemøblene på sommerkvelder, og blomsterbed der det måtte passe meg, uten å tilrettelegge for at naboens katt skal kunne komme og ta seg til rette. DE har valgt å ha katt, ikke jeg.
![]() |
![]() |
#39 |
Passiv
|
![]() Sv: KatterevansjDet er tradisjon for kattehold her til lands. Kanskje er det en tradisjon som burde fjernes, men enn så lenge så er den nå her da. På samme måte som en rekke andre tradisjoner. Jeg for min del kan for eksempel gjerne ønske meg at det forbys å støyforurense på ettermiddager i helger. Det kan være plagsomt med gressklipperdur time etter time etter time. |
![]() |
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
![]() Sv: KatterevansjSmilefjes, det finnes ingen steder, innen rimelighetens grenser, man kan bosette seg uten å plages av katt. Vi bor i Oslo sentrum, i en bygård, og vi plages av katter. Vi bor i fjerde etasje, og en dag fant vi en katt inne i leiligheten. Forskjellen på kattehold og gressklipping er også graden av nødvendighet. Gressklipping er vedlikehold, katter er underholdning. Det er veldig mye jeg finner meg i av naboer som en følge av at jeg bor her jeg bor, men jeg syns det er skikkelig irriterende at våre vogner, bed, uteleker, sandkasser, presenninger og what not skal ødelegges av andres katter. Katter som det er umulig å finne ut hvem eier, men som noen syns det er hyggelig å kose med inne og er helt
![]() |
|
|