![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjRiktignok kan man bo hvor man vil, men jeg har ikke akkurat valgt å bo i dette landet. Jeg er et kattemenneske selv om jeg ikke har hatt katt på mange år nå. Men jeg må si meg enig i at det er noe spesielt at katter kan gå løse og gjøre omtrent hva de vil. Og nåde de som ikke godtar det liksom. Satt litt på spissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Katterevansj
Så at naboens katter "koser" seg på terrassen min må jeg bare akseptere?
![]() |
#43 |
frakoblet
|
Dette var et unormalt ansvarsfraskrivende innlegg til deg å være, Smilefjes. Og sånn til opplysning så er det faktisk noe som heter lov om helligdagsfred, selv om de fleste driter i den.
![]() |
#44 |
Har bakt søte kaker
|
For vår del dreide deg seg kun om at de tisset på utgangsdøra.
![]() |
#45 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjJeg har tom kastet grus etter nabokattene jeg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
For meg som overhodet ikke liker katter kommer de i samme kategori som måker, skjærer, rotter og mus. Plagsomme dyr jeg ikke liker og som jeg hvertfall ikke liker når de invaderer meg og mitt, ved å ødelegge ting skjite og tisse rundtom, lage reder og hva har du, plukke istykker søpleposer og spre søppel, osv. Slike plagedyr som er ville er det vanlig å gjøre noe med for å hindre at de ødelegger ting. Dyr som dette som bor hjemme hos folk forutsetter jeg at de selv holder under kontroll - hvis ikke får eieren finne seg i at jeg selv finner en måte å løse problemet på. Når det er sagt er jeg ikke spesielt aggressiv av meg så så veldig slemt blir det ikke. Men noe hadde jeg foretatt meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Passiv
|
Det var mer ment som et innlegg om at det er sånn at kattehold med frittgående katt fremdeles er ansett som temmelig normalt. Det er mange som hisser seg såpass opp over katter at jeg syns det var på tide å si at kattehold ikke er personifiseringen av rendyrket ondskap. |
![]() |
![]() |
#49 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: KatterevansjVil påstå det er verre med kattetiss og kattedritt i hagen din, på møbler og klærne dine, enn f.eks. å høre en gressklipper i ny og ne. At enkelte katteeiere ikke innser de kan være til plage for andre, syns jeg er rart. Når noen endatil påstår det er naboene sin feil, bikker det over mot ansvarsfraskrivelse, frekt og dårlig naboskap. Ikke rart folk blir irritert av sånt.
![]() |
#51 |
Passiv
|
![]() Sv: KatterevansjMen er det sagt noe sted at det er naboens feil her? |
![]() |
![]() |
#53 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: KatterevansjHer, sf:
Katter i tettbygd strøk er bra, de holder rotte- og musebestanden nede. Tror de fleste er for katter, men mot dårlige naboer.
![]() |
#55 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Ja, for det er jo det vi blir irritert over - at katteeierne ikke innser at deres katt faktisk er til sjenanse for andre. Og så fremstilles det som om det er fordi vi ikke-katteeiere er lite tolerante. Det er jo BARE å ikke legge putene ute, BARE å ha deksel over sandkassa, BARE å la være å ha sko ute, BARE å ha myggnettingdør på terrassedøra osv. Det innskrenker jo vår frihet på egen tomt, og jeg syns ikke det er bare jeg altså.
![]() |
#56 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Det er vel ingen her som har sagt at kattehold er den aller verste egoistiske handlingen som noensinne finnes?
![]() |
#57 |
Passiv
|
Det var nettopp det som ble sagt, ja. |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Det var ikke det som ble sagt altså... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser poenget ditt, det er ikke det man vil lære barn.
![]() |
#60 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KatterevansjKatter er jo særdeles frittgående dyr, som også desverre finnes i halv-ville eksemplarer. Mulig jeg er litt inhabil som katteeier selv, da jeg sjeldent ser på andres katetr som noe problem. Med katter i området så kan det av og til hende at man finner en kattebæsj i blomsterbedet.
![]() |
|
|