|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Det ser jeg, den oppgir 1000 som max ser jeg. (Jeg har min definert som max, altså 1000 pixler)
|
|
|
#22 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Ikke 2000, men 1500 ser jeg nå at bildet mitt er.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Men hvordan blir lesevennligheten mindre av at bildet er mindre? Skjermen er jo fysisk sett uansett ikke større enn den er? Ok, det blir litt dårligeree oppløsning, det blir det jo, men fysisk sett blir jo ikke bildet større (på en gitt skjerm) uansett?
|
|
|
#24 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?
Ikke bildet akkurat, men bredden på bloggen. Jeg synes det blir for trang med tre kolonner på 1000 pixler.
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Det er stortsett ikke ren html på slike sider lenger. Som oftest så definerer bare html/xhtml innholdet og komponenter, mens CSS (stylesheet) er det som sier hvordan ting skal se ut, farge, størrelse og hvordan ting er plassert i forhold til hverandre. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Da forstår jeg. Fant en sånn der CSS-greie.
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Fant link! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Jeg har ikke gjort noe i CSS eller HTML nå altså, jeg valgte en ny mal og har endret den litt med drag and drop. jeg vil at headerbilde skal dekke over hele bloggen ja.
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Hvis du finner taggen for headeren i CSS og forsøker endre den. Jeg tipper feilen ligger der. Det står antagelig noe ala dette (random eksempel): |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Høh, jeg har en testblogg og der funker det helt fint med bilde over hele.
|
|
|
#33 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan får jeg tre kolonner i bloggen min?Må ha vært en innstilling som hadde klikka, for nå fikk jeg det til, helt uten html eller css.
|
![]() |
|
|