Sv: Total subjektiv utblåsning
Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.
Jeg var innom Din Sko rett før stengetid en gang, jeg skulle bare løpe inn og kjøpe et par sandaler som vi hadde vært og prøvd på minstemann dagen før. Når jeg står ved hyllen med en sandal i hånden og kikker etter rett størrelse kom det en snerpe av en butikkansatt bort og sier surt: "Det er TO minutter til vi stenger bare så du er klar over det!". Vel, det hadde kanskje tatt meg 30 sekunder og finne sandalene og betale for dem, men jeg ble dritsur og trampet ut derfra. Der gikk de glipp av den 100-lappen liksom. Men makan til dårlig service. 
Jeg er enig forøvrig med Vimsen jeg. Det kan selvsagt være irriterende med folk som kommer slentrende rett før stengetid og tar seg god tid, men man tar på seg et smil og gjør det beste ut av det. Nå har jeg alltid fått betalt for de timene jeg faktisk har vært på jobb da, det skulle da bare mangle.
Den var veldig uhøflig, sånt går ikke an!
Men det er forskjell på sånne som løper inn for å skynde seg, og de som faktisk har tenkt å bruke en halvtime til en time ekstra etter stengetid, fordi de tross alt er kunder og de har all verdens tid. Forventer man f.eks at barnehagen smiler deg ut en time etterpå, eller at legekontoret holder oppe langt etter stengetid. Man er jo betalende kunder der også, liksom.
|