Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmsirkel - Tilbake til fremtiden I og II

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 11:37   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmsirkel - Tilbake til fremtiden I og II

Vi har jo snakket om å ha filmsirkel også, men aldri ordentlig kommet igang. Derfor kommer jeg rett og slett med et forslag til film. Siden jeg i helgen ble minnet på at det er 25 år siden Tilbake til Fremtiden I kom ut, og 5. november 1985 er datoen Marty først reiser tilbake til 1955, og deretter frem til 2010 på, syns jeg dette er gode alternativer.

Nettopp på grunn av at vi er i året Marty reiser frem til, tenkte jeg vi kunne se toern også, i tillegg til at det gir oss mulighet til å se disse to filmene opp mot hverandre. Treern tenkte jeg å forbigå i stillhet.

Who's in?
Diskusjonen starter 22. november.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 11:39   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmsirkel - Tilbake til fremtiden I og II

God idé!

Vi rekker ikke å få sett dem så fort, for vi skal reise bort denne helgen. Hva med over neste helg?

Gammel 09-11-10, 11:41   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smart. Diskusjonen kan starte 22. november.

Gammel 09-11-10, 11:44   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forguder de filmene (jeg er også enig i at treern ikke er helt det store). Great Scott!

Gammel 09-11-10, 11:46   #5
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er med!

Er det helt hinsides av meg å foreslå å ta en titt innom denne før filmen ses? Jeg elsker å se etter tabber og ting som ikke stemmer overens i filmer.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 11:53   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah! Tilbake ved femtiden.

Hadde det ikke vært for hyttetur og Berlintur, så skulle jeg (og mannen) gjerne ha sett disse. Men, vi har jo sett filmene så mange ganger at vi sikkert kan diskutere dem uten nødvendigvis å ha sett dem akkurat nå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 11:55   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Dere får ikke sett dem en ettermiddag, da, Divine? Ellers er jeg enig, er man godt kjent med filmene så trenger man ikke å se dem akkurat nå. Jeg har lyst til å se dem igjen, det er vel kanskje halvannet år siden sist.

Gammel 09-11-10, 11:57   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er med!

Er det helt hinsides av meg å foreslå å ta en titt innom denne før filmen ses? Jeg elsker å se etter tabber og ting som ikke stemmer overens i filmer.

Åh åh! Jeg elsker også å se etter easter eggs og tabber og slikt.
Jeg har ikke sett filmene på hjemmekinoen enda. Back to the future på 130"-lerret er ikke å forakte. Neste helg er jeg travelt opptatt men helgen etter skal jeg absolutt se dem. Jeg har jo sett dem sikkert 30 ganger fra før, men blir aldri lei av de to første.

Gammel 09-11-10, 11:58   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere får ikke sett dem en ettermiddag, da, Divine?

Dessverre. V. busy and important.

Gammel 09-11-10, 13:22   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er med

Gammel 09-11-10, 13:30   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man tak i denne filmen nå til dags? På lovlig vis.

Gammel 09-11-10, 13:31   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Du kan låne dem av meg, f.eks.

Gammel 09-11-10, 13:35   #13
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Platekompaniet har trilogien til en hundrelapp.

Gammel 09-11-10, 13:35   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

De selger vel disse filmene overalt, tenker jeg. I hvert fall i sånne samlebokser. Til og med nedlastingskriminelle Iset har alle originalt i hylla.

Gammel 09-11-10, 13:47   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Platekompaniet har trilogien til en hundrelapp.

Supert. Da tror jeg nok jeg slenger meg med. Disse filmene husker jeg som banebrytende i min ungdomstid - ikke så mye filmen, egentlig, men at jeg gikk fra å være barn til å bli ungdom.

Gammel 09-11-10, 13:47   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er med!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:52   #17
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Platekompaniet har trilogien til en hundrelapp. Platekompaniet har trilogien til under 400. Og denne har faktisk klipp av Eric Stoltz som Marty McFly også.

Ben "just the excuse I need" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:55   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

De hadde triologien til under 100-lappen også, på dvd. På blue ray kostet den under 400.

Gammel 09-11-10, 14:03   #19
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De hadde triologien til under 100-lappen også, på dvd. På blue ray kostet den under 400.

TRILOGI! :splitting hairs:

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:07   #20
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte denne på DVD da den først ble gitt ut i Norge, og det står altså Triologi på min.

Ben "in large shiny letters" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.