Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Noen bør ikke jobbe i butikk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-10, 14:41   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bør ikke jobbe i butikk

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg skjønner at det er kjipt å bli møtt sånn i en butikk, men er det ikke bare å gå et annet sted og bestille der?

Så du mener at en slik oppførsel får man bare heve seg over?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:47   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så du mener at en slik oppførsel får man bare heve seg over?

Ja, det gjør jeg. Dårlig service på et kjøpesenter er da ganske dagligdags.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:50   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det at det er dagligdags er god nok grunn til å godta det. Det kan neppe være i butikkeiers interesse å ha ansatte som oppfører seg slik at kundene slutter å handle der.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:05   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes ikke det at det er dagligdags er god nok grunn til å godta det. Det kan neppe være i butikkeiers interesse å ha ansatte som oppfører seg slik at kundene slutter å handle der.

Nei, det er det sikkert ikke, men jeg gidder uansett ikke å klage hver gang jeg får dårlig service. Da skulle jeg fått det travelt. Og jeg er ikke overbevist om at butikkeierne alltid bryr seg heller. Butikkansatt på kjøpesenter med ukurante åpningstider er ikke verdens mest attraktive jobb.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:07   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet i mange år i butikk selv (riktignok helsekost, men servicen går jo ut på det samme), og mener at sånt SKAL man klage på. Ukurante åpningstider og dårlig lønn er ikke noe issue, da får man heller bytte jobb om man trives så dårlig at det går utover kundene. Jeg er glad folk ikke godtar hva som helst og overser butikkansatte gjør, da hadde det sikkert vært gøy å handle ...
Vi hadde et enormt fokus på service, men vi hadde da også storfornøyde og trofaste kunder og et godt rykte.

Gammel 10-11-10, 17:02   #46
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner at det er kjipt å bli møtt sånn i en butikk, men er det ikke bare å gå et annet sted og bestille der?

Nei det kan jeg ikke. Det er litt avstand til neste butikk i den kjeden så det er uaktuelt for meg.

Det er ikke overalt man får god service og jeg klager ikke på det, men denne syns jeg var i drøyeste laget.

Gammel 10-11-10, 20:44   #47
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke lyst!!! Definitivt feil svar. Hun burde heller ha svart at "Jeg har ikke rukket å sjekke de kassene ennå. Har du tid til å vente litt så kan jeg se på pakkseddelen om varen er med, eventuelt ringe deg så snart jeg har fått sjekket. Senest innen en times tid alt etter som hvor mange kunder som kommer. Hvordan høres det ut for deg? Du kan gjerne få en kopp kaffe og vente her mens jeg sjekker"

Er det for mye service forlangt eller, har jeg jobbet på helt feil måte i alle de årene jeg tråkket rundt i butikk. Målet med min arbeidsdag var å få solgt varen, til en fornøyd kunde som ville komme tilbake. :-)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:02   #48
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun har nok Carol Beer fra Little Britain som ideal.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Butikkdamen:Ja jeg har det, men jeg har ikke lyst å pakke opp varene jeg nå.
Jeg: HÆ?
Butikkdamen: Nei jeg hadde ikke det nei.

Det skal jeg si neste gang noen ber meg sjekke noe for dem. "Nei, jeg har ikke lyst."

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:34   #49
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

What, det der hadde vært grunnlag for advarsel flere steder jeg har jobbet. Spent på svaret du får fra ledelsen.

Gammel 10-11-10, 21:45   #50
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke jeg vant med her i Trondheim. Jeg synes det er på sin plass å si i fra når det er over kanten dårlig service. Service er vel inkludert i prisen, eller? Dessuten vil nok de fleste butikksjefer ha et godt rykte på sin butikk, noe de ikke får om en ansatt bedriver dårlig service. Derfor må man si i fra så en endring kan skje. En annen ting er at den ansatte må få høre at slik oppfører man seg ikke i et serviceyrke. Makan.

Gammel 10-11-10, 21:51   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har du fått noe svar enda?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:02   #52
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hun har nok Carol Beer fra Little Britain som ideal.

Gammel 10-11-10, 22:04   #53
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

. Service er vel inkludert i prisen, eller?

Aha, nå skjønner jeg det.
Varen var til halv pris. Da inngår kanskje ikke service

Jeg fikk svar om at dette skulle bringes videre til butikksjefen og at senterledelsen beklaget hendelsen. Vet ikke om jeg får noe mere svar etter beskjeden er levert i rette hender.

Gammel 10-11-10, 22:07   #54
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Aha, nå skjønner jeg det.
Varen var til halv pris. Da inngår kanskje ikke service

Se der, ja. Saken løst

Gammel 10-11-10, 22:19   #55
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Se der, ja. Saken løst

Jeg burde rett og slett pakket opp varen selv

Gammel 10-11-10, 22:26   #56
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Jeg burde rett og slett pakket opp varen selv

Ja, tenkte tanken selv, hoho.

Gammel 10-11-10, 22:37   #57
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ja, men jeg har lyst til å pakke opp"!

Gammel 10-11-10, 22:50   #58
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde villet vite det om jeg var butikksjef.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 00:05   #59
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Erre mulig!

Gammel 11-11-10, 00:39   #60
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg hadde villet vite det om jeg var butikksjef.

Jeg synes det er kjipern om det blir slik at butikkjobb er lavstatus og ferdig med det, og at man ikke kan forvente annet en mobilprat og slafsing på tyggisen. Jeg ønsker å høyne statusen på butikkjobbing, men da må selvsagt også kompetansen til de ansatte også høynes. Ikke på den måten at de nødvendigvis må bli matte (synes jeg), men at man behandler kunder ordentlig, setter seg ordentlig inn i de produktene man selger osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.