|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Leser du reiselitteratur?Her er jeg helt blank. Jeg har kjøpt er par Lonly Planet bøker, men så egentlig ikke det helt store med de? Jeg fant i alle fall ut av de samme severdighetene helt av meg selv. Men jeg skjønner at dette er forskjell fra sted til sted, eller?
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Jeg har en ganske alvorlig reiseguidefetisj, og leser meg alltid opp en hel del før jeg reiser, både på severdigheter, spisesteder, bosteder, transport, og generelt strøk og orientering. Jeg bruker nettet massevis også.
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Ja, jeg liker å lese reiseguider. Jeg liker også reiseskildringer à la Bill Bryson. Jeg liker i det hele tatt det meste som er relatert til reiser.
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Jeg leser gjerne reiselitteratur, også til steder som jeg ikke har planer om å besøke med det første.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Ja, jeg elsker reiselitteratur, og leser meg godt opp på forhånd, i tillegg til at jeg setter lapper i bøkene på ting det er greit å slå opp på. Jeg hater å kaste bort tid med å prøve å finne frem til steder, eller gå glipp av noe jeg burde ha sett. Jeg liker å finne reiselitteratur i gode reisebutikker, også bruker jeg dem som support til googlingen.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Jepp, men det kommer jo an på hva jeg skal, da. Hvis jeg skal 2 dager til Paris (
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Kan du mene Will Fergusons Hokkaido Highway Blues, Tallulah? Han kjører ikke motorsykkel, men haiker. Anbefales!
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Ja, en ting jeg kom på: Jeg leser gjerne en skjønnlitterær bok fra steder jeg skal til - eller er på - men det er ikke et must, men et fint tillegg. Mange fine tips her i tråden, skal titte litt på de forskjellige bøkene som er nevnt her hvordan de er klassifisert. (Jeg synes det er så utrolig mye vanskeligere å kjøpe bøker på nett enn i RL! Jeg er vant til å bare rusle rundt og ta bøker etter innfallsmetoden.)
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Leser du reiselitteratur?
Ja, den var det ja! Har tittet etter den i dag, uten hell. Jeg får bestille den i stedet.
|
|
|
#12 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du reiselitteratur?Apropos Ferguson; denne kan også varmt anbefales:
|
|
|
#13 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du reiselitteratur?Jeg leser alltid noe i forkant. Om det er i bøker eller via nettet varierer, det samme gjelder type litteratur og mengde. Drar jeg på trekking leser jeg gjerne masse om både fjellene/stedene generelt, ser på kart og ikke minst leser jeg blogger som omhandler samme trekkingrute/bestigning etc. Da er jeg på jakt etter tips om klær, utstyr og all mulig info. Søker også på youtube og google earth. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du reiselitteratur?Det har hendt jeg har lest reiseskildringer, men de skal være særdeles gode for å fenge. Jeg er mer begeistret for å lese skjønnlitteratur med handling fra stedet vi skal til.
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Ja, det gjør jeg.
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Hvis man vil anbefale noen norsk reiselitteratur synes jeg at "Brown cheese, please" er morsom. En australsk dame som skriver om nordmenn.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Leser du reiselitteratur?Ja, Brown Cheese, Please er veldig morsom.
|
![]() |
|
|