Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal en tursekk for barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 11:06   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal en tursekk for barn

Jeg er på jakt etter en ordentlig tursekk (for dagsturer), som passer for en åtteåring. Eksempelvis noe i denne retningen. Har noen en anbefaling?
Jeg vil ikke ha en skolesekk, da jeg synes de er for romslige. Jeg leter etter noe som kan komprimeres og som sitter godt på ryggen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 11:21   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Anbefal en tursekk for barn

• Tursekk for barn/ungdom med fast rygg og polstret hoftebanken
  • Anatomisk formede og polstrede skulderremmer
  • Festepunkt for utstyr og kompresjonssnor på front
  • 2 Kompresjonsremmer på hver side
  • Mesh lomme på hver side
  • Laget i robust polyester
  • Vekt 1,2 kg
  • øyde 130 - 150 cm

Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 11:27   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så fin ut. Når det står "Høyde: 130-150", er det barnets høyde?

Gammel 11-11-10, 11:31   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den så fin ut. Når det står "Høyde: 130-150", er det barnets høyde?

Jepp

Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 11:39   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Dette blir julegave til storesøster. Ser ut som en bra sekk!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 23:20   #6
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Endelig en ryggsekk med regulerbar rygg og ordentlig bæresystem til juniorene!

Tursekken for aktive barn fra ca. 6 år og oppover. Sekken er regulerbar i ryggen slik at den enkelt kan tilpasses barnets rygg, godt hoftebelte og brystreim. Sekken har også alle andre finesser som voksensekker har; stor lomme i front og ekspanderende sidelommer, i tillegg till nettingsidelommer. Stavfester/Isøksfester(!!), kompressjonsreimer og topplokk med lomme. Mulighet for å feste reimer for ekstrautstyr på lokket. NB! Noe mørkere i fargen enn på bildet.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 08:58   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer det! *skriver opp på julegavetipslista til storebror* Vi må ha en tursekk til åtteåringen. Jeg søkte endel på nett for en tid tilbake, og på forum for villmark og turaktiviteter var de ganske samstemte på å anbefale den deuter-sekken som er vist over her.

Edit: det var ikke den, den bare ligner. Osprey var merket.
http://sportsnett.webon.net/wsp/spor...c_id=OSPREY_08

Gammel 13-11-10, 09:49   #8
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville kjøpt denne Elg fra Helsport

Gammel 13-11-10, 10:23   #9
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg anbefaler også denne! Vi har den som tursekk til begge guttene. Den sitter godt på ryggen og er veldig praktisk.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:26   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cec, her.

Jeg anbefaler også denne! Vi har den som tursekk til begge guttene. Den sitter godt på ryggen og er veldig praktisk.

Med mindre den finnes i en størrelse større tror jeg den er i minste laget til denne aldersgruppen. Den tursekken jeg leter etter er den de trenger når de vokser fra den størrelsen der.

Gammel 13-11-10, 10:36   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

SJuggerpløm, står det 40 liter på den? :myser: Det hørtes da veldig stort ut for en 8-åring? Jeg har en Berganssekk som er 35 liter, og den er passelig for meg som er voksen.

Gammel 13-11-10, 10:37   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

SJuggerpløm, står det 40 liter på den? :myser: Det hørtes da veldig stort ut for en 8-åring? Jeg har en Berganssekk som er 35 liter, og den er passelig for meg som er voksen.

Ja, den berganssekken er 40 liter. Jeg har sett på den i butikken, og selv om den passer fint til lengden på åtteåringen, er volumet på den litt stort synes jeg. Jeg skulle gjerne hatt en på ca 30 liter til han tenker jeg.

Jeg kikker litt på denne fra Osprey:

Den er 23 liter og skal passe fra 8-12 år. Størrelsen over er 35 liter, mulig den blir bedre til gutten min, den er fra 10-14 år står det. Og det er vel mer tiårsstørrelse enn åtteårsstørrelse på snart-niåringen min.

Gammel 13-11-10, 12:33   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg har sett nærmere på Berganssekken, og den er alt for svær. Sekkene fra Osprey og Deuter ser lovende ut. De Elg-sekkene blir vel i minste laget, tror jeg.

Gammel 13-11-10, 12:37   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Bergans har i flere størrelser, jeg mener gutta her har 15 liter.
JEg ville dog heller gått for noe mer som den Hagløfs-sekken.
Jeg syns det er mye mer praktiske med en sekk med glidelås rundt, isteden for en som du pakker fra toppen. Da må man ut med alt når man skal hente nå som ligger langt ned.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 12:39   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Haglöfs-sekken er en voksensekk. Jeg tok med bildet for å vise hva jeg leter etter. Jeg ville også foretrukket en sekk uten lokk, men det ser ut til å være dårlig marked for slikt til barn?

Gammel 13-11-10, 12:45   #16
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Haglöfs-sekken er en voksensekk. Jeg tok med bildet for å vise hva jeg leter etter. Jeg ville også foretrukket en sekk uten lokk, men det ser ut til å være dårlig marked for slikt til barn?

Haglöfs Thigt sekkene finnes ned i små str, og den sitter veldig fint på ryggen. Og er uten lokk

http://www.gsport.no/Produkt/704580(...glöfs-tight-l/

I linken er den i stor str, men den finnes ned i S og kanskje tom XS hvis jeg ikke husker helt feil. Og da er prisen også en annen naturligvis

Sist redigert av knøttet : 13-11-10 kl 12:46. Årsak: skrivefeil
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:02   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med Bergans 18 liter? Er den for liten?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:35   #18
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kikker litt på denne fra Osprey:

Den er 23 liter og skal passe fra 8-12 år. Størrelsen over er 35 liter, mulig den blir bedre til gutten min, den er fra 10-14 år står det. Og det er vel mer tiårsstørrelse enn åtteårsstørrelse på snart-niåringen min.

Vi har denne til vår 8-åring. (jeg la inn bilde av feil sekk i tidligere innlegg). 35-liters-utgaven er litt stor til ham, men det må nesten være såpass til bruk for speiderturer. Anbefales.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 01:37   #19
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Denne sekken kommer i 15, 20 og 25 liter! 20 liter 5-9 år og 25 liter 10-12 år

Gammel 14-11-10, 09:09   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan anbefale Osprey. Har selv to Osprey-sekker, en Stratos på 24 liter og en Talon på 11. Bruker den lille til småturer i stabilt vær, mens den litt større er fin til lengre dagsturer og til overnattingsturer på DNT-hytter. Jeg pakker lett og trenger faktisk ikke større sekk enn 24 liter til overnatting.

Jeg liker Osprey fordi:

• Den ligger ikke klistra til ryggen, men har luft mellom sekk og netting. Det samme systemet gjør riktignok at sekken blir bittelitt vanskeligere å pakke ut av, men dette oppveies definitivt av den høye bærekomforten.
  • Kompatibel med drikkesystemer a la camelbak
  • Har to sidelommer til f.eks. vannflasker
  • Lommer på hoftebeltet - kjempefine til energibars og sjokolade!
  • Alle stropper er veldig lette å justere
  • Bærekomfort - tenker faktisk aldri på at jeg har sekk på ryggen, selv under lange, slitsomme oppstigninger

Jeg ville vurdert en Talon 33 til en åtteåring, den kan justeres i rygglengde og er stor nok til at den også kan brukes til overnattingsturer. Mer om denne sekken kan du lese her.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.