Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God stavmikser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 01:20   #1
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God stavmikser

Noen som kan anbefale en god stavmikser? Dette vil bli min første sådan, er ikke så bevandret i kokkeleringsverdenen men vil gjerne bli det og har da forstått at stavmikser er et must.

Gammel 13-11-10, 08:55   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God stavmikser

http://www.elkjop.no/product/hus-hje...aun-stavmikser Denne har jeg. Den fungerer veldig bra. Jeg fikk den for et drøyt år siden og jeg fatter ikke at jeg tidligere har greid meg uten, den er i omtrent daglig drift.

Men uansett: Det er greit at den har litt kraft, denne er i hvertfall kraftig nok. Du bør ha vanlig stavmikser + hakkebolle. Hakkebollen er nemlig det som brukes absolutt mest. Vispen har jeg vel prøvd en gang, men den brukes i praksis ikke, når jeg trenger å piske noe bruker jeg kenwooden uansett.

Gammel 13-11-10, 09:25   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forgjengeren til den Katta linker til, og den har jeg brukt utrolig mye i mange år. Veldig bra kvalitet den jeg har i alle fall, og det er hakkebollen som er mest i bruk her også. Hadde rett og slett ikke klart meg uten.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 09:58   #4
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Anbefaler også braun. Jeg fant en med ganske stor hakkebolle, og den brukes nå mye til både raspeball og ost. Jeg bruker den også til å piske. Jeg kaster heller mixmasteren enn denne.

Gammel 13-11-10, 10:24   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også forgjengeren, og er veldig fornøyd. Det jeg bruker minst er hakkebollen, og mest er vispen. Til pannekakerøre, ferdigmuffinsrøre (), og andre lette vispeting, da er den lettere å bruke enn å dra frem den vanlige mixeren.

Gammel 13-11-10, 10:35   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt toppmodellen med litt sånn foodprocessordeler til om jeg skulle kjøpt nå, det er så fantastisk praktisk med den lille mikseren der. Hadde vært kjekt å ha en som kunne rive og skjære også.

Gammel 13-11-10, 10:55   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har denne fra Wilfa, og er superfornøyde. Den er kraftig, og det tar null tid å lage all slags moser, supper osv. Vi bruker hakkebollen hele tiden, mens den medfølgende vispen aldri blir brukt.

Gammel 13-11-10, 11:41   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Braun også her, og den er super! Når eg kjøpte var den kraftigare enn alle andre stavmikserar, men veit ikkje om det gjeld enda. Eg har den der minibollen til å hakke i. Den har eg brukt mykje - til dressingar, til å hakke løk og diverse anna. Brukar også vispen til å piske små mengder krem. Veldig fornøgd.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:45   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

De fleste tror jeg er bra, om du holder deg unna de til 199 - jeg hadde en sånn billig-sak før, og den var elendig. Nå har jeg også en Braun (tror jeg) veldig kjekt, kjapt og praktisk. Husker ikke hva den kosta, men sikkert en 5-600 eller noe sånt. Jeg bruker ikke den bollen så mye, synes den rommer så lite, så jeg har en foodprosessor i tillegg, men den blir ikke brukt så mye den heller. Jeg bruker den mest til tomatsaus, majones og med vispen til å vispe krem, hvis vi ikke skal ha for mye.

Gammel 13-11-10, 13:46   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler Bamix.

Gammel 13-11-10, 16:12   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: God stavmikser

Vi har også forgjengeren til den Braun som det er linket til. Er superfrnøyd med den

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:00   #12
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Jeg anbefaler også Bamix! Helt super. Den fungerer så bra, at den har parkert blenderen...

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:56   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bamix.

Gammel 14-11-10, 23:22   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi har også Braun, og er veldig fornøyd med den, men så så jeg denne i Flust-katalogen, og nå ønsker jeg meg bare den.

Bamix Gordon Ramsey stavmikser:

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:25   #15
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Bamix, ja! Den ultimate stavmikser.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:29   #16
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Vi har også Braun, og er veldig fornøyd med den, men så så jeg denne i Flust-katalogen, og nå ønsker jeg meg bare den.

Bamix Gordon Ramsey stavmikser:

Den har jeg. Fine stavmikservennen.

Gammel 14-11-10, 23:38   #17
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

http://www.elkjop.no/product/hus-hje...aun-stavmikser Denne har jeg. Den fungerer veldig bra. Jeg fikk den for et drøyt år siden og jeg fatter ikke at jeg tidligere har greid meg uten, den er i omtrent daglig drift.

Men uansett: Det er greit at den har litt kraft, denne er i hvertfall kraftig nok. Du bør ha vanlig stavmikser + hakkebolle. Hakkebollen er nemlig det som brukes absolutt mest. Vispen har jeg vel prøvd en gang, men den brukes i praksis ikke, når jeg trenger å piske noe bruker jeg kenwooden uansett.

Denne har jeg også, eller kanskje forgjengeren - har hatt min i 7-8 år, og den virker like godt enda, selv om den har vært i bruk omtrent daglig.

Å piske krem tar så kort tid, at man virkelig må passe på så det ikke blir smør.

Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:45   #18
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har den Salt viser over her. Den er daglig i drift, og anbefales.

Gammel 14-11-10, 23:49   #19
Left
Passiv

Standard

Til jul skal jeg visst få denne:

Har klart å ødelegge lokket til hakkeboksen på den gamle Braunen.

Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 00:09   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mamma har en 35år gammel barnmix som fungerer like godt forsatt. Den er og helt lik modellen som er nå. Anbefaler den absolutt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.