Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matbokstips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 12:19   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matbokstips

Vi har veldig mye matbokser, mange metallkofferter, en hamburgermatboks, en i plastikk fra Nille og en Legomatboks.
Jeg liker best metallkoffertene egentlig for der kan jeg putte oppi småbokser med diverse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:06   #22
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote]

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

På skolen til lillegutt varmer de maten - er det en mulighet?

Nei, dei varmer ikkje mater her. Kjøkkenet er låst, og da hadde nok endt med at ho kun spister frukta.

Minni: Såg jo veldig kjekke ut dei, men dei var store. Då må me invistera i ny ransel, og då begynner det å bli avansert her. Eg tenker meir på ein vanleg matboks som held maten lunken.

Gammel 18-11-10, 13:07   #23
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

[quote=SiriP;2541691]

Sitat:

Nei, dei varmer ikkje mater her. Kjøkkenet er låst, og da hadde nok endt med at ho kun spister frukta.

Minni: Såg jo veldig kjekke ut dei, men dei var store. Då må me invistera i ny ransel, og då begynner det å bli avansert her. Eg tenker meir på ein vanleg matboks som held maten lunken.

Hadd de ikke små ?
Tror de hadde det før, menn mulig jeg husker feil.
Har du sett på ebay?

Gammel 18-11-10, 13:14   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg vært ute i lunsjen og kjøpt nye matbokser. Det ble to Blafrekofferter:

et sett med småbokser fra Rice til frukt osv.

Og mannen fikk en gigantmatboks med en slags romdeler i. Sikkert litt stor, men han kan trykke i seg et imponerende antall skiver i løpet av en dag, så heller for stor enn for liten. (den største)

Gammel 18-11-10, 13:16   #25
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk, Minni! Når eg berre får leita litt, så finner eg. Denne såg kjekk ut, sjølv om eg er litt usikker på korleis ein får skålene ut når dei er fulle av mat.

http://www.lunchboxes.com/mr-bento.html

Dessuten var 400 kr kanskje bittelitt meir enn eg hadde tenkt meg for ein matboks... Men nå veit eg kva eg skal leita etter.

Gammel 18-11-10, 15:03   #26
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh! Me like!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:06   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Granit har billige, hvite, halvgjennomsiktige bokser i masse ulike størrelser, nesten alle (unntatt de aller minste) har løse innerbokser slik at man får flere rom. Vi bruker to eller tre av disse til Poden til vanlig, litt avhengig av hva han har med seg, og er kjempefornøyd - de går i oppvaskmaskinen, og lokkene er tette og lette å få av og på.

Gammel 23-11-10, 12:44   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Oh! Me like!

Den har vi, og den er superduperfin. Men vanskelig å håndtere for små fingre. Det er nemlig ganske vanskelig å lukke dem skikkelig, og man må presse i et spesielt mønster og rekkefølge. I tillegg er den MEGASCHWÆR, i forhold til hva som egentlig er plass oppi den. Ikke får den plass oppi de myke thermoboksene heller, så maten kan ikke holdes kald med kjøleelement, eller varm uten.

Det som er kjekt er at det er tett mellom rommene, så våte ting renner ikke over på brødskivene og slikt. Men det hjelper lite om barnet ikke greier å få den ordentlig tett.

Sist redigert av Tallulah : 23-11-10 kl 12:50.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 12:48   #29
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Matbokstips

Vi har slike som disse fra Tupperware. Jeg synes de er greiere iom at man slipper å ta ut boksene inni boksen for å vaske det i maskinen.
http://cgi.ebay.com/Tupperware-Lunch...#ht_2585wt_890

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 13:28   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Granit har billige, hvite, halvgjennomsiktige bokser i masse ulike størrelser, nesten alle (unntatt de aller minste) har løse innerbokser slik at man får flere rom. Vi bruker to eller tre av disse til Poden til vanlig, litt avhengig av hva han har med seg, og er kjempefornøyd - de går i oppvaskmaskinen, og lokkene er tette og lette å få av og på.

Hvor får man kjøpt slike?

Gammel 23-11-10, 13:35   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor får man kjøpt slike?

På Granit. De har en butikk på Olaf Ryes plass, jeg vet ikke hvor de har flere butikker.

Gammel 23-11-10, 15:06   #32
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår et slag for LapTop, synes den er god!
Også har vi noen små firkanta fra TW som er supre om man bare skal ha med 2-4 skiver.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 15:19   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laptop har kommet med bedre lokk, som gjør at alle de ulike rommene er helt tette. De har også en thermolomme utenpå, som man enten kan legge fryseelementer i, eller som kan holde innholdet varmt.

Gammel 23-11-10, 15:35   #34
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt tette er de vel ikke, synes du det altså?
Jeg har både den gamle utgaven og den nye og jeg hadde ikke stolt på at den nye ikke slapp ut gryterett uten separat lokk på den lille boksen inni altså...
Men nå _er_ det jo separate lokk til flere av småboksene inni så det er ikke noe problem

(det som irriterer meg er at flere av innerboksene og lokkene er blitt borte på skolen Egentlig et bonusproblem, det er fordi de vasker matboksen i vaskemaskin etter måltidet også forsvinner det åpenbart litt der)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 15:36   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har den ikke, jeg stolte bare på reklamen.

Gammel 23-11-10, 15:40   #36
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Er ikke de metallkoffertene litt store da? Trenger noe til 1. klassing neste år. Hun har aldri hatt med seg mat i bhg (fått servert alle måltid i bhg i alle år) og ser for seg å ha mange små ulike retter. Hva vil passe best? Hvor kjøpes laptop? Hvor får jeg tak i småbokser?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 17:30   #37
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er ikke de metallkoffertene litt store da? Trenger noe til 1. klassing neste år. Hun har aldri hatt med seg mat i bhg (fått servert alle måltid i bhg i alle år) og ser for seg å ha mange små ulike retter. Hva vil passe best? Hvor kjøpes laptop? Hvor får jeg tak i småbokser?

Jeg sliter med å få nok mat til eldstemann i sånne vanlige matbokser, men han trenger mye mat også.

Gammel 23-11-10, 18:07   #38
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De er litt for små her , når jeg skal sende med han mange små bokser med diverse i.

Gammel 23-11-10, 19:57   #39
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Biltema har noen supre bokser, ligner på dem som Skilpadda skriver om. Rimelige er de også, og de holder seg veldig godt.

Gammel 23-11-10, 20:42   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har 6 stk. metallkofferter, to TW-matbokser med to mindre bokser inni
(babuska trio), en annen TW-matboks(som gnuri linker til), en metall boks
med Lightning mc.queen m/glidelås rundt, litt forskjellige små og større
bokser fra Rice, andre platbokser som går i metallfoffertene, og så kjøpte
jeg en pakke med 50 fargerike plastposer på IKEA m/lukking som jeg bruker
innimellom til brød og frukt(oppi metallboksene).
I tillegg har vi de vanlig mindre boksene med Nysgjerrige Nils, Bakugan,
Lightning Mc.Q, to små i tinn fra Harrods og sikkert enda fler
Bruker mest de metallkoffertene med Riceboksene oppi eller poser/folie.
Har kastet noen også, mannen får helt fnatt når jeg kommer hjem med nye, så jeg kjøper i smug

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.