|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
|
Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!Vel, men når du har så mye ekstrem nær erfaring og faglig tyngde og selvfølgelig sitter med fasiten, (dårlig dømmekraft, hva faen vet du, egentlig? Hva om noen blir gravide uten at det er planlagt, oppdager det sent, hva skal de gjøre da? Bære frem barnet og gjøre sitt beste, eller ta en abort for ikke å være et symbol på dårlig dømmekraft?), kan du selvfølgelig uttale deg så lite empatisk du bare vil. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!Men når er det greit å få flere barn som tidligere rusmisbruker, da?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!
Eh, visste ikke at man måtte ha masse faglig tyngde for å mene at noen viser dårlig dømmekraft. Og det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, jeg klarer å ha empati for noen selv om jeg synes de gjør teite ting. Ingenting er bedre enn at hun klarer å ta godt vare på de to hun har kunnet beholde, men jeg synes fortsatt det er en god ide at barnevernet følger opp. Eller synes du det er trygt og veldig empatisk (spesielt empatisk for ungene) å la alle tidligere rusmisbrukere seile sin egen sjø på metadon og ikke følge opp at det går bra?
|
|
|
#24 |
|
|
Gådd. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nek er allrighte dyr
Deg om det. Du er utrolig lite sjarmerende i måten å svare på her. Jeg har svart rimelig saklig og du gådder og banner. Tror ikke det er spesielt lite empatisk eller på viddene å mene det jeg gjør. For å svare på et tidligere spørsmål synes jeg abort er den beste løsningen i noen situasjoner ja og er man for sent ute må man selvfølgelig gjøre det beste ut av det. Og det kan bety mye forskjellig det. N
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nek er allrighte dyr
Jeg synes helt ærlig at det ikke er trangsynt å tenke på ungene først og fremst, og det er ikke sånn at jeg dømmer alle misbrukere og tidligere misbrukere nord og ned, men en viss realisme kan man ha oppi emptien og heiaropene.
|
|
|
#28 |
|
|
Ah. Så dette er å "tenke på ungene først og fremst"? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!En tidligere rusmisbruker som går på subutex eller metadon kan fungere godt som mor, ja. Det er også sånn at endel narkomane ikke oppdager at de er gravide før de er langt over abortgrensen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nek er allrighte dyr