|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...
Ja, Hardangerbanen!
|
|
|
#2 |
|
Opp og ned
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Det ville faktisk hatt positivt innvirkning på livet vårt, utenom kanskje at ting hadde blitt veldig dyrt. Vi har ikke så stort forbruk, så det ville ikke blitt noe problem.
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Skavise: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Dette hadde hatt enorme konsekvenser for vårt daglige liv. Vi måtte antakelig delt hus med en annen familie. Det ville vært helt forferdelig siden mannen min har hobbyer som tar veldig mye plass. Ca. 50 kvadrat har han bare til hobbyting nå. Alle daglige gjøremål ville tatt utrolig lang tid uten bil. Jeg måtte brukt 1,5 - 2 timer mer hver dag for å hente/bringe i barnehagen og komme til og fra jobb. Mannen min måtte ha basert seg på kollektivt og ville antakelig brukt minst 2 timer lengre på transport til og fra jobb.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 21-02-07 kl 11:35. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bolig str her måtte reduserers med litt over 30 kvm. Hadde ikke gjort noe. Jeg hadde ikke vært noen moteløve lenger akkurat da. Mat, kjøtt og flypriser ol hadde jeg overlevd. Bil har jeg ikke og jeg bor i byen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Jeg ligger langt under gjennomsnittet, ser jeg.
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Vi har jaktrettigheter. Kunne det gått an å bytte viltkjøtt mot sau og ku ?
|
|
|
#8 |
|
Javel
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...La oss si at ingen får ha mer enn 30 m2 boligareal pr. pers. (1970-tallsstandard, jfr SSB)
|
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...SÅ lenge jeg kan spise kylling uten å ha "dårlig" samvitighet hadde jeg ikke hatt noen problemer med å spise okse/fårekjøtt en gang i uka.
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...La oss si at ingen får ha mer enn 30 m2 boligareal pr. pers. (1970-tallsstandard, jfr SSB) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Vi måtte ofret bilen, men hadde fått mye større plass. Vi bor nemlig ni stk på 150 kvadrat nå. Vi hadde klart oss helt fint.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Jeg kjøper ikke så mange ting, liker ikke bruk-og-kast-mentaliteten og vi spiser lite kjøtt allerede, så det hadde gått greit å gå ned på det materielle.
|
|
|
#13 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...La oss si at ingen får ha mer enn 30 m2 boligareal pr. pers. (1970-tallsstandard, jfr SSB) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ad astra
|
Leiligheten min ville vært for stor - litt over 100 m2 nå, og jeg og Ihne tilsammen ville vel bare hatt krav på 60?
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Vi måtte hatt en litt mindre leilighet (eller evt. fått et barn til
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Ingen får ha mer enn 30 m2 boligareal pr. pers. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Har ikke lest hele tråden.
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...La oss si at ingen får ha mer enn 30 m2 boligareal pr. pers. (1970-tallsstandard, jfr SSB), ingen som bor i byer eller i byers nabokommuner får ha bil. Slik har vi det pr i dag, faktisk mindre. Vi har 60 kvadratmeter på 3-4 pers. Jeg bor et sted med bystatus, men det er så absolutt behov for bil her. Jeg har det ikke.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...Jeg tror skilpadda har rett i at dette ikke ville blitt opplevd så fælt om alle måtte det. Når det gjelder det praktiske, så tror jeg feks størrelseskravet til hus/leiligheter måtte gjelde nybygg, det ville vært vanskelig å flytte fru Widsteen Smith ut av 6-romsen på Frogner og inn i en toroms på Galgeberg, selv om det ikke er fornuftig at den nevnte (fiktive) fruen sitter med den digre leiligheten.
|
![]() |
|
|