Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva skriver man / hvordan formulerer man seg i julekort/julebrev

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-10, 23:23   #14
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skriver man / hvordan formulerer man seg i julekort/julebrev

Jeg får faktisk sjelden noen påfallende velskrevne eller selvironiske julebrev, stort sett bare en masse eplekjekke og rimelig høyrøstede brev med masse utropstegn og smilefjes der alle familiens små og store gjøremål blir beskrevet i en udelt positiv, dog ikke alltid like troverdig tone. Gjerne rikelig dokumentert med bilder fra årets sykkeltur i Nederland, storesøster som stuper seg til pallplass i en lokal konkurranse, lillebror på ryggen til en elefant i Thailand i høstferien og kanskje et artig bilde av korpsjenta Thea og klarinetten fra 17.mai.
Litt kos og litt kleint, særlig hvis det er familier jeg kjenner mer enn litt og jeg vet at det er mye som ikke er så greit også, og at det lange og tilsynelatende detaljerte julebrevet blir en historie om en familie som ikke eksisterer. Da blir jeg litt flau, rett og slett. Fint å være positiv, bevares, men kunsten er vel kanskje å ikke overdrive?
Av og til kan ærlighet til og med være ganske lurt; en venninne av meg åpnet et år julebrevet med:"Jaja, så ble vi da skilt til slutt, jeg og Oskar." Skjønne dama, rett på sak og dett var dett. Befriende ærlig til julebrev å være, hun avsluttet brevet med å fortelle at hun gruet seg til julen uten barna og at hun egentlig bare ønsket seg rødvin til jul.
Hun fikk mange rødvinsflasker på døren etter at julebrevet var sendt ut, i tillegg til at flere inviterte henne hjem i julen, og hun endte opp med å ha en helt fin julefeiring.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.