Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Cardigan - snyggt eller stygt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Cardigan...
Er stygt 11 11,00%
Er snygt 78 78,00%
Er noe helt annet - og det forteller jeg selvfølgelig i tråden 9 9,00%
Hva er cardigan? 2 2,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 21:33   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cardigan - snyggt eller stygt

Jeg kjenner en som mener at en Cardigan er det styggeste en kvinne kan ikle seg. "det gjør ingenting for kvinnekroppen" sier han.

er dette en spesiell eller en generell oppfatning mon tro?

Skal selvfølgelig lage poll...

Gammel 26-11-10, 21:36   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cardigan - snyggt eller styggt

Som med alt annet kommer det an på kropp og cardigan. Det kan i hvertfall være fint.

Gammel 26-11-10, 21:37   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som i strikkajakke lizzåm? Ikke noe for kvinnekroppen?

Sært.

Jeg syntes det er fint. Liker også The Cardigans .

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:37   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det kan være stygt, men i utg.pkt synes jeg det er fint jeg. Det kommer jo an på både bruker og cardiganen i seg selv mange ganger selvsagt, men i det store og det hele har jeg aldri tenkt på det som noe fryktelig stygt og uflatterende. Jeg er totalt avhengig av mine og trives med dem!!

Gammel 26-11-10, 21:42   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de som lirer av seg setninger som "det gjør ikke noe godt for kvinnekroppen" er vel ofte ikke så imponert av andre klær enn trange topper, korte skjørt og høye hæler? *Fordomsfull*

Gammel 26-11-10, 21:43   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker cardigan en del og tror jeg kler det. Knepper bare igjen knappen rett under puppene, og da fremheves midje og pupper.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:45   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hva andre mener om meg og min (ull)cardigan bryr meg midt på ryggen. Jeg fryser, ergo kler jeg på meg.

Gammel 26-11-10, 21:46   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo være mange ulike snitt på en cardigan, kan det ikke? Jeg ser at jeg er aldeles grusom i en del typer, særlig dem som er helt rette og med dyp V-ringning, mens jeg føler meg riktig fjong i figurnære strikkejakker med fine detaljer.

Det jeg ikke hadde fått med meg, er at det nå er moderne med cardigan på menn. Samboerne til kollegaene mine brukte det gjerne på jobb, og da først gikk det opp for meg at jeg aldri har sett Blåmann i noe slikt plagg. Julegaveidé eller totalt uaktuelt?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:47   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men de som lirer av seg setninger som "det gjør ikke noe godt for kvinnekroppen" er vel ofte ikke så imponert av andre klær enn trange topper, korte skjørt og høye hæler? *Fordomsfull*

Vel, denne fyren kan kanskje passe inn i den kategorien...

Gammel 26-11-10, 21:50   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sært.

Nei,nei, nei, cardigan er jo ikke jakke.
Det er en genser. Som man slipper å trekke over hodet, i motsetning til en genser som er en pullover.

Ja, altså, cardigan er en genser, må vite. Helt hva som skiller dem fra jakker har jeg dog ikke klart finne ut...

Har en deilig ullcardigan selv, som går godt ned på låret, har omslagslukking og sikkert ikke gjør mye bra for kvinnekroppen, utenom å varme den, muligens... (den sitter dog muligens litt rart nå som jeg er såpass gravid da...)

Gammel 26-11-10, 21:53   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei,nei, nei, cardigan er jo ikke jakke.
Det er en genser. Som man slipper å trekke over hodet, i motsetning til en genser som er en pullover.

Hæ, det er da klart cardigan er en jakke? Ifølge ordboka er kardigan (sic!) "en damejakke av ull over en genser av samme stoff". Det var det jeg mente å huske fra min ungdom, at det opprinnelig var snakk om et cardigansett. (Og ifølge ordboka er det altså en dårlig idé å tenke på kardigan til Blåmann til jul. )

Gammel 26-11-10, 21:54   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det jeg ikke hadde fått med meg, er at det nå er moderne med cardigan på menn. Samboerne til kollegaene mine brukte det gjerne på jobb, og da først gikk det opp for meg at jeg aldri har sett Blåmann i noe slikt plagg. Julegaveidé eller totalt uaktuelt?

Jeg synes ikke det er så fint ...foruten de helt grove strikkejakkene med fletter, litt røffe liksom, men ikke alle menn kler det heller.

Cardigan på menn får meg bare til å tenke på Ari Behn og Finn Schjøll. Ikke at det er noe stein galt med dem nødvendigvis, men det ekke min smak i allefall; så jeg sier uaktuelt!!

Gammel 26-11-10, 21:56   #13
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker cardigan. Lett å kombinere med den kjedelige t-skjorte "stilen" mine.
Men det er jo litt kjerringaktig, men så er jeg kanskje litt kjerring

Gammel 26-11-10, 21:58   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg synes ikke det er så fint ...foruten de helt grove strikkejakkene med fletter, litt røffe liksom, men ikke alle menn kler det heller.

Cardigan på menn får meg bare til å tenke på Ari Behn og Finn Schjøll. Ikke at det er noe stein galt med dem nødvendigvis, men det ekke min smak i allefall; så jeg sier uaktuelt!!

Jeg er nok i utgangspunktet litt her, jeg også, ja.

Gammel 26-11-10, 21:59   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, i mitt hode er det også ei jakke, men etter de definisjoner jeg har fått forklart, er det faktsik en genser, som ikke må trekkes over hodet. Altså er det ei jakke i praksis, men formelt en genser.

Sitat:

A cardigan is a type of sweater (or jumper) that ties, buttons or zips down the front; by contrast, a pullover does not open in front but must be "pulled over" the head to be worn. The cardigan was named after James Brudenell, 7th Earl of Cardigan, a British military commander, following his service in the Crimean War.[1] It is usually machine- or hand-knitted from wool or cotton although cheaper ones may be partially acrylic. Cardigans are available for every gender. Plain cardigans are often worn over shirts and inside suit jackets as a kind of less formal waistcoat or vest that restrains the necktie when the jacket has been removed.

Dog er dette wikipedia, men forklarer hvorfor ravlery har cardigan-oppskrifter under genser-kategori, og dette har jeg altså fått forklart fra flere hold, min mann mente dette var noe alle burde vite, men han er noe sær, og forventer at jeg vet slike ting....

Gammel 26-11-10, 21:59   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er litt "kjerring" - men det varmer så da får det heller bare være i enkelte tilfeller.

Cardigan på menn er fullstendig turnoff og kommer aldri i verden på tale her i huset.

Gammel 26-11-10, 21:59   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sært.

The Cardigans ja ... Mye fin musikk - husker jeg ble skikkelig introdusert for dem da de i starten av sin karriere var oppvarmingsband for Tom Jones i Spektrum. Det var en knallkonsert altså, alt sammen!!!

Gammel 26-11-10, 22:36   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen cardiganer er fine, andre ikke. Noen kler cardian, andre ikke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:38   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Genser som i at man bruker det inne, det er jo ikke en UTE-jakke, nei.

Jeg bruker noen cardiganer, og ser at en av de ikke er helt heldig for figuren. De andre mener jeg ser bra ut.

Manne har begynt å bruke sånne typer han og, vet ikke om jeg vil kalle det cardigan for mann, men en slags innejakke av en litt annen type enn hettegenser med glidelås.

Gammel 26-11-10, 22:48   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg bruker cardigan en del og tror jeg kler det. Knepper bare igjen knappen rett under puppene, og da fremheves midje og pupper.

Samme her - det framhever mine kvinnelige former på best mulig vis faktisk. Your friend is obviously wrong!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.