Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varme, varme vintersko, bildetråd

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 21:48   #41
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Varme, varme vintersko bildetråd

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Disse er veldig gode og varme:

Koster 1799(?) på eurosko.

Det sa de på skobutikken også... Jeg ble kald på bena med ullsokker i etter 10 min når det var 5 kuldegrader. Mulig det sier mer om meg enn støvlene, men så langt er jeg ikke imponert. Ba om råd i skobutikken, og eneste kriteriet var egentlig at de skulle være varme, så jeg er skuffa. Uggsa mine er mye varmere.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:31   #42
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varme, varme vintersko, bildetråd

Mine føtter holder varmen i:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:04   #43
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiddo, hvordan er FitFlopene på foten?
Jeg er høy over vristen og lurer litt på om de er høye nok.

Gammel 27-11-10, 20:06   #44
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

UGG Adirondack:

Fantastisk gode å gå i! Varme også. Jeg bruker de stort sett med en tynn sokk i ullblanding. Har kjøpt mine hos Agnar Hagen Sko i Oslo.

Samme! Fikk mine til jul i fjor. Varme og lette.

Gammel 27-11-10, 21:59   #45
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Det sa de på skobutikken også... Jeg ble kald på bena med ullsokker i etter 10 min når det var 5 kuldegrader. Mulig det sier mer om meg enn støvlene, men så langt er jeg ikke imponert. Ba om råd i skobutikken, og eneste kriteriet var egentlig at de skulle være varme, så jeg er skuffa. Uggsa mine er mye varmere.

Så rart, det er 2 her i huset som har slike sko, og begge er superfornøyde og syns de er veldig varme og gode. Eldstejenta sier det er de beste vinterskoene hun noensinne har hatt!

Gammel 27-11-10, 22:25   #46
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Så rart, det er 2 her i huset som har slike sko, og begge er superfornøyde og syns de er veldig varme og gode. Eldstejenta sier det er de beste vinterskoene hun noensinne har hatt!

De er tydeligvis varme for folk flest! Jeg har nok litt dårlig blodsirkulasjon i fingre og tær.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:54   #47
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har desse frå El naturalista, og er godt fornøgd. Dei er først og fremst gode på foten, og eg kan gå i timesvis utan å få vonde føtter. Dei har vist seg godt varme så langt (-7 her nå). Betalte (kremt... mi mor betalte) ca. 1300 ein gong i sommar.

Men de er jo helt uforet? Jeg brukte disse før det ble skikkelig kaldt. De er også skikkelig dårlige på snøføre, de har jo ikke spor.

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Mount Holly fra Timberland

Miljøvennlige skinn- og tex-sko med membran for vanntetthet og ullent fleecefôr. Fine, veldig gode og varme! Anbefales fra denne kanten!

Koster 1 499,- hos www.timberland.no og Eurosko.

Disse kan jeg absolutt anbefale - varme, myke og gode.

Gammel 28-11-10, 00:18   #48
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Disse fra Timberland (bare i svart) ønsker jeg meg til jul. De er i skinn og både veldig tykke og varme, vanntette og har grov sklisikker såle. I tillegg går de langt opp på leggen og har snøring så det er veldig god plass til bukse og ullstrømper og hva man måtte ha. Tror de er perfekte her som det ofte er en kombinasjon av kaldt, vått og glatt. De koster 1599,-

Jeg har disse, og jeg vil aldri ta dem av meg, ALDRI! De er fantastiske på, utrolig gode og varme uten å bli klamme. Eneste minuset er at de ikke er sklisikre, faktisk er de veldig glatte på sånn isete asfalt som vi har her. Men de er helt sikker knallgode på snøføre.

Gammel 28-11-10, 01:14   #49
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men de er jo helt uforet? Jeg brukte disse før det ble skikkelig kaldt. De er også skikkelig dårlige på snøføre, de har jo ikke spor.

Disse kan jeg absolutt anbefale - varme, myke og gode.

Det er de varmeste og så langt beste vinterskoene jeg har hatt - komfort og kvalitetsmessig. Har hatt mine en stund, men fikk vel først testet de skikkelig i går og i dag, med ned i 15-20 effektive minusgrader pga. stiv kuling, ca. minus 8-10 i luften. Jeg har ikke vært i nærheten av å kjenne kulden på føttene, og det er virkelig første gang jeg har opplevd - jeg fryser jo ALLTID på tærne.

Gammel 28-11-10, 01:40   #50
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kiddo, hvordan er FitFlopene på foten?
Jeg er høy over vristen og lurer litt på om de er høye nok.

Skal teste dem på tur i morgen, men de virker romslige og gode. Er jo skinn, så de er vel noe elastiske.

Gammel 28-11-10, 09:59   #51
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så mange tøffe sko, ser jeg må på skosalg etter nyttår. Vi skal på VM i ski i Oslo, og da trenger jeg gode og varme sko.

Gammel 02-12-10, 14:07   #52
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har disse, og jeg vil aldri ta dem av meg, ALDRI! De er fantastiske på, utrolig gode og varme uten å bli klamme. Eneste minuset er at de ikke er sklisikre, faktisk er de veldig glatte på sånn isete asfalt som vi har her. Men de er helt sikker knallgode på snøføre.

Jeg må også inn for å skryte av Mukklukkene igjen!

I går var det 22 minus ute hos oss. Var vel ikke lenger enn et kvarters tid jeg var ute, men det kan jo være lenge nok det om man er kald da.

Da hadde jeg en Pierre Robert strømpebukse, utenpå der 'Ulvangsokker'-ish. Jeg var ikke i nærheten av å synes at det var kaldt. Det var nesten som en skulle tro at de hadde varmekabler innlagt.

Jeg kommer ikke til å bli sett i andre sko denne vinteren, det er jeg nesten sikker på.

Gammel 03-12-10, 10:35   #53
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har sauepelsforede skinnstøvletter med rågummisåle, fra Wonders (kjøpt hos Lille Vinkel):

+Relativt stilrene og enkle i designet, og passer fint til både (trange) jeans og skjørt/kjoler.
+Gode og varme. Dvs, jeg kan komme med nærmere bedømmelse etter helga, når det er meldt minus 13 eller noe slikt. Foreløpig har jeg ikke vært antydning til kald på tærne i minus 5 ca.
+Sålen er nokså sklisikker.

-Dyre (ca 2000).
-Ikke vanntette, men det funker greit med skobalsam mot slaps og vann, bare de behandles daglig, og saltrenner tørkes av med en gang man kommer inn (med en fille i gangen). Dessuten er jo disse veldig varme: i regn og slaps bruker jeg noe annet.
-Litt vonde å gå inn. Både gnagsårgivende bak, og litt stive over foten til å begynne med. Men nå er de gode.

Alt i alt:

PS. Jeg skrev i en shoppingtråd el.l. at jeg syntes de var trange i skaftet. Nå har de viet seg ut, og strikken oppe ved kanten gjør det også lettere å tilpasse. Men fortsatt ikke for fotball-legger, vil jeg tro.

Oppdatering:
Minus 10-15 grader: kald på tærne, men ikke forfrossen. Med tynn ullsokk: Alt vel.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:14   #54
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Kjøpte disse fra HH i dag:

Disse er ikke varme! Jeg fryser jo bare jeg kjører bil jo? Skal få lagt nedi en ullsåle, men da må jeg ta ut den sålen som er der. Og den er jo litt oppbygd.

Gammel 03-12-10, 11:20   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har Cate the Great fra Sorel:

Og Cate leverer som bare det. Litt klumpete og Diplom-Is-eskimoaktige er de jo, men varme, varme!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:02   #56
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Helt enig Toffen. Et av mine aller beste skokjøp. Bruker dem i skogen og til kjole og dunkåpe. I -17 var jeg varm i bare dem, en tynn ullstrømpebukse, fleecekjole og dunjakke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:34   #57
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var jo på grensen til fine også. Jeg har et par nøytrale, semska Roots-støvletter som er seks år gamle eller noe i den duren, med ullfor. De funker faktisk overraskende bra. Jeg har gått med dem ned til -24 uten å fryse så langt denne sesongen (men ville sikkert frosset om jeg stod stille lenge, da).

Jeg har en teori om at det meste er varmt nok til mitt bruk så lenge sålene er tilstrekkelig tykke foran. Derfor har jeg nå startet jakten på en foret variant med moderat platåsåle - og jeg håper å slippe å betale 1700 kroner.

Gammel 08-12-10, 08:37   #58
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger sko til å herje i snøen sammen med ungene. Hva kjøper jeg da av disse?
De bør være varme, skikkelige varme, for jeg fryser uansett på føttene hele vinteren. Jeg har ikke råd til et feilkjøp, så det hadde vært veldig fint om noen hadde et godt tips. Gjerne fra Brandos siden jeg skal bestille støvletter til storesøster.

Gammel 08-12-10, 08:42   #59
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg trenger sko til å herje i snøen sammen med ungene. Hva kjøper jeg da av disse?
De bør være varme, skikkelige varme, for jeg fryser uansett på føttene hele vinteren. Jeg har ikke råd til et feilkjøp, så det hadde vært veldig fint om noen hadde et godt tips. Gjerne fra Brandos siden jeg skal bestille støvletter til storesøster.

Moonboots er det beste hvis man skal herje i snöen, synes jeg. Diiigre og stygge men perfekt til det bruket.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 08:42   #60
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Brandos har de jo ikke, men www.timberland.no. Mount Holly fra Timberland som vist over - de er virkelig uovertrufne; barbeint i -10 var jeg ikke i nærheten av kald på tottisene nå i helgen, så disse har virkelig klart å overbevise meg. Det er de beste og varmeste vinterskoene jeg har hatt; ikke minst er de vanntette, meget gode å gå med, puster godt slik at man ikke blir klam ++

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.