|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
VeloppDragen
|
Raskeste veg Oslo-Arendal?Dere som vet alt, hva er raskeste reisemåte fra Lysaker til Arendal en ettermiddag?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Tar du tog, må du bytte på Nelaug. Jeg tipper buss er "raskeste" fremkomstmiddel så lenge du ikke har bil tilgjengelig.
|
|
|
#4 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Jeg vet ikke. Jeg har aldri vært i Arendal. Noen mumlet noe om fly til Kristiansand og deretter en time med flybuss?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Fra Oslo til Arendal med buss, tar det litt under fire timer, og det koster rundt et par hundre kroner.
|
|
|
#6 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Ja. Men det er bare fire timer med toget også. Det må jo være vel så greit, da kan jeg jobbe store deler av veien.
|
|
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Jeg aner ikke hvor greit det er å bytte, det er bare to minutters overgang mellom togene. Men noen sjanser må man jo ta. Det er sikkert fint på/i Nelaug.
|
|
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Buss. Skal du dra til Gardermoen, fly og kjøre fra Kr.sand er det ikke mye tid du sparer vil jeg tippe. Tog tar tid pga. bytte ved Nelaug som allerede nevnt, så buss er om ikke annet det enkleste og tar ikke galt lang tid.
|
|
|
#10 |
|
fri
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Man har gjerne litt bedre plass på toget (men det kommer an på hvor fullt det er), og kanskje du får strøm til PC-en, men det finnes ikke nettdekning, og på mange strekninger er det heller ikke mobildekning. Det skal visst komme innen et par år, men er ikke ennå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
fri
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?
Hehe, Nelaug er en stasjon midt uti skauen. Fin skau sikkert |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Raskeste veg Oslo-Arendal?Som regel står Nelaugbanen og venter når Oslotoget ruller inn på ministasjonen. Den lille turen fra Nelaug til Arendal er veldig sjarmerende i hauggammalt tog. Naturen er vakker, vakker, vakker. Og så kan du godt hoppe av 10 minutter før stajonen i Arendal, for en kaffe hos meg.
|
![]() |
|
|