Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Velkommen til Knertens julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 16:18   #61
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Hund i bur *skingrestemme* Det hadde aldri blitt godtatt, han er jo det beste som har skjedd eieren (dropp ektefelle og unger, når hunden kom i hus ble livet endelig verd å leve)

Gammel 29-11-10, 16:19   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det der er ikke en hund man kan ha i bur, Mavis. Denne hunden er nemlig elsket den, skjønner du.

Dessuten er den så søt når den tøysetuller littegranne, lille kosemosegodklompevofselofsen.

Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 16:28   #63
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, endelig kom invitasjonen. Vi kommer alle fem. Vi er litt slitne etter en travel høst, så det skal bli deilig å legge beina på bordet og la seg varte opp mens du er underholder barna. Menyen kan du selvsagt bestemme selv, vi spiser det meste så lenge du har lagt det med kjærlighet og omtanke. Det samme gjelder gaver. Du trenger ikke å tenke på at det skal være stort og dyrt (selv om det selvfølgelig også er velkomment), hjemmelagde gaver produsert med ømhet setter vi pris på.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 16:47   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ønsker meg veldig et hjemmestrikket pledd. Kan du lage det til meg?

Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 17:25   #65
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Usj, nå hadde vi egentlig planlagt å bli hjemme og invitere mamma og pappa til en rolig julaften. Men nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet ovenfor deg og føler at vi MÅ ta turen. Jeg kommer nok til å surmule litt hele kvelden fordi jeg egentig ikke vil være der. Mannen min Må forøvrig ha epler og svisker til juleribba, ja og små sossisser. Og brun saus. Pappa må jo ha sine tre forskjellige typer øl, nøysomt plukket ut etterhvert som øltestene kommer på trykk i avisene.
Selv er jeg veldig lite kravstor så lenge det lukter grønnsåpe i hver en krok, og huset er nøysomt pyntet, og perfekt ned til minste detalj. Lillesnuppa vår må IKKE ha salt i maten, så jeg ser gjerne at det blir lagd en servering uten dette siden vi foretrekker at hun spiser samme mat som oss. Den må selvfølgelig moses til passe konsistens for en frøken på oppunder året.
Bikkja og katta blir selvfølgelig med. Hunden har det med å bjeffe når det kommer noen, men det ser jo ut til å bli en relativt rolig kveld, så veldig mye bråk blir det nok ikke med mindre alle ringer på og skal ut og inn i løpet av kvelden. Hun fryser lett, så det hadde vært fint om du hadde ordnet med et dekken til henne om det er kaldt ute siden det blir litt fullt i bilen med hele familien og alle pakkene. Vi har desverre ikke plass til noen pakker for vertskapet, men det er jo en gave i seg selv at vi kommer.
Katten liker best å ligge i fred, så eget rom til den også takk. Ellers liker jeg å amme på enerom med rolig bakgrunnsmusikk. Helst på at rom med peis, og stelleplass. Det hadde vært fint om dette hadde latt seg ordne.

See you!

Gammel 29-11-10, 17:44   #66
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Men da er det godt med min over snittet sære tante på 60+ (singel og har alltid bodd alene, og som nevnt noe spes...) som sier: Kan det DYRET fjernes fra bordet under middagen. Det lukter GRUSOMT. Jeg klaaarer ikke spise med den lukten her!

Har vi samme tante? Eller bare finnes det mange av sorten?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:41   #67
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Kommer i følge med resten av familien, ca 10 stykker. Husk gavene skal åpnes i rolige og harmoniske omgivelser. I god tid før minstemann skal legge seg klokka 20. Alle skal få se på alle sine gaver, og jeg skal ha tid til å lage en oversiktilig liste over hvem som får hva fra hvem, og reaksjonene til gaven slik at alle kan få en personlig takk.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:01   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men så fint! Da flytter vi festen vår dit!

Vi blir 13, 7 voksne og 6 barn mellom 2 og 8. Svigermor vil helst ordne all maten, men tør ikke si det, så hun kommer til å gjøre det mens hun utbryter om og om igjen at "du må si fra om jeg blander meg for mye!!!" Barna er kjempesøte og pleier stort sett bare å ødelegge ting som ikke er boltet fast, så det går nok bra!

Gammel 29-11-10, 20:03   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og du, kan du ikke alliere deg med den gale tanten og få henne til å insisterte på bur? :lur:

Gammel 29-11-10, 20:09   #70
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Endelig, Knerten - det er deilig å vite at det blir skikkelig jul i år også.

Vi kommer alle fire, pinnekjøtt som har vært i ovnen til meg og mannen. Skikkelig mårpølse til ungene, med mandelpotet.

Hvis du kunne fikse noen gaver for oss, et digert togsett til minsten er det greiere at står hos dere enn at vi må ta med oss hele veien ut. Hunden kan vær ute, og kattene inne. Mavericks hund kan sitte på fanget under middagen, den er så søt

Ellers regner jeg med at vi ligger over, og kan ta oss en dusj rundt 10 dagen etter. Huset stiller selvfølgelig med barnevakt på juldagsmorgen.

Frokost, ja du stiller vel med det og, mens du er i gang?

Takk for invitasjonen!

Sist redigert av Pamina : 30-11-10 kl 00:03. Årsak: grusom grammatikkfeil!
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:43   #71
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men så fint! Da flytter vi festen vår dit!

Vi blir 13, 7 voksne og 6 barn mellom 2 og 8. Svigermor vil helst ordne all maten, men tør ikke si det, så hun kommer til å gjøre det mens hun utbryter om og om igjen at "du må si fra om jeg blander meg for mye!!!" Barna er kjempesøte og pleier stort sett bare å ødelegge ting som ikke er boltet fast, så det går nok bra!

Våre svigermødre er muligens i slekt, Poly?

Jeg er slihiten, så jeg orker ikke reisen, men jeg sender svigermor og svigerfar, så blir det fredelig her.

Svigermor er som Polyannas; hun blander seg, stikker nesa i alle gryter og kommenterer: Det lukter godt, men det er ikke slik jeg pleier å ...
Hun er dessuten stikkende sarkastisk, og forventer dessuten at du varter henne opp som en dronning 1. juledag for da har hun bursdag. Jula blir i det hele tatt feiret fordi hun har bursdag.

Svigerfar vil ha husets beste lenestol og kontroll over fjernkontrollen. Alle må være stille når han ser et favorittprogram, og det gjør han 24/7. Han dupper av innimellom, så da kan du jo legge et pledd over ham slik at han ikke fryser.

De spiser det meste, så jeg tror nok de finner noe som frister på Knertens flotte julebord. Svigermor kommer til å gi komplimenter til maten, men understreker samtidig hvilke krydder hun bruker, hvor lenge hun steker, hvilket tilbehør hun ville valgt osv. Svigerfar forteller gjerne hvor viktig det er å fylle tallerkenen med grønnsaker for å ikke legge på seg, før han tar et nytt stykke fleskesvor ...

Gammel 29-11-10, 22:10   #72
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Så gøy! Vi kommer, 7 voksne og 3 barn + hund (på størrelse med liten ponny).

Sviger far blir med, til han bestiller jeg den dårligste plassen "svigerrommet", og da mener jeg den dårligste.

Vi er aldeles ikke kresne, tre vil ha pinne kjøtt, to grillpølser og resten tar ribbe.
Når det gjelder gaver merker jeg st jeg har litt liten tid å få alt i boks, så jeg sender over en liste og de jeg mngler til, ås ligger de unf\der treet når vi kommer, sant?
Ellers forventer vi stort kaffebord, som skal nytes etter gavene er åpnet i ro og mak, en gave om gangen.

Jeg går og ut fra at du legger planene slik at vi kan gå i kirken, du kan få bli med

Gleder oss!

Gammel 29-11-10, 22:12   #73
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi stiller også opp med 4 voksne, 2 barn og en allergivennlig hund som ikke røyter.

Svigers vil aldri være med oss, så de er vi kvitt.

Jeg vil ha pinnekjøtt, og det spiser de andre voksne også, men jeg lever lavkarbo, så jeg regner med at du fjerner karbohydratene i kålrabistappen slik at jeg kan nyte den.

Eldste kunne nok tenke seg taco og mini er nesten vegetar, så det må stå en salatblanding på bordet, gjerne delt i flere skåler slik at han kan velge.

Noen voksne vil ha øl og akevitt, noen bare øl, jeg vil ha noe lettbrus, men ikke appelsin eller eple.

Til dessert kan du lage gele med vaniljesaus og riskrem med rød saus. Jeg trenger noe som er sukkerfritt, men jeg regner med du fikser det uten problem. Pappa vil ha sukker på geleen og barna vil ha melis på. Barna drikker julebrus.

Sørg for at min mor får pakke tidlig, ellers er faren stor for at hun surner litt, men hun blir raskt blid igjen når hun får en pakke som hun setter pris på (har valgt selv).

Jeg vil se Tre nøtter til Askepott og Reisen til julestjernen.

Etter mat og presanger må det ringes her og der for å ønske god jul. Gode gamle tante Tordis og min søster må ringes, same procedure as every year. Da må alle være stille.

1. juledag MÅ vi ha hummer, det er fast tradisjon, men det fikser du lett som en plett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:13   #74
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi kommer, alle fire + hund. Når jeg tenker meg om kan det godt hende vi blir langt fler, vi skulle jo egentlig feiret med mine foreldre og deres to hunder ...men nå når du inviterer så skal du slett ikke se bort fra at også svigermor og hele familien på den siden melder sin ankomst; så - la oss si at vi blir en 11-12 voksne og like mange barn + dyr!!

Vi ønsker både ribbe, kalkun, steik og pinnekjøtt - i tillegg til riskrem og vaniljeis med rørte bjørnebær. Om vi skal stille en dag i forkant så krever vi hummer, det er tradisjon på lille julaften. Sikkert ikke dumt å ha et par Grandiosa, medisterkaker og selvsagt ørten sorter i hus heller.

Så flott at du steller i stand dette altså!!

Gammel 29-11-10, 22:25   #75
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Har vi samme tante? Eller bare finnes det mange av sorten?

Det skulle vært mange, mange flere av den sorten!

Jeg forlater mann og barn og kommer for å hjelpe deg, Knerten. Så kan du få ligge med føttene høyt og noen som pusler om deg.

Gammel 29-11-10, 22:28   #76
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og mannen kommer ikke i år. Men vi sender derimot en grinete tenåring som krever internettoppkobling 24/7, og en 1 1/2-åring som er utrolig søt og sjarmerende (men som dessverre har en tendens til å holde baluba natterstid). Foreldrene mine kommer også, så barnevakt trenger du ikke fikse, men takk for tilbudet.
Og siden mannen og jeg får huset for oss selv denne jula, må vi nesten ha litt rom rundt oss, så naboene kommer. En barnefamilie med 3 småjenter og en overvektig pappillon, en familie med to tenåringsgutter som nok må ha med seg mopedene sine, samt to megasure pensjonister som ikke liker folk noe særlig, spesielt ikke unger. Eller katter. Vi sender selvsagt våre 3 katter i år også. Den yngste med rosa halsbånd krever spesialdiett, ellers kaster hun opp på gulvet. Det gjør hun forresten med spesialdiett også når jeg tenker etter. Denne jula blir himmelsk!

Gammel 29-11-10, 22:30   #77
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer alle fem. Men det må være dyrefritt og røykfritt der vi oppholder oss. Vi spiser pinnekjøtt til middag og guttene herjer bare litt. Vi trenger et soverom med god ventilasjon uten trekk og helt uten støy. Til barna går det meste. De er totalt spillavhengige og blir sure dersom man prøver å begrense spilletiden litt. Og så må det ikke være støy for da klikker mannen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:33   #78
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etterlyser info om kva tilbod du har til kjøttmeiser og denslags! :utålmodig:

Gammel 29-11-10, 22:35   #79
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Etterlyser info om kva tilbod du har til kjøttmeiser og denslags! :utålmodig:

Hun har sikkert et eget rom, med både kvister og sommervarme. Og jeg kan godt slippe inn ett par av kattene som kommer.

Gammel 29-11-10, 22:38   #80
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Og ja, herlighet. Jeg glemte jo å nevne en hel del!

Min lillebror er kresen. Kan han få grandis eller kylling med ris tar han heller det enn julemat. Ingen grønnsaker til ham, men en flaske dressing til grandisen hadde vært fint. Min nest yngste bror og pappa tar en flaske dressing på deling. Pappa tar dessuten gjerne en tube majones (i know ...). Min svoger forsyner seg gjerne av rester i lang tid etter de andre er ferdige, så alt fra de andre bordene kan jo settes foran ham etterhvert.

Vi vil ha mengder med julebrus. Ringnes julebrus. Det må aldri bli tomt, for da krangler mine brødre. Og et assortert utvalg av øl, juleøl, konjakk, whiskey, likør, akevitt, vin og noe sprudlende og søtt må være til stede. Men ikke før ungene er i seng.

Og ungene ønsker seg en himla masse leker, bøker, spill og filmer. De har sendt ønskeliste til julenissen, så det er bare å henvende seg dit om du lurer på noe.

Jeg ønsker meg ny mobiltelefon, piano, billetter til alle kule konserter (inkl reise, overnatting, lommepenger og barnevakt), fancy kjøkkenutstyr, ski, mengder av klær, ny bil, et romslig hus med god standard og fratrekk på skatten for å ha vært snill pike. Et flott stykke mann hadde heller ikke vært dumt.

Øvrig familie blir fornøyde så lenge de får noe med et eple på.

Emneord
juleselskap, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.