|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Annethvert år er vi bare tre på julaften, og i år har jeg tenkt å lage en ny desserttradisjon. Vanligvis har vi deilig frisk fruktsalat med hakkede mandler og litt krem, men siden den eneste "frukten" åtteåringen spiser er gulrotstaver og sukkererter har jeg lyst til å finne på noe som vi alle tre kan spise. (Han har pleid å få is og julekaker og julegodter istedet for fruktsalat, så han har ikke lidd noen nød). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Hva med en frisk sitronsorbet (eller bringebærsorbet, det er så godt!) og noen gode kjeks/småkaker? Kan rånes opp med litt vaniljeis også, og frisk frukt til de som vil ha.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Jeg synes god vaniljeis med varme multer på er veldig veldig godt |
|
|
|
#4 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Vaniljeis med varm ripssaus... Mmmmm...
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Litt ja takk begge deler kunne kanskje være tingen - litt "restaurantanrettet" bringebærsorbet og en liten sjokolademousse og en bitteliten kakebit av ett eller annet slag (og litt bær og frukt for de som liker det). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Crème brûlée eller karamellpudding i porsjonsformer? Pyntet med tynne flak eller tråder av karamell (smeltet sukker, altså, ikke karameller
|
|
|
#8 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Hvis han er allergisk mot rått egg, bør du være forsiktig med hjemmelaget sjokolademousse.
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?I know, men jeg har prøvd en oppskrift som bare er sjokolade og fløte tror jeg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Hjemmelaget karamellpudding med hjemmelaget karamellsaus. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Panna Cotta med bringebær- eller jordbærsaus til de voksne og sjokoladesaus eller noe sånt til minstemann.
|
|
|
|
#13 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Sjokolademouse med deilig mørk sjokoladesaus og non stop.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Hva med små porsjons-ostekaker? Jeg synes frisk ostekake er kjempegodt etter julemiddager. For å få julevri på den så kan du bruke peppekaker i bunnen.
|
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Pannacotta er jo godt og friskt, om du vil erstatte det med noe fruktig.
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?
Den var også litt fiffig!!
|
|
|
#17 |
|
Ferdiglada
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Da hadde eg valgt panna cotta med bringebærcoulis.
|
|
|
|
#18 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Hvit sjokolademousse med mørk sjokoladesaus til, pyntet med frukt og bær for de som vil.
|
|
|
#19 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte lille julaftendesserten for tre personer?Mad muff pie |
|
|
|