|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reima, str.?Kan man kjøpe str 98 i Reimatec til en som akkurat såvidt passer str 86 ( snart forliten) ? Eller bør man gå for str 92? Det er reimatec med varmeplate i baken, barnet har nå. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str?Nei, det tviler jeg på. Jeg synes Reima er så romslige at det er vanskelig å hoppe en størrelse.
|
|
|
|
#3 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reima, str?Reima er romslige
|
|
|
|
#5 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Reima, str?min gutt bruker 98 i reimadressen.. og så kaldt som det er nå syns jeg det absolutt er nødvendig pga alle ulllag jeg har under dressen hans.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reima, str?Vi hoppet over 86... han gikk fra 80 til 92.
|
|
|
#9 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Reima, str?Jeg ville kjøpt 92, det er så hemmende for bevegeligheten for barnet å ha for stort yttertøy på vinteren.
|
|
|
#10 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Reima, str?Så 1 str opp holder altså.. Barnet bruker 92 ellers nå, noe i 98 men det er litt stort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reima, str?Vi bruker Reimatec str 98 til sønnen vår på tre. Han bruker ellers 104 i klær. Fjorårets vinterdress i 92 passer også fremdeles. Så jeg ville ikke gått for 98 til en som akkurat har vokst ut av str 86. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Reima, str.?Da slenger jeg meg på her. Snuppa har 80 i ReimaTec vinterdress, og har akkurat vokst fra dressen i 74, dvs. den kan nok brukes, men er for kort i beina for eksempel til bæring. Så da lurer jeg selvsagt på hvilken størrelse hun trenger i neste dress, dvs. til våren? 86 eller 92? Jeg tenker å kjøpe Reima (og har selvsagt tenkt å vente). Hun er sikkert knappe 80 cm lang og ca 10 kg, kan jeg tenke meg, og 16 måneder gammel.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str.?
Da vil jeg tro 86 holder. Poden hadde Reima i 86 den vinteren han var 86 cm lang.
|
|
|
|
#14 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Reima, str.?Takk, Niobe. Jeg tror nok egentlig også det. Men det var det med å finne balansen mellom klær å vokse i og bevegelsesfrihet. Jeg er ikke tilhenger av altfor store klær for såpass små, for da kommer de bare til å snuble i sine egne klær.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str.?Barn "trekker" jo forskjellig i klærne, men poden har passet i Reima som er nærmest hans egen høyde, heller rundet nedover enn oppover. Nå er han 107,5 cm, og han bruker fortsatt Reima i 104. Det er fjorårets dress, som han fikk da han var ca 102 cm. Vi har en i 110 liggende, for jeg ser for meg at den i 104 kan bli snau om vinteren blir like lang som den forrige...
|
|
|
|
#16 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Reima, str.?Ok, hører på dere kloke damer |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Reima, str.?Ja, 92 burde nok holde. Min sønn på 2 år og 2 mnd har reima tec vinterdress i 92, sitter perfekt på ham. Han var 86 eller var det 87 cm for to mnd siden og vokser sakte. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Reima, str.?98 er veldig romslig i den babymodellen syns jeg. det er den vi har. den er god og bred..
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str.?Som sagt så bruker poden 104 i år. Han er 107 cm. 98 burde holde. Jeg foretrekker babymodellen, så jeg ville kjøpt den så lenge det var mulig.
|
|
|
|
#20 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Sv: Reima, str.?Vi har noen Reimdresser som arves. 2-åringen vår er 87 cm og 12 kg. 92 er perfekt til henne nå. Eldste brukte den året etter og, men mellombror hoppet helt til 104 året etter...jeg ville prøvd 92.
|
|
![]() |
|
|