|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julebordsminke. HJELP!Årets andre julebord skal inntas, og sminkefadesen fra det første julebordet ønskes ikke gjentatt. For da klarte jeg å framheve rynker, både rundt øynene men utrolig nok også på kinnene! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Sv: Julebordsminke. HJELP!
.. og for å komme FPs mannlige deltakere i forkjøpet: Dette er sminkespråk for at sparkel ikke virker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Julebordsminke. HJELP!Kan jeg spørre om når du fant ut at du fremhevet rynkene? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ihuga feminist
Sånn ca 5 minutter før jeg skulle være på t-banen. (Ja, jeg var sent ute allerede.) Jeg ba til høyere makter (som jeg ikke tror på - mulig det er derfor jeg ikke ble hørt) om at det skulle være særs dunkel belysning i lokalet.
.. og da ikke pudder? For jeg tror pudderet la seg - eh - feil. Det la seg INNE i rynkene. Slaskepudder! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Julebordsminke. HJELP!Pudder og mineralfoundation (i pudderform) kan ikke sammenlignes. Jeg ser ti år eldre ut med vanlig foundation og pudder, men mineralpudderet gjør meg yngre. Det smelter inn i huden, noe vanlig foundation og pudder ikke gjør. Om du har tid, gå innom et parfymeri som selger mineralsminke og hør med dem. Er du heldig får du prøve i butikken før du evt. kjøper. Jeg bruker kun ID, og virkelig elsker det. Det kan også kombineres med flytende foundation, eller dagkrem med farge.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Pudder gjør at huden ser tørr og skrukkete ut. Om du skal ha mineralsminke, så bruk ID. Det er bra. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ihuga feminist
Men hvada. Mineralpudder? KUN det? Dere sier jo forskjellige ting. :sutrer:
Jeg rekker innom et parfymeri eller to før festen, heldigvis. Men jeg ønsker å kjøpe så lite som mulig, samtidig med at jeg trenger noe som dekker rynker, små hudfeil, småarr - altså rett og slett noe som dekker uperfekt hud. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebordsminke. HJELP!Pudder oppå foundation fremhever linjene...
|
|
|
#9 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Julebordsminke. HJELP!ID er mineralfoundation i pudderform. Du bruker en spesialbørste til å påføre det. Den smelter inn i huden på en måte flytende foundation ikke gjør, og ser mye mer naturlig ut. På parfymeriet kan de hjelpe deg til å finne den rette fargen. Jeg bruker kun denne på huden, og litt solpudder i kinn, på nese og hake, og litt i tinningene. Vips. Fort gjort, enkelt, og ser naturlig ut. Og ikke minst skuler det fargeforskjeller, småarr etter kviser osv.
|
|
|
|
#10 |
|
ihuga feminist
Altså en base UNDER foundation? TO "kremer"?
Har du lenke til testen? Eventuelt kunne jeg tenke meg å sett et bilde av L'Oreal-basedingsen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Julebordsminke. HJELP!Dersom du har tørr hud, bør du ikke bruke ID. Det tørker ut som fandens oldemor, og du kan risikere kløe. Da holder jeg heller en knapp på Glominerals eller Jane Iredale. Alle merkene fås hos hudpleiere, og der får du også kjøpt børste. Mange sverger til ID, men har ikke prøvd andre merker.
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Enig med Maximillia. Mineralsminke er bedre enn rent pudder, men ikke så bra som flytende foundation. I motsetning til Joika mener jeg at man godt kan ha litt skimmer i. Jeg har veldig tørr hud så det gjør ingenting om jeg blir litt mer glossy. Men altså vanlig foundation, har du røde kinn du vil dempe er grønn foundation fin.
|
|
|
#14 |
|
ihuga feminist
Sv: Julebordsminke. HJELP!Vel - nå er jeg i alle fall forvirret. Om ikke annet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne basen: http://www.google.com/imgres?imgurl=...ed=0CDAQ9QEwBA
|
|
|
#19 |
|
ihuga feminist
Må jeg ha pudder? Har ikke peiling! Jeg føler meg ekstremt ute på sminkefronten. Jeg bare vet at pudder så veldig fint og flott ut for - tja, rundt 10 år siden var det vel? Dvs, jeg trodde kanskje at jeg så pent ut?
Jeg forstår ikke hva som er så morsomt med dette. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ihuga feminist