Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fine julefilmer?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 10:01   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine julefilmer?

Die Hard.

A Christmas Story er min yndlingsjulefilm.

(Kilde: youtube.com)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:13   #22
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Filmer jeg alltid må se ila. desember:

All I want for Christmas
Alene hjemme 1+2
Polarekspressen
The Holiday
Love Actually

Alle disse + 3 nøtter til askepott.
Pluss Jul i svingen da.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:34   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fast tradisjn med å se Love actually. Harry Potter og de vises sten gir også julestemning for meg. (OK, det er jo bare deler av filmen som foregår i jula, eller har noe julete over seg, men desto større effekt har de. jeg er visst en sucker for flyvende stearinlys, viser det seg. )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:37   #24
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi ser Ringenes Herre i jula.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:50   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan Love Actually kalles julefilm altså? Ja, jeg vet at en av ungene til Emma Thompson er hummer i "juleshowet", men sånn rent bortsett fra det?

Men jeg elsker Love Acutally, så jeg kan gjerne se den igjen under "julefilm"-alibiet.

Miracle on 34th street er en skikkelig julefilm.

Gammel 30-11-10, 12:53   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan Love Actually kalles julefilm altså? Ja, jeg vet at en av ungene til Emma Thompson er hummer i "juleshowet", men sånn rent bortsett fra det?

Men jeg elsker Love Acutally, så jeg kan gjerne se den igjen under "julefilm"-alibiet.

Miracle on 34th street er en skikkelig julefilm.

Den foregår jo rundt jul, så sånn sett må den kunne kalles det. Men jeg har sett den på helt andre tider av året også, går så fint atte!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:03   #27
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh, kan det bli mer julete enn dette? Handlingen foregår i desember, og leder opp mot julefeiringen, jo! Skjønt temaene om kjærlighet er jo årstidsuavhengige, så klart. (Og jeg har litt problemer med å fatte tidsperspektivet i handlingen enkelte steder... men, men).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:11   #28
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan Love Actually ikke oppfattes som en julefilm?!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:14   #29
Frøken V
Passiv

Standard

Polarexpress.
3 nøtter til askepott.
Disneys julekavalkade.
Og så gjerne en episode el to av skomakergata.

Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:21   #30
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Hjem til jul

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:29   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

It's a wonderfull life er en god gammel klassiker! Romantisk

Jeg trodde du mente "Livet er herlig/La vita è bella" (før jeg klikket på linken), og var redd det hadde klikket fullstendig for deg.

Gammel 30-11-10, 17:45   #32
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes faktisk The Santa Clause og The mrs. Clause er morsomme filmer
En viss julefaktor har jo Bridget Jones-filmene også, men de er liksom ikke helt min tekopp

Gammel 30-11-10, 17:49   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kan Love Actually ikke oppfattes som en julefilm?!

Ja, det lurer jeg også på. Nesten alt i den har jo med julen å gjøre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 17:57   #34
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Little Women" er et must her i huset.

Fra bloggen:

Sitat:

Om du er på jakt etter en flott film som du kan se sammen med litt eldre barn i romjula, er filmen “Little Women” virkelig å anbefale. Filmen koster 99,- på cdon.com og 160,- på Video Nova. Den norske tittelen er “Unge kvinner”.

Beskrivelse:
“Vi befinner oss i New England i 1860-årene. Familien March skiller seg frydefullt ut fra det øvrige borgerskap; Fire søstere; romantiske Amy, svakelige Beth, vakre Meg, og ikke minst rebelske Jo og deres kjærlige mor er selvstendige kvinner med sine meningers mot og med sterke ambisjoner i hver sin retning. De oppfører teaterstykker, leser tidens klassikere og diskuterer politikk. Søstrene er på vei til å bli voksne kvinner og til å finne sitt eget verd i livet. Og vi følger med dem på veien, med dramatiske hendelser, sykdom, kjærlighet og store følelser. En storslagen, vakker og følelsesladet film, basert på Louisa May Alcotts romanklassiker fra 1868. Winona Ryder (Girl, Interrupted, Høst i New York) og Susan Sarandon (Dead Man Walking, Thelma & Louise) spiller de sentrale hovedrollene i filmen.
“En storartet, sentimental film, hemningsløs i sitt publikumsfrieri, gjennomført i sitt følelsesforsett. Og det er godt gjort!”, skrev VG etter kinopremieren. PS: Husk lommetørkle!”

Nydelig, nydelig film som tåler å bli sett flere ganger.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 30-11-10 kl 18:03.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:19   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Åh, Little women! Den boken elsket jeg jo, og så har jeg ikke sett filmen! Skandale. Takk!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:26   #36
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Denne ser jo lovende ut...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:43   #37
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Grinchen!

Og Love Actually er selvfølgelig en julefilm.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 09:00   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Little women er utrolig koselig ja.

Lurer på om vi skal se A Christmas Carol i år. Jeg får forøvrig skikkelig julefølelse av Snehvit og de syv dvergene; den klassiske tegnefilmen altså, på originalspråk.

Sist redigert av Bomull : 01-12-10 kl 09:09.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:00   #39
Lille Foo
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2010
Lille Foo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi ser alltid Muppetens versjon av A christmas Carol, og så har jeg nettopp kjøpt Hogfather. Det er egentlig en minserie. Det handler om at Hogfather (en slags julenisse) forsvinner og Døden må ta hans plass, mens Dødens barnebarn leter etter julesnissen. Det er en komedie, og ingen romantikk. Ellers støtter jeg forslaget om Småfrøkner, alle tiders film.

Sist redigert av Lille Foo : 02-12-10 kl 21:06. Årsak: riktig navn på film og imdb link
Lille Foo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:24   #40
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår et slag for norske klassikere og anbefaler Tante Pose ; )

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.