Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Julekalenderar på TV - mimre, mimre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 09:33   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julekalenderar på TV - mimre, mimre

Er det nokon som kan hjelpe meg må mimre? Som ikkje er født på 80-talet? (dei kan vere med dei også altså).

Eg kan ikkje hugse at der var julekalenderar på 70-talet, når eg var i prima julekaldener-alder. Eg meiner at det må ha komme på 80-talet, blant anna med Skomakergata?

Kan de hjelpe meg å hugse kva julekalenderar som har vore for barn? Eg kan hugse

(oppdatert)
Skomakergata
Linus i Svingen
Blåfjell (er der ulike versjonar her?)
Vertshuset den gyldne hale
Amalies jul
Portveien 2??

Der må da vere fleire? Eg fekk med meg Skomakergata, men det var litt på tampen av den alderen eg syns det var spennande å sjå barnetv. Blåfjell har eg heilt ærlig ikkje noko forhold til, men eg syns det er ok (jenta elskar det). Linus i Svingen syns eg er heilt fantastisk, men det er kanskje fordi det er litt for voksne også...

Sist redigert av Syrin : 04-12-10 kl 09:45.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:35   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalenderar på TV - mimre, mimre

Det Gyldne Horn eller hva det nå het. Nei, edit; Vertshuset den gyldne hale var det. Ja, og Teodor hadde vel en julekalender. Sesam stasjon.

Amalies jul tenker jeg det het forresten!?

Sist redigert av Bomull : 04-12-10 kl 09:42. Årsak: Skriveleif
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:38   #3
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Ja, tegnspråkkalenderen. Vertshuset den gyldne..... hane?
Og portveien 2.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:41   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=lEiPfgA2iSg

Gammel 04-12-10, 09:44   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er Amalies jul det samme som Vertshuset den gyldne hale?

Gammel 04-12-10, 09:44   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Skomakergata kom iallefall i 79, men jeg kan heller ikke huske noen kalendere før det.

Gammel 04-12-10, 09:45   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Nope, det er to forskjellige. Amalies jul var med Anne Marie Ottersen.

Gammel 04-12-10, 09:45   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Portveien 2??? Det kan eg ikkje hugse. Det må ha vore på 90-talet det da, når eg var ung voksen og utan barn..

Gammel 04-12-10, 09:45   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, Amalies jul er forløperen til jul på månetoppen.

Gammel 04-12-10, 09:46   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Portveien 2??? Det kan eg ikkje hugse. Det må ha vore på 90-talet det da, når eg var ung voksen og utan barn..

Portveien var på slutten av 80-tallet, i 1987 for å være korrekt.

Gammel 04-12-10, 09:46   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

http://kjellemann.wordpress.com/2009...jennom-tidene/

Gammel 04-12-10, 09:47   #12
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Aaaah, takk Absalone!!

Gammel 04-12-10, 09:54   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Teodors julekalender med han Tassmus

Og hele kalenderen ligger ute på youtube

Gammel 04-12-10, 10:01   #14
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Portveien var på slutten av 80-tallet, i 1987 for å være korrekt.

Var det så seint? Eg hata portveien 2 av heile mitt unge hjarta og minnast den teite julekalenderen deira, men i 87 var eg jo ikkje så ung lenger egentlig.

Pernille og den der amerikaneren, dei dokkene, var ikkje dei litt julete? Kan ha vore ein enkeltepisode eg hugsar, og ikkje ein serie.
Ellers... Barnas førjulskalender. Min googling viser no at det var den einaste frå NRK i allefall før skomakergata, på tv.

Edit: Usj så treg eg er.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:03   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blåfjell (er der ulike versjonar her?)

Det lurer jeg også på. Er "Jul i Blåfjell" og "Jul på Månetoppen" to forskjellige?

Gammel 04-12-10, 10:48   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jul i Blåfjell og Månetoppen er to ulike etter som jeg har skjønt ja. Liker ingen av dem, btw.

Gammel 04-12-10, 10:56   #17
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

I Amalies Jul møter vi rødnissefamilien med Nissemamma, Nissepappa og Nisseungen. Den var veldig pop hos eldste da hun var liten.
Blånisser møtte vi for første gang da Jul i Blåfjell ble sendt. Deretter fulgte Jul på Månetoppen, hvor vi treffer både rødnisser og blånisser, som har ulike egenskaper. Liker alle tre seriene jeg. Jul i Svingen derimot er noe av det dølleste jeg har sett, det fenget overhodet ikke her i huset.

Gammel 04-12-10, 11:04   #18
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jul på sesam stasjon var min favoritt når jeg var liten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:08   #19
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg elsket Teodors jul! <3

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:18   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker Teodor fra da jeg var liten. Var det noe med Titten Tei også?
Vertshuset den Gyldne hale husker jeg veldig godt. Det likte jeg, og skulle ønske det kom tilbake.

Av de senere års julekalendere er det uten tvil Jul i Svingen som er favoritten. Jeg DIGGER Marvin og alle hans påfunn, og Nure er til å spise opp, spesielt når han drar på høyfjellshotell. Og Luci som får være Lucia for første gang sipper jeg av hver gang jeg ser det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.