Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 18:12   #101
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Hoooo, jeg gjorde noe skummelt. Jeg la inn livsstilen til svigermor, og ble plutselig ti år eldre! Hun spiser ekstremt usunt, da.

Gammel 20-02-07, 18:28   #102
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din alder i dag: 30.24 år
Din alder i dag, justert for din helse: 30.1 år

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 18:37   #103
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så hvis man er tretti og har en kropp som er trettito, vil kroppen være 45 når en selv er 40, 58 når en selv er 50 og 72 når en selv er 60?

Ja. Det er enorme forskjeller på 60-åringer f.eks.

Gammel 20-02-07, 18:41   #104
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Dere får en mail med en link som dere må gå via. Har dere gjort det?

Nei. Jeg begynner å lure på om jeg har funnet riktig sted å taste.

Gammel 20-02-07, 18:42   #105
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Din alder i dag: 34.66 år
Din alder i dag, justert for din helse: 33.1 år

Ikke så verst, hvis det stemmer.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 18:57   #106
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Ja. Det er enorme forskjeller på 60-åringer f.eks.

Ja, jeg ser jo det, bare på min far vs min svigerfar, som er nesten jevngamle. Mentalt er det 20 år mellom dem, minst, og fysisk sett er det nesten like stor forskjell. Faren min er kjempesprek, lever kjempesunt, har gener fra mennesker som lever til de tørker inn i en alder av 105, rett etter de har hugget ved og gått en skitur. Svigerfar er overvektig, lever usunt, rører seg knapt, og har det ikke så bra. Det siste tror jeg er temmelig avgjørende, og det er i grunnen rart at det ikke var ikke var noen spørsmål om psyke.

Hva prøver kroppen din å fortelle deg?

Gammel 20-02-07, 19:48   #107
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg ser jo det, bare på min far vs min svigerfar, som er nesten jevngamle. Mentalt er det 20 år mellom dem, minst, og fysisk sett er det nesten like stor forskjell. Faren min er kjempesprek, lever kjempesunt, har gener fra mennesker som lever til de tørker inn i en alder av 105, rett etter de har hugget ved og gått en skitur. Svigerfar er overvektig, lever usunt, rører seg knapt, og har det ikke så bra. Det siste tror jeg er temmelig avgjørende, og det er i grunnen rart at det ikke var ikke var noen spørsmål om psyke.

Hva prøver kroppen din å fortelle deg?

Psykespørsmålene var samlet sammen inn i det ene spørsmålet om stress osv de siste fem årene

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:48   #108
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser jo det, bare på min far vs min svigerfar, som er nesten jevngamle. Mentalt er det 20 år mellom dem, minst, og fysisk sett er det nesten like stor forskjell.

Nettopp.
Alle har jo hørt eksempler om folk som har røyket hele livet og som likevel lever til de er 100, men de er mye mer sjelden enn hva man skulle tro.

Jeg har det bestemte inntrykket at "noe" skjer når man runder ca 40 år. Det er da en usunn livsstil virkelig begynner å gjøre seg gjeldende.

Litt satt på spissen bør man ta en status over livsstilen sin når man er 40 år og bestemme seg om man vil ha 20 usunne år igjen eller 40 sunne.

Gammel 20-02-07, 20:09   #109
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Din alder i dag: 24.87 år
Din alder i dag, justert for din helse: 23.5 år

woho :P
Jeg røyker ikke, drikker ikke og spiser "rett" men veier litt for mye..

Gammel 20-02-07, 20:22   #110
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Din alder i dag: 31.19 år
Din alder i dag, justert for din helse: 29.8 år

Endelig noen som skjønner at jeg er 29.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 02:21   #111
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Endelig noen som skjønner at jeg er 29.

Du får tipse en viss annen 29 åring om testen

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 02:27   #112
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Ja, jeg ser jo det, bare på min far vs min svigerfar, som er nesten jevngamle. Mentalt er det 20 år mellom dem, minst, og fysisk sett er det nesten like stor forskjell.

Sånn er det med min farmor vs. min mormor og bestefar (morfar) også.
De er snart 80 hele gjengen (2 i år og en neste år) men farmor er minst 98 med sin oppførsel, sin psyke og fysiske helse, minst. (og alle unngår henne fordi hun alltid bare klager og syter)
Men mormor og bestefar er spreke som fy, har så og si ingen plager og vet ikke hva vondt er omtrentlig. Mentalt sett er de også veldig mye yngre, og oppegående. Og alle vil være mest mulig sammen med dem.
Ungene dems (på hver side) "sloss" kanskje like mye om hvem som skal "ha dem" på julaften ol. men på mammas side er det fordi alle vil, så vi samles ofte. Mens på pappas side er det mer "åh, hvem skal ha henne i år da?" *sukk og stønn*
Jeg skal heller dø tidlig enn å bli som farmor, men heldigvis slekter jeg hittil kunn på morssida mi

Gammel 21-02-07, 08:05   #113
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Mens på pappas side er det mer "åh, hvem skal ha henne i år da?" *sukk og stønn*
Jeg skal heller dø tidlig enn å bli som farmor, men heldigvis slekter jeg hittil kunn på morssida mi

Uff, tenk å bli et sånt mygletryne som slekta slåss om å få slippe å være sammen med!

Klaging er skummelt, tror jeg. Det er vel sant i at dersom du lager for mange gretne grimaser, så kan du bli sånn. Men samtidig er det også sånn at mange gamle er deprimerte og sliter med psyken.

Disse gamle (damene) som har hatt hele identiteten knyttet opp mot å være flinke husmødre, mødre og det å være til nytte, føler seg triste og unyttige når de ikke lenger trengs, kunnskapen eres er utdatert og de aldri noensinne har hatt sitt eget nettverk, egne venner, sosialt liv som er bare sitt, vært vant til å lese eller på annen måte tilegne seg kunnskap. Da er depresjonen og angsten rett rundt hjørnet.

I tillegg virker det som når de når en viss alder, kommer mye opp som de har skjult bak fasaden sin. Triste ting, som spontanaborter, dødfødsler og annet som de er blitt bedt om å glemme, bagatellisere eller på annen måte håndtere 50-tallsrealistisk. Vonde minner kommer opp i dagen, og det kan være tøft å stri med for damer som har blitt oppdratt til å være glade og oppføre seg skikkelig. (Det kan være tøft for de gamles barn og barnebarn også, å få høre om dette, og ikke alle takler det greit).

Jeg tror damer var akkurat like redde og lei seg i forbindelse med feks spontanaborter på 50-tallet som nå. Men de ble behandlet SÅ dårlig. De fikk beskjed om å glemme det, og det var flaut, vrient osv. Og nå kommer grumset opp til overflaten.

Gammel 21-02-07, 12:42   #114
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Uff, tenk å bli et sånt mygletryne som slekta slåss om å få slippe å være sammen med!

Klaging er skummelt, tror jeg. Det er vel sant i at dersom du lager for mange gretne grimaser, så kan du bli sånn. Men samtidig er det også sånn at mange gamle er deprimerte og sliter med psyken.

Disse gamle (damene) som har hatt hele identiteten knyttet opp mot å være flinke husmødre, mødre og det å være til nytte, føler seg triste og unyttige når de ikke lenger trengs, kunnskapen eres er utdatert og de aldri noensinne har hatt sitt eget nettverk, egne venner, sosialt liv som er bare sitt, vært vant til å lese eller på annen måte tilegne seg kunnskap. Da er depresjonen og angsten rett rundt hjørnet.

I tillegg virker det som når de når en viss alder, kommer mye opp som de har skjult bak fasaden sin. Triste ting, som spontanaborter, dødfødsler og annet som de er blitt bedt om å glemme, bagatellisere eller på annen måte håndtere 50-tallsrealistisk. Vonde minner kommer opp i dagen, og det kan være tøft å stri med for damer som har blitt oppdratt til å være glade og oppføre seg skikkelig. (Det kan være tøft for de gamles barn og barnebarn også, å få høre om dette, og ikke alle takler det greit).

Jeg tror damer var akkurat like redde og lei seg i forbindelse med feks spontanaborter på 50-tallet som nå. Men de ble behandlet SÅ dårlig. De fikk beskjed om å glemme det, og det var flaut, vrient osv. Og nå kommer grumset opp til overflaten.

Jeg tror nok at det kan være mye i det du sier ja, absolutt.
Men jeg klarer ikke heeelt få så dårlig samvittighet ovenfor farmor endå. Man kan faktisk ikke spørre hvordan hun har det engang, eller hvordan det går før man har det gående i timesvis med sykdom, plager, vondter, medisiner, sykehus osv. Klag og syt. Hun er stolt hun, hvis hun må ta hjertemedisiner
Og det orker jeg faktisk ikke å høre på.
Jeg klager aldri selv, ikke over mitt syke barn engang, og da blir det litt for mye å sitte å høre på henne.
Sånn føler nok mange av barnebarna.
Jeg vet at ene svigerdattera hennes føler veldig på at hun aldri har blitt godtatt, i alle år har farmor kunn gitt sønnen gaver, aldri dem begge. Mens den andre sønnen m/kone har fått begge to. Som et eks. altså. Samt at hun virkelig ikke eier sosial antenner, overhodet. (farmor altså)
Og alt det er jo veldig synd, egentlig, for farmor. Men jeg tenker litt at jeg ikke kan ta helt ansvar for det heller. Det burde jo hun. Men hun kommer selvsagt aldri til å forandre seg nå.
De har faktisk, utrolig nok, vært ganske åpne i den familien om et lite barn som døde, men det var nok fordi han levde til han var noen mnd. gammel. Farmors ene sønn altså, han døde i krybbedød.
Om det har vært andre ting vet jeg jo ikke.

Men igjen, nå babler jeg, jeg tror nok du kan ha mye rett, desverre nesten. (for de gamle)

Gammel 21-02-07, 14:04   #115
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hva er din fysiske alder? Har du sjekket?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Men igjen, nå babler jeg, jeg tror nok du kan ha mye rett, desverre nesten. (for de gamle)

Og da gjelder det å se til å ikke bli sånn selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 18:12   #116
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Din alder : 29.96 år

Din fysiske alder : 28,7

og det med 10 kg for mye

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 19:16   #117
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst tre år eldre enn jeg egentlig er.

Gammel 21-02-07, 19:19   #118
Billeba
Aktiv

Billeba sin avatar

Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Dere får en mail med en link som dere må gå via. Har dere gjort det?

Men det skjer ikke no' :nei: Kan det være noen innstillinger hos meg som er feil tro?

*irriterer seg over ting som ikke funker som jeg vil*

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:02   #119
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Så hvis man er tretti og har en kropp som er trettito, vil kroppen være 45 når en selv er 40, 58 når en selv er 50 og 72 når en selv er 60?

Minner om at min var 46 ettellerannet og jeg er 40 ettellerannet.
Min BMI er på 21...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:31   #120
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Tynn og sunn er ikke det samme, selv om mange tror det. Polyanna (mener jeg å huske) fortalte om en slektning som var tynn som spaghetti, men full av dårlig fett på innsiden og med knallhøyt kolestrol. Han trodde at så lenge man var tynn, kunne man spise pølser og grandis så mye man ville.

Kanskje du må kutte ned på Toroen, allikevel?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.