|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
can-jur
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg skjønner ikke fuzzet.
|
|
|
|
#202 |
|
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Det var reflektert. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Off the map.
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg er ikke helt uenig med Floksa jeg, men da må det ikke være en forkynnende preken. Altså mer type 'omvisning' i kirka med historiefortelling fra Presten.
|
|
|
#204 |
|
Passiv
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg tror ikke det er så vanlig å snakke om å brenne i helvete i kirkene rundt forbi. |
|
|
|
#205 |
|
|
Det er stor forskjell på omvisning og gudstjeneste. Hvilket jo har vært poenget hele veien. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Off the map.
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenNei det er vel ikke det - litt satt på spissen da. Men jeg mener at dersom 'alle' skal med så kan de ikke forkynne i det hele tatt.
|
|
|
#207 |
|
can-jur
|
:alt for å ikke vaske og rydde:
Nå tror jeg ikke det er vanlig å snakke om å brenne i helvete på julegudstjenesten, men det er noen år siden sist jeg var på en
|
|
|
|
#209 |
|
can-jur
|
Selvfølgelig, spørsmålet er om det skal hensyntaes
|
|
|
|
#211 |
|
kamerat
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg synes det er helt greit at man tvinger barna på julegudstjeneste forutsatt at den blir holdt på koinégresk med grammatiske forklaringer.
|
|
|
#214 |
|
heimføing
|
Da skal jammen jeg også stille opp på den! |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Pauset
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenDe skolegudstjenestene jeg har vært på har vært veldig nøytrale. Det har vært elever som har vist juleevangeliet i et skuespill. Noen elever har sunget julesanger og ellers har det vært en prest som har snakket om hvordan vi skal være mot hverandre. Han hadde en rolle der han bare mer eller mindre bandt dette sammen. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenSynes denne artikkelen var bra. Nissen er nok eldre enn kirken her i landet. Sånn bare for å ha nevnt det.
|
|
|
|
#217 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenLillebror var på besøk hos frelsesarmeen i regi av barnehagen i dag.
|
|
|
#218 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg syns det er rart at folk som SELV er avslappede til religion og forkynning (som jeg: Tross søndagsskole, Santalmisjonens barneforening, bedehus, tensing og kirkegang så ble jeg en happysnappy, kirkegående-hver-jul hedning til slutt.
|
![]() |
|
|