Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger virkelig flere

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 11:27   #181
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger virkelig flere

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Prikkegreia er jeg helt enig med deg i, og ikke skjønner jeg hvorfor det er så fryktelig viktig hvem som prikker hvem og hvorfor heller. Eller interessant, så det er vel derfor jeg babler om noe annet.

Helt enig. Liker du marsipan? Eller Terry Pratchett?

Gammel 08-12-10, 11:28   #182
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Helt enig. Liker du marsipan? Eller Terry Pratchett?

Marsipan, not so much. Pratchett gleder jeg meg til å ta fatt på, og jeg har konkludert etter Polyannas tråd at jeg vil begynne med "Guards! Guards!".

Gammel 08-12-10, 11:29   #183
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Og tenk om vi kunne få rødprikket alle idjåttene vi treffer på jobb eller i trafikken, for eksempel!

Paintball, kalles det.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:30   #184
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det snart så Isprinsessen får en grønnprikk av meg for å ha startet en veldig morsom tråd.

Gammel 08-12-10, 11:30   #185
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Marsipan er godt.

Søt marsipan vel og merke, ikke bitter marsipan.
Mannen liker bitter marsipan, og kjøper inn bitte julemarsipan... som han deretter får spise helt anene, mens jeg får ingen ting. (Hvilket jeg sånnsett heller ikke skal, siden jeg er på grensen til svangerskapsdiabetes og derfor har "forbud" mot "unødvendig sukker", men han trenger da ikke håndheve det så strengt at han bare kjøper ting jeg ikke liker! Hvilket uansett er urettferdig, for han trenger da heller ikke mye unødvendig sukker!) Synes han burde få noen tyttebær for det!

Gammel 08-12-10, 11:32   #186
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å lage marsipan, da. Men spise den, det får noen andre gjøre.

Gammel 08-12-10, 11:41   #187
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Nå synes jeg at grønnprikkene til noen sitter litt for løst.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:42   #188
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Synes han burde få noen tyttebær for det!

Men hvis han liker bitter marsipan, så liker han jo sikkert tyttebær også, så da er du like langt!

Gammel 08-12-10, 11:45   #189
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, det var noe der, han gjør nok det...
Hva skal jeg da finne på?

Gammel 08-12-10, 11:50   #190
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Marsipan, not so much. Pratchett gleder jeg meg til å ta fatt på, og jeg har konkludert etter Polyannas tråd at jeg vil begynne med "Guards! Guards!".

Der ja! Den var verd en grønn en. Godt valg av bok!

Sitat:

FABRICATI DIEM, PVNC

Sitat:

Prisoner: I get it, good cop, bad cop, eh?
Vimes: If you like, but we’re a bit short-staffed today, so if I give you a cigarette, would you mind kicking yourself in the teeth?

Gammel 08-12-10, 11:53   #191
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Og hva er sannsynligheten for at biblioteket har denne på originalspråket? Dersom de bare har oversettelsen (er disse oversatt, forresten?), er denne god nok til at jeg bør låne den, eller bør jeg heller kjøpe for å få den engelske versjonen? En viktig tilleggsopplysning er at biblioteket er nærmeste nabo til arbeidsplassen, (dog er jeg ingen sinke på nettshopping).

Gammel 08-12-10, 11:54   #192
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Pratchett gleder jeg meg til å ta fatt på, og jeg har konkludert etter Polyannas tråd at jeg vil begynne med "Guards! Guards!".

Godt valg. Selv om det på denne tiden av året er vanskelig for meg å ikke anbefale Hogfather, selv om den egentlig skal følge etter i alle fall Mort og gjerne noen Guards-bøker også.

Sitat:

HUMANS NEED FANTASY TO BE HUMAN. TO BE THE PLACE WHERE THE FALLING ANGEL MEETS THE RISING APE.

- Der har du forresten et sitat som bør inn et sted i bokprosjektet ditt, Ulvefar.

Gammel 08-12-10, 11:54   #193
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Ah, men denne dialogen overbeviste meg:

Sitat:

Prisoner: I get it, good cop, bad cop, eh?
Vimes: If you like, but we’re a bit short-staffed today, so if I give you a cigarette, would you mind kicking yourself in the teeth?

Amazon, it is.

Gammel 08-12-10, 12:00   #194
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det vrir seg i meg ved tanken på å begynne midt i en serie. Lese noe annet enn første bok først, liksom? Uæh. Men jeg har blitt skult på så lenge for ikke å ha lest en eneste Pratchett-bok, så jeg burde vel ta fatt.

Gammel 08-12-10, 12:00   #195
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

- Der har du forresten et sitat som bør inn et sted i bokprosjektet ditt, Ulvefar.

Det har du jammen rett i! Det skal det!

Zulu: Det er absolutt verd å kjøpe bøkene på engelsk. Veldig mye av poengene ligger i språket, ordspillene og hentydningene, og samme hvor god oversetteren er blir det som å spille Metallica på en akustisk gitar og et piano.

Gammel 08-12-10, 12:12   #196
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det vrir seg i meg ved tanken på å begynne midt i en serie. Lese noe annet enn første bok først, liksom? Uæh. Men jeg har blitt skult på så lenge for ikke å ha lest en eneste Pratchett-bok, så jeg burde vel ta fatt.

Pratchetts bøker er ikke én serie, men flere. Så ingen grunn til å vri seg. "Guards Guards" er den første boken i serien om nattevaktene (politiet) i Ankh-Morpork (byen som er Pratchetts karikatur av USA og Storbritannia, en slags mix av London og New York) under Sam Vimes.

Gammel 08-12-10, 12:18   #197
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Pratchetts bøker er ikke én serie, men flere. Så ingen grunn til å vri seg. "Guards Guards" er den første boken i serien om nattevaktene (politiet) i Ankh-Morpork (byen som er Pratchetts karikatur av USA og Storbritannia, en slags mix av London og New York) under Sam Vimes.

Åååh. Jeg trodde Discworld var en kronologisk serie, jeg.

Gammel 08-12-10, 12:21   #198
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Limericker, det gir prikker.

I tilfelle noen trenger Prikketigging i elegant forkledning-tips.

Gammel 08-12-10, 12:21   #199
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Altså ikke nicket noen, men noen andre.

Gammel 08-12-10, 12:22   #200
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Altså ikke nicket noen, men noen andre.

For ikke å glemme Noen André.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.