Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ulvefars bokprosjekt: Metafysikk for ateister

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 13:07   #22
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulvefars bokprosjekt: Metafysikk for ateister

Jeg ville ikke uttalt meg på vegne av alle ateister, til tross for at du holder deg på ganske trygg grunn. Du kommer med en del påstander uten å argumentere tilstrekkelig for dem, og bruker et veldig hverdagslig språk og da synes jeg det er enda viktigere å vise subjektiviteten i det du gjør. Det er ikke strengt vitenskapelig det du skriver, men meninger du presenterer.

Det jeg likte godt at du skrev og en tanke jeg synes burde gå som en enda sterkere rød tråd i teksten er tanken på mennesket som en prosess, ustatisk. Gjør det enda klarere. En slik prosesstankegang tror jeg er en veldig nyttig lærdom for mange og kan åpne opp for nye måter å se tilværelsen på.

Sitat:

Prosessen som er deg er ikke adskilt fra prosessen
som er deg, og følelsen av å være et individ alene, avskåret
fra alt annet som lever er en illusjon skapt av vår egen
hjerne.

Her er du jo inne på fenomenologi, slik jeg ser det.

Sist redigert av AprilRyan : 08-12-10 kl 13:39.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.