Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Selskinnstøvletter/Nesna-lobber

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 19:23   #1
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Selskinnstøvletter/Nesna-lobber

Jeg vurderer ett av alternativene. Er de varme ? Har de god passform ? Og hvor kjøper man dem og til hvilken pris?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 19:26   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selskinnstøvletter/Nesna-lobber

Nesna kan du bestille her: www.zebra-as.com
Prisene ligger rundt 1 000,- og oppover, alt etter om du skal ha høy/lav osv. De er små i størrelsen, bestill 2 størrelser større enn normalt.

Selskinnsko finner du bl.a her: www.topaz.no og www.dalesko.no
Jeg liker de fra Topaz best, sålen på de andre er så fryktelig dominerende og stygg, synes jeg.
Forhandler i Norge er vel gjerne Eurosko, men jeg finner de ikke i butikk her i byen og vil gjerne ha tips til evt. nettbutikk selv. Her snakker vi vel rundt 2-3k i pris, men også sko som varer i 40 år ++.

Varme sko, men husk at ingen av dem er noe særlig i vått eller veldig fuktig vintervær - disse er best i tørr luft og kulde!! Da er de vel til gjengjeld uslåelige på mange måter.

Gammel 08-12-10, 19:30   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Nesna kan du bestille her: www.zebra-as.com
Prisene ligger rundt 1 000,- og oppover, alt etter om du skal ha høy/lav osv. De er små i størrelsen, bestill 2 størrelser større enn normalt.

Selskinnsko finner du bl.a her: www.topaz.no
Forhandler i Norge er vel gjerne Eurosko, men jeg finner de ikke i butikk her i byen og vil gjerne ha tips til evt. nettbutikk selv. Her snakker vi vel rundt 3k i pris, men også sko som varer i 40 år ++.

Ikke alle Nesnalobbene er små i størrelsen. Jeg har 37 i det ene paret og 39 i det andre. Men Zebra pleier å informere godt om hvilke som er små i størrelsen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 19:33   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det har du muligens rett i, jeg kan bare snakke for meg selv og de skoene vi har hatt, både til barn og voksen - de har alle vært små. Men jeg har ikke kjøpt fra Zebra, kun i butikk. Så at Zebra anbefalte to størrelser større på de høye lobbene i alle fall, som jeg ønsker meg! Meget mulig det ikke er tilfelle på andre modeller.

Gammel 08-12-10, 20:11   #5
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Mine lobber er også ganske normale i str. De er VELDIG VELDIG gode. Som å gå på tøfler uten å fryse i det hele tatt. Husket faktisk igjen hvordan de var da jeg var liten og hadde sånne, da jeg gikk på snøen med de første gangen.

Jeg kjøpte de høye i svart. Betalte 1500,-

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:20   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det har du muligens rett i, jeg kan bare snakke for meg selv og de skoene vi har hatt, både til barn og voksen - de har alle vært små. Men jeg har ikke kjøpt fra Zebra, kun i butikk. Så at Zebra anbefalte to størrelser større på de høye lobbene i alle fall, som jeg ønsker meg! Meget mulig det ikke er tilfelle på andre modeller.

Disse måtte jeg opp to størrelser i. Hadde kanskje klart meg med en størrelse opp, men jeg skulle no ha god plass til strikkasokker og.

Disse har jeg 37, samme som jeg bruker til vanlig. Har god plass til sokker i dem og.

HAr forøvrig kjøpt begge i butikk. De høye er kjøpt hos Eurosko, de lave er kjøpt for en trillion år siden så det husker jeg ikke.

Gammel 08-12-10, 21:29   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Ikke alle Nesnalobbene er små i størrelsen. Jeg har 37 i det ene paret og 39 i det andre. Men Zebra pleier å informere godt om hvilke som er små i størrelsen.

Jeg kjøpte i går Røde lange bumma på Skoringen her , de kostet litt mere en på Nesna, men jeg gadd ikke kjøre til Nesna
jeg bruker 39-40 og har 40 i de.
Hun sa at de som kom i fjor var 2 nummer for små i størrelsen, og det første laset de fikk inn i hørst var små i størrelsen men de jeg kjøpte var større.
For jeg prøvde et par grå av første utgaven og måtte ha 41 i di men 40 i de røde. Og da har jeg plass til ullester som jeg går i hele tiden uansett.

Og har prøvd de ute og jeg elsker de like mye som jeg elsker aftersiene som jeg hadde før (lav model)
Varmt og godt, og beste av alt ikke no snø i skoen

Gammel 08-12-10, 21:34   #8
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Kjøpte mine forrige vinter, så det stemmer nok bra det.

Gammel 08-12-10, 21:38   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Du som har hatt de en stund, Lenam - holder de seg godt= Husker det var veldig gode sko som holdt og holdt da jeg var liten, men er kvaliteten den samme fortsatt?

Jeg sikler som bare det, og tror det blir Nesna ettersom den prisen er litt penere - i allefall for lommeboka denne vinteren. Klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ha sorte eller røde ...eller grå!

Gammel 08-12-10, 22:59   #10
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Du som har hatt de en stund, Lenam - holder de seg godt= Husker det var veldig gode sko som holdt og holdt da jeg var liten, men er kvaliteten den samme fortsatt?

Jeg sikler som bare det, og tror det blir Nesna ettersom den prisen er litt penere - i allefall for lommeboka denne vinteren. Klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ha sorte eller røde ...eller grå!

Mine har holdt seg bra. Man må huske å merke dem med høyre og venstre. Det er nemlig ikke forskjell på dem når de er nye, men man tråkker dem forskjellig. Hvis man bruker dem om hverandre vil de nok etterhvert finne på å bli skeivtråkkede.

Jeg valgte mellom svart og grå, men syns kanskje svart såg "nettest" ut, om man nå kan kalle digre lobber for nette.

Syns de røde er kanonstilige, men jeg har knallrøde støvler. Fant ut at det var greit å være litt anonym for en gangs skyld.

Gammel 09-12-10, 09:06   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Her selges Dale sine selskinnsko over nett: http://www.mari-anne.no/index.php?butikk_kategori=124

Gammel 09-12-10, 09:47   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Mine har holdt seg bra. Man må huske å merke dem med høyre og venstre. Det er nemlig ikke forskjell på dem når de er nye, men man tråkker dem forskjellig. Hvis man bruker dem om hverandre vil de nok etterhvert finne på å bli skeivtråkkede.

Jeg valgte mellom svart og grå, men syns kanskje svart såg "nettest" ut, om man nå kan kalle digre lobber for nette.

Syns de røde er kanonstilige, men jeg har knallrøde støvler. Fant ut at det var greit å være litt anonym for en gangs skyld.

De nye, værtfall mine skal det norske flagg være ut. Så da er det lett å se forskjell på høyre og venstre.

Jeg kjøpte røde for at de grå er ikke like fin i år som i fjor
Og for at alle skal se meg

Men de er jo nette Lette i værtfall.

Mamma kjøpte de afterski modellenfor 2 år siden og de holder nå like godt som de "gamle" som ble laget på Nesna

Gammel 09-12-10, 12:16   #13
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte mine høye lobber forrige vinter. Da kjøpte jeg, som anbefalt, to nummer større enn min vanlige størrelse. Kunne nok fint ha hatt en størrelse mindre, for jeg har veldig god plass til foten. Men med tykke lester inni, er det akkurat passe. Lobbene er varme og gode, og jeg er veldig fornøyd med dem.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 12:52   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ikkje ein tråd som burde ligge i moteforumet?

Gammel 09-12-10, 12:59   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Sko er da mote det! Og Nesna og selskinnsko er da klassikere.

Gammel 09-12-10, 13:04   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vel, jeg har i alle fall fått et nytt ønske til ønskelisten min.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 13:14   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er interessert i de høye Nesna lobbene. Her i byen koster de 1.700,- billigere hos Zebra ;0) selv med porto.

Jeg kjøpte Nesna til eldste barnet, og er overrasket over hvor varme de er. 12 minus i går og hun gikk hjem med bare strømpebuksa i, og var varm på bena. Venter på at nærbutikken skal få inn små Nesna til mini også.

Gammel 09-12-10, 13:16   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Kanskje ikkje ein tråd som burde ligge i moteforumet?

Jovisst, det er jo in for tiden. Både selskinnssko og Nesna.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 13:40   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jo ikkje eg fått med meg! Iiiiik.

Gammel 09-12-10, 22:05   #20
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg innser vel at dette ikke er skotypen som egner seg best på vestlandet.
Det er de svarte nesnalobbene jeg liker så godt.
Selv trodde jeg gjerne at selskinnstøvlene tålte mye fukt.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.