|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
geskjeftig
|
Anbefal meg fantasy?Mannen og jeg skal høre på lydbok igjen, og ønsker oss ordentlig, skikkelig fantasy.
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Anbefal meg fantasy?Har du lest noe av Robin Hobb? Assasin-trilogien, for eksempel?
|
|
|
|
#4 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg fantasy?David Eddings.
|
|
|
#5 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg fantasy?Elizabeth Moon - The Deed of Paksenarrion anbefales varmt! Det er navnet på hele triologien som starter med The Sheepfarmer's Daughter. I grunn anbefaler jeg alt Elizabeth Moon har skrevet, men ikke alt er fantasy, det er en del scifi der også. Paksenarrion er kun fantasy da. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
...we have cookies
|
Sv: Anbefal meg fantasy?
Signeres x10. Med unntak av det aller siste som er skrevet av dem. (The Dreamers-bøkene.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Anbefal meg fantasy?Mange bra tips her, og så blir jeg rørt av at det er flere enn meg som ikke liker Wheel of Time.
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg fantasy?Ursula LeGuins Jordsjø-/Earthsea-serie er også fin. Det er vel egentlig en ungdomsserie, men jeg har lest den om igjen som voksen og likte den nesten enda bedre enn da jeg leste den første gang.
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Anbefal meg fantasy?"Ordentlig, skikkelig fantasy"...? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Anbefal meg fantasy?J.V. Jones bøker "a cavern of black ice", "a fortress of grey ice", "a sword from red ice" synes jeg er knallgode. |
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Den serien skulle jeg også til å anbefale.
|
|
|
#13 |
|
geskjeftig
|
Sv: Anbefal meg fantasy?Tusen, tusen takk for tips!
|
|
|
#14 |
|
geskjeftig
|
Mannen og jeg holder på med den første boka nå, og ELSKER den! Og det er som du sier, det legger på en ekstra dimensjon at man vet at det er mye igjen. Tusen, tusen takk for tipset, det var virkelig innertier.
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Så kult! Jeg har lest den siste boka nå og det er så spennende så spennende. De bøkene blir bare bedre og bedre de, og det er ganske uvanlig, som oftest så blir de mer og mer langdryge og kjedelige. Du har mye å glede deg til.
|
|
|
#16 |
|
geskjeftig
|
Sv: Anbefal meg fantasy?Hurra!
|
|
|
#17 |
|
Bork bork bork
|
De er knall, men ca. det motsatte av "sånn passe lette". Og i motsetning til f.eks. Martin viser det seg at Erikson ikke har noen problemer med å holde skrivetempoet oppe (den tiende og siste boka kommer ut nå i vinter).
|
|
|
#18 |
|
Bork bork bork
|
I tilfelle dere da prøver og liker fantasyen til Bujold, kan vi også anbefale Miles Vorkosigan-serien hennes. Ca. den beste space operaen jeg har lest, tror jeg. Og jeg har lest mye.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Oh, takk for tips!
|
![]() |
|