|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Varmepumpetråd for dummiesJeg tror vi må. :fryser:
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmepumpetråd for dummiesVi har nettopp fått fra Toshiba. Polar 13 tror jeg den het. Vi er superfornøyd så langt, og fryser ikke. Hovedgrunnen til at vi valgte Toshiba var at den har kommet godt ut i tester (den og en fra Mitchubitsi kommer som regel ut best), og at den hadde en anti-frost funksjon, som betyr at vi kan sette den på 8 grader hvis vi reiser bort - de andre går bare ned til 17 tror jeg. Den har fungert fint selvom det har vært under minus 20 grader, men på de kaldeste dagene har jeg fyrt i peisen i tillegg så den ikke skulle slite seg helt ut. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Varmepumpetråd for dummiesVi kjøpte den første på Obs!Bygg, en Panasonic. De har avtale med Varmepumpeservice og innstallasjon var inkl. i prisen. Kostet rundt 12 000,- kr for en på 5 kW.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Varmepumpetråd for dummiesDet man bør tenke på er hvor dere trenger at det kommer varme inn. Hos oss så var det trappegangen gjennom huset som var kald, stod som en kaldsøyle om vinteren.
|
|
|
#5 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmepumpetråd for dummiesVi fikk vår for et par dager siden. Denne: http://www.miba.no/default.pl?showPr...290&pageId=257
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Varmepumpetråd for dummiesEr det noen som har anbefalinger til forhandlere i oslo?
|
|
|
#7 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Varmepumpetråd for dummies
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Varmepumpetråd for dummiesEtter å ha snakket med Esme og deretter ringt til Åge på http://varmepumpe.no/
|
|
|
#10 |
|
Wooohhoooooo
Vi kjøpte på Relacom, mener de er i Oslo også.
|
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Varmepumpetråd for dummiesDe har sånne trekasser på Obs!Bygg også, så jeg. Stygge som fy fader, men den er nå jaggu utedelen til pumpen også.
|
|
|
#12 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmepumpetråd for dummiesVelg en som IKKE støyer! Minst mulig støy er et must! Sist redigert av ItsOnlyMe : 11-12-10 kl 10:09. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Sv: Varmepumpetråd for dummiesDet har skjedd en hel revolusjon på varmepumpefronten siden vi kjøpte, nå får man jo til og med noen som er ganske estetisk fine. Jeg vil anbefale dere å få noen som kan faget på besøk, for å rådgi dere om riktig effekt/størrelse og plassering. Dere vil jo ha mest mulig utnyttelse av pumpen, og jeg klarer ikke helt se for meg hvor den beste plasseringen er.
|
|
|
#14 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Varmepumpetråd for dummiesJeg brukte denne forhandleren: http://www.vangenklima.no/Kontakt.htm
Sist redigert av Nina : 11-12-10 kl 10:45. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Etter hva jeg har fått med meg så får man ikke tilskudd for luft-luft-pumper nå. teknologien er for godt etablert.
|
|
|
#16 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Varmepumpetråd for dummiesSå vidt jeg vet så deler de fortsatt ut tilskudd til luft/luft varmepumper i Oslo (via Enøketaten), det ligger hvertfall søknadsskjema på linken jeg la ut over her.
Sist redigert av Nina : 11-12-10 kl 11:52. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Varmepumpetråd for dummiesPanasonic. Halvt innebygd i vegg. Pen.
|
![]() |
|
|