|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet | |||
| Kaster alt på båndet - hulter i bulter |
|
61 | 22,02% |
| Kaster alt på båndet - tyngste varer først |
|
74 | 26,71% |
| Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. |
|
21 | 7,58% |
| Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig |
|
31 | 11,19% |
| Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
|
102 | 36,82% |
| Rivende likegyldig/Dustepoll |
|
10 | 3,61% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tøff
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Hva slags kunde jeg er i dagligvarebutikken? Den typen som forventer et minimum av service.
|
|
|
#62 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Prøver å legge det tygste først, resten blir hulter i bulter.
|
|
|
#63 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Signerer Anuk og Rabbit. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger ikke strekkoden riktig vei, men ingen varer legges oppå hverandre heller. Så jeg antar at "Legger varene separat på båndet" er mest korrekt på meg.
|
|
|
|
#65 |
|
Epikur
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg sorterer ikke, nei.
|
|
|
#66 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg slenger alt opp, men tar tomater, egg og andre skjøre varer sist.
|
|
|
#67 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg prøver å sortere når jeg legger på sånn at frysevarer kommer samlet, melk og kjølevarer kommer passe samlet, evt suppeposer og annen tørrmat er sammen. Jeg prøver å legge det slik at strekkoden er lett å se. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
trøtt
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?
Det er vel mest viktig for den som eier varene, for å unngå at tomater og skjøre ting blir skviset av melkekartonger og hermetikk som kommer etterpå ned til "pakkestedet". Tror jeg.
|
|
|
#70 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger det tyngste først - det skal nederst i sekken.
|
|
|
#71 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det er for å unngå at chips og Donald-blad blir knust av mel, melk og andre tunge ting. Dessuten tar vi (selvfølgelig) de tyngste tingene i bunn av posen.
|
|
|
#72 |
|
Står på egne ben
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger det etterhverandre på båndet ettersom det blir tatt opp. Eneste er at jeg venter til slutt med evt. egg, blader og andre ting som jeg ikke vil skal bli most. Når jeg pakker i poser etterpå så sorterer jeg så jeg legger alle kjølevarer i samme pose og alt annet i annen pose. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg sorterer raskt mens jeg legger varene på båndet. Deretter løper jeg til enden av båndet og pakker etter kategori så fort som mulig. Siden jeg sorterte varene da jeg la de på båndet er det som regel bare å stappe de ned i posene fortløpende. Bruker ikke lenger tid enn om jeg skulle ha slengt alle varene opp på båndet i vilkårlig rekkefølge.
|
|
|
|
#74 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger ofte tyngste på først, men når det skal pakkes i poser er jeg også litt planlegger. Kjølevarer i en pose, tørr i en og frukt/brød i en...
|
|
|
#75 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#76 |
|
Møllspist fletthurpe
|
|
|
|
#77 |
|
maler
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Hvordan sorterer man etter tyngde? Det går seriøst ikke når jeg handler. Avdelingen for juice, saft, brus og melk kommer nemlig før avdelingen for frukt, grønt, kjøtt etc på obs. Og da havner det tyngste nederst i kurven. Alltid.
|
|
|
#78 |
|
intro
|
Lur butikk! Alle steder jeg handler, kommer frukt og grønt først, slik at det er nødt til å bli skvisa av melkekartonger etc. etterpå.
|
|
|
|
#79 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jobber meg bare nedover i vogna når jeg skal legge på båndet, helt uavhengig av vekt og varetype.
|
|
|
#80 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Vi "storhandler" aldri - en av oss er stort sett innom butikken hver dag, så det er sjelden snakk om mer enn et par bæreposer. Og da er det ikke noe særlig å sortere på. Men store flasker og melkekartonger legger jeg på båndet før tomater og knekkebrød, så ikke de skjøre varene blir klemt i stykker på enden av båndet, og tilsvarende sortering gjør jeg når jeg pakker i posene.
|
![]() |
|
|