Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet
Kaster alt på båndet - hulter i bulter 61 22,02%
Kaster alt på båndet - tyngste varer først 74 26,71%
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. 21 7,58%
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig 31 11,19%
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk 102 36,82%
Rivende likegyldig/Dustepoll 10 3,61%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 12:29   #61
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Hva slags kunde jeg er i dagligvarebutikken? Den typen som forventer et minimum av service. Jeg er lei, lei, lei av nærbutikken vår.

Ellers er jeg av typen som legger strekkoden lett synlig, sorterer så ikke skvosjbare ting ligger foran skvosjete ting, og legger alltid på "neste kunde" dings.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 12:34   #62
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Prøver å legge det tygste først, resten blir hulter i bulter.

Gammel 12-12-10, 13:34   #63
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Anuk og Rabbit.

Jeg ukehandler og har stappfull handlevogn. Jeg konsentrerer meg om å få lagt varene på raskt og ryddig, slik at jeg kan begynne å pakke, så jeg bruker ikke tid på å rote nede i vognen for å sortere noenting som helst. Jeg skulle gjerne tatt på det tyngste først, men på OBS står melk og øl som noe av det første jeg kommer til, derfor er det nederst i vognen og kommer sent på båndet. Jeg bruker heller ikke neste kundes tid på å sortere i posene mine, men pakker så raskt jeg kan slik at det blir plass til nestemann. Jeg legger på "neste kunde" pinne, hilser høflig på den som ekspederer meg, og sørger for at jeg står klar til å betale, slik at alt skal være så effektivt som mulig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:01   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger ikke strekkoden riktig vei, men ingen varer legges oppå hverandre heller. Så jeg antar at "Legger varene separat på båndet" er mest korrekt på meg.

Jeg har sett lapper i noen butikker hvor de ber om "bygg ingen vareberg". Jeg har ikke tenkt over det før, men når jeg bare ble minnet på det, så var det greit å gjøre jobben litt enklere for de som jobber i butikken.

Gammel 12-12-10, 14:42   #65
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sorterer ikke, nei.

Jeg legger alt i digre hauger. Er det feil?

Gammel 12-12-10, 15:31   #66
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg slenger alt opp, men tar tomater, egg og andre skjøre varer sist.

Gammel 12-12-10, 16:22   #67
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg prøver å sortere når jeg legger på sånn at frysevarer kommer samlet, melk og kjølevarer kommer passe samlet, evt suppeposer og annen tørrmat er sammen. Jeg prøver å legge det slik at strekkoden er lett å se.
Når jeg pakker i poser så legges det tyngste nederst, jeg sorterer på frysevarer og kjølevarer og frukt/grønt dersom jeg kan. Om kunde nr to etter meg ikke får plass til seg og sitt... Vel, jeg er som regel så kjapp at det går greit. Posepakkingen er nemlig viktig at jeg får gjort på min måte - det skal være effektivt sånn at jeg ikke trenger mange poser og sånn at jeg kan sette fra meg frysevarene ved fryseboksen. Jeg er litt... snerpete på slikt. Liker ikke engang å la Stesønn pakke varene for han bare slenger alt oppi.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 16:23   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det viktig at det tyngste kommer først?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 18:18   #69
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er det viktig at det tyngste kommer først?

Det er vel mest viktig for den som eier varene, for å unngå at tomater og skjøre ting blir skviset av melkekartonger og hermetikk som kommer etterpå ned til "pakkestedet". Tror jeg.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:13   #70
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg legger det tyngste først - det skal nederst i sekken.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:43   #71
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er for å unngå at chips og Donald-blad blir knust av mel, melk og andre tunge ting. Dessuten tar vi (selvfølgelig) de tyngste tingene i bunn av posen.

Gammel 12-12-10, 20:47   #72
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger det etterhverandre på båndet ettersom det blir tatt opp. Eneste er at jeg venter til slutt med evt. egg, blader og andre ting som jeg ikke vil skal bli most. Når jeg pakker i poser etterpå så sorterer jeg så jeg legger alle kjølevarer i samme pose og alt annet i annen pose.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 22:04   #73
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg sorterer raskt mens jeg legger varene på båndet. Deretter løper jeg til enden av båndet og pakker etter kategori så fort som mulig. Siden jeg sorterte varene da jeg la de på båndet er det som regel bare å stappe de ned i posene fortløpende. Bruker ikke lenger tid enn om jeg skulle ha slengt alle varene opp på båndet i vilkårlig rekkefølge.

Gammel 12-12-10, 22:31   #74
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg legger ofte tyngste på først, men når det skal pakkes i poser er jeg også litt planlegger. Kjølevarer i en pose, tørr i en og frukt/brød i en...

Gammel 12-12-10, 23:55   #75
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det mange forskjellige varianter ja. Når jeg skriver kaster - så mener jeg ikke kaste varene som en håndball altså. Men mer "lemper" de fra vogn til bånd.
Jeg sorterer heller ikke varene - kun PLU-varer. Det var kanskje er merkelig undersøkelse. Men jeg syntes det var morsomt å se hvor forskjellige man er - og ja, jeg sender de tyngste varene ned båndet først for å ikke få tomatsaus av mine hele tomater eller skvisa påleggspakker når alle varene er gått igjennom.

Gammel 12-12-10, 23:58   #76
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg sorterer raskt mens jeg legger varene på båndet. Deretter løper jeg til enden av båndet og pakker etter kategori så fort som mulig. Siden jeg sorterte varene da jeg la de på båndet er det som regel bare å stappe de ned i posene fortløpende. Bruker ikke lenger tid enn om jeg skulle ha slengt alle varene opp på båndet i vilkårlig rekkefølge.

hvordan gjør man det?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 00:48   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan sorterer man etter tyngde? Det går seriøst ikke når jeg handler. Avdelingen for juice, saft, brus og melk kommer nemlig før avdelingen for frukt, grønt, kjøtt etc på obs. Og da havner det tyngste nederst i kurven. Alltid.

Jeg pakker også etter kategori. Det som skal i fryseren pakkes sammen, brød for seg og kjøtt/fisk/grønnsaker for seg. Grønnsaker og frukt pakkes sammen, meieriprodukter, tørrvarer... det letter oppakkingen og tilfredsstiller petimeternykkene mine.

Gammel 13-12-10, 09:44   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan sorterer man etter tyngde? Det går seriøst ikke når jeg handler. Avdelingen for juice, saft, brus og melk kommer nemlig før avdelingen for frukt, grønt, kjøtt etc på obs. Og da havner det tyngste nederst i kurven. Alltid.

Lur butikk! Alle steder jeg handler, kommer frukt og grønt først, slik at det er nødt til å bli skvisa av melkekartonger etc. etterpå.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 10:07   #79
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jobber meg bare nedover i vogna når jeg skal legge på båndet, helt uavhengig av vekt og varetype.

Sorterer lite når jeg pakker i poser også. Tenker kun på å fordele vekt noenlunde, og passer på at frosne varer ikke blir liggende inntil ting som ikke tåler frost og fukt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 10:09   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi "storhandler" aldri - en av oss er stort sett innom butikken hver dag, så det er sjelden snakk om mer enn et par bæreposer. Og da er det ikke noe særlig å sortere på. Men store flasker og melkekartonger legger jeg på båndet før tomater og knekkebrød, så ikke de skjøre varene blir klemt i stykker på enden av båndet, og tilsvarende sortering gjør jeg når jeg pakker i posene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.