Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Jeg hadde skrevet et glimrende innlegg, også koblet nettet seg av. 
Jeg har ingen problemer med å forstå hva bina mener. Og det at de fleste er uenige med henne betyr vel ikke bare at hun har en "tone".
Hun mener noe annet enn de fleste. Jeg skjønner hva bina mener, men jeg er også uenig i deler av det.
Jeg er veldig for fri utfoldelse, men en del ting er bare greit om ingen voksne er der for å se på.
Om poden som knapt kan å gå vil klatre høyt opp i et tre og ingen voksne ser det er det helt greit. Om barna kaster seg bortover asfalten med utedress, og ingen voksne ser det så er det greit. Men om en voksne ser at her kan det gå galt så føler jeg at den voksne bør si ifra. Men der bina mener at det er bare liv og helse som skal passes på mener jeg at klær og ting også bør få muligheten til å overleve utelek.
Og safran, mener du virkelig at bina har alle imot seg? Jeg ser at de fleste er uenig, men de er ikke imot henne av den grunn.
Du stiller fint med en "tone" selv her føler jeg.
Takk! Fikk ikke prikke deg, så derfor bare takk her!
Helt greit at man er uenige om ting. Jeg forventer ikke og har heller ikke erfaring med at barnehagen går inn for å beskytte barnas klær og utstyr. Tvert i mot vil jeg nesten si. Men jeg har da valgt å akseptere det, og si at barnehage er "risiko" både når det gjelder klær og skader på barna. Jeg går ikke av skaftet om barna kommerhjem med skrubbsår, bitemerker eller "spade-spor" i ansiktet, og jeg går heller ikke av skaftet om de kommer hjem med skitne, hullete og slitte klær. Jeg anser at det jeg sender i barnehagen står i risiko for å bli ødelagt, og for å bli borte. Og jeg anser IKKE at barnehagen (eller skolen) har noe som helst ansvar for klær og utstyr som vi sender med barna.
I tillegg syns jeg personlig altså at det er greit at barna har en aktivitet som sliter hardt på klærne. Jeg ser ingen grunn til å begrense barnas aktivitet av hensyn til klærne. Jeg kjøper ikke dresser for at de skal gå i arv eller selges videre, jeg kjøper dresser som forbruksvare fordi ungene trenger det.
|