|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
*_*
|
WasabisildJeg har funnet opp en skikkelig digg rømmesaus til sild, som jeg vil dere med dere. (Har lenge vært veldig usikker på om jeg i det hele tatt liker sild, men med denne smakstilsettingen ble jeg overbevist, gitt.)
Sist redigert av rajraj : 14-12-10 kl 20:54. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: I en by i et hus
![]() |
Sv: Wasabisild
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Wasabi er en rot (likner litt på pepperrot) som er kjempesterk på smak. Den finrives og kan brukses som smakstilsetning i mat. Wasabi er fast tilbehør til sushi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: WasabisildDet er sikkert godt! Jeg liker god sild og hadde sikkert likt denne, men driver liksom ikke å mekker sild selv ... Men jeg spiser når min mor eller far lager.
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#7 |
|
*_*
|
Det var faktisk wasabipasta jeg brukte her. :spesifiserer i oppskriften: Denne er laget av ordentlig wasabi, hvis man skal tro innholdsfortegnelsen, da. Jeg visste ikke at det ble "jukset med" engang, jeg.
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: WasabisildJeg vet mine foreldre er nøye på hvilken sild som skal brukes og den finnes visst ikke i vanlige butikker. Det stopper oftest med tanken da. Jeg får spørre modern en dag.
|
|
|
#9 |
|
*_*
|
Skjønner. Jeg er en novise innen påleggssild, og mine uutviklede sildesmaksløker er foreløpig ukritiske til valg av fisk. Da ligger lista litt lavere for meg.
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: WasabisildDet hender at pappa kjøper en som må renses. Det utgår for meg, kjenner jeg. Jeg tror den heter kryddersild den de bruker (som ikke må renses).
|
|
|
#11 |
|
Rockesøster
|
I linken under står det litt om wasabi, både den ekte og den fake |
|
|
|
|
|
#12 |
|
*_*
|
Er wasabi den nye safran? Betyr dette at vi spiser fake hele gjengen, da? Kjøper du ekte wasabi, Nextlife? Hvis det er så vanskelig å få tak i, tror jeg nesten jeg bare må nøye meg med etterligningen.
|
|
|
|
#13 |
|
Rockesøster
|
Det er utrolig vanskelig å få tak i men har funnet fersk på Eurospar et par ganger. Nå tåler ikke jeg fisk og skalldyr, ergo ikke sushi og det er jo der man i hovedsak er "avhengig" av den karakteristiske smaken, sev om den også fint kan brukes i annen matlagning, som f. eks denne silderetten. |
|
|
|
![]() |
|
|