|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om ME på puls nå
Du kan se reprise eller nett-tv, vet du.
|
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Ja, der beskriver du det ganske godt. Jeg skjønner veldig godt at de som er syke gjør alt for å kanskje bli friske, og at de er villige til å betale ganske mye til klinikker som lover god behandling. Det er ikke alltid det er for lite satsning fra det medisinske miljøet heller, av og til aner man bare ikke hva som virker ennå, og jeg skjønner godt den frustrasjonen som kommer av å ikke få hjelp. Men det gjør det ikke noe mer etisk å sko seg på disse menneskenes fortvilelse.
|
|
|
#23 |
|
Tåler regn
|
Sv: Om ME på puls nåDet finnes forum for ME, der får man en del svar fra ME-syke og en del tips. http://meforum.info/ og http://www.menin.no/phpbb/ Det var blant annet der min søster for4 år siden fan ut om Lightning Process |
|
|
|
|
|
#24 |
|
... med mjuke pigger...
Sv: Om ME på puls nåOm noen vil spørre meg om noe skal jeg forsøke å svare. Ved forespørsel kan du få adressen til bloggen min.
|
|
|
|
#25 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan signere dette, bare bytt ut bedre med FRISK! Jeg har ingen andre erfaringer enn min søsters opplevelse, men jeg tror det er kjempeviktig å se større på det enn bare et psykiske. Når det gjelder min søster tror jeg hun hadde vært villig til å betale nesten hva som helst for å få tilbake en liten brøkdel av det livet hun hadde før hun ble syk. Det offentlige hadde på det daværende tidspunktet veldig liten kunnskap og hjelp, og den kontakten hun hadde med helsevesenet gjorde henne veldig sliten. Selvfølgelig skal man være kritisk til de som ønsker seg å sko seg på dette, men penger blir lite verdt når man bare må ligge på et mørkt rom.
|
|
|
|
#26 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Om ME på puls nåInteressant.
|
|
|
|
#27 |
|
Mother of Dragons
|
Det blir jo spennende å se etterhvert, men jeg må si at jeg heller mer til at ME er en ny manifestasjon av en gruppe lidelser som fibromyalgi, whiplash, Gulf syndrom, el-allergi, amalgamforgiftning, candidasyndrom etc.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Om ME på puls nåJeg så programmet fra litt uti. Jeg fikk helt vondt av hvordan det ble suget penger ut av denne dama jeg altså. Det de drev med virket på meg som en del av den alternative kreftbehandlingen man kastes full av om man har kreft. Dersom de nå kunne kommet med en prøve som ga en behandling - fint. Eller en forskning som kunne føre frem til noe - supert. Men å teste og teste for hennes regning på greier som ingen kan gjøre noe med likevel for så å ende med å servere henne at hun har søsteren til hiv og intet er å gjøre? Jøss. Det var ikke så bra. |
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Om ME på puls nåNoen som har peiling på hvordan ME-diagnosen står i våre naboland? Er det mer ME i Norge enn de andre skandinaviske landene? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Om ME på puls nåDet er litt for mye hallelujah rundt det hele for min del. Det blir for spekulativt med alle disse dyre prøvene og medisinene.
|
|
|
#31 |
|
Tåler regn
|
Når ikke skolemedisinen kan hjelpe med en dritt, og du har opplevd det på nært hold i åresvis. Så blir man desperat. Sålenge ME-pasienter ikke blir/ble tatt på alvor av helsevesenet, og de ikke kunne hjelpe. Så har man ikke noe valg! (forstår deg også, men du har kanskje ikke opplevd denne lammende sykdommen på nært hold) |
|
|
|
|
|
#33 |
|
I menneskeham
Tja, det ene utelukker ikke det andre. Slik jeg ser det så er alle de du nevner her en grøt av psykiske og psykosomatiske problemer (og et par svindlere) iblandet personer med mer direkte fysiologiske skader, sykdommer og syndromer. Hvilken merkelapp som henges på blir mer tilfeldig. Men det betyr ikke at alle pasientene har det samme, bare at de forskjellige kasus er tilfeldig fordelt mellom moteforklaringene.
|
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Om ME på puls nåJeg er nok på linje med Katta og Esme på dette, uten at jeg vet så voldsomt mye om det. |
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Om ME på puls nåKorleis kan Lightning Process hjelpe dersom det er snakk om eit virus?
|
|
|
#37 |
|
I menneskeham
Vel, som du ser så er jeg i utgangspunktet skeptisk til hele Lightning Process. Det minner for mye om andre dyre Halleluja-opplegg hvor noen har funnet Løsningen med stor L. Og jeg er som du ser veldig enig i at "ME" antakeligvis er en gruppe med liknende symptom, men av ulike årsaker.
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Om ME på puls nåDet ser dessutan ut til at heile XMRV-virus teorien er tvilsom:
|
|
|
#39 |
|
I menneskeham
Interessant! Takker!
|
|
|
|
#40 |
|
... med mjuke pigger...
LP hjelper mange, men flere av dem får bedret livskvalitet og større kontroll, de blir ikke friske.
|
|
![]() |
|
|