|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperJeg har total fettfobi, og jeg har aldri fått fett på noe det ikke skal være fett på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperJeg er veldig glad i vår lukkede løsning, men nå har vi både stort kjøkken med egen spiseplasss og stor stue med spisestue. Kjøkkenet har også glassdør rett inn i stuen, ved TV-kroken, så det er innsyn - om enn ikke mot den mest rotete delen når det er som verst
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperDu får noen helt brutalt gode kullfiltervifter som fikser problemet med fett. Ikke alle som bråker like ille heller. |
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperGodt å vite at kullfilterutviklingen har gått fremover. Jeg grubler veldig på argumentene om bråk, og at stor stue blir liten stue. Om vi kan rive veggen mellom rommet der kjøkkenet er nå og stuen så kan det kanskje hjelpe litt. Men jeg tror det er en av hjerteveggene, og da går det jo ikke.
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperKan de ikke sette inn en sånn der sak som tar over bæringen da? Hva det nå heter? |
![]() |
![]() |
#26 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemper
Hva er kjøkkenlys? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperJeg synes også åpen kjøkkenløsning var praktisk når man hadde små barn. Nå vil jeg bare ha den bort. Sist redigert av Frost : 15-12-10 kl 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperDere som vil ha den bort med større barn, kan dere utdype litt? VI har jo i og for seg ikke et veldig lite barn, så for oss har det ikke noe med å kune holde utkikk, men fordi den som lager mat blir så isolert fra resten av familien. Hvis vi flytter kjøkkenet får vi frigjort et rom til kontor, håndarbeid og lek.
![]() |
#30 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperI huset vårt har vi delvis åpen kjøkkenløsning, men jeg vurderer faktisk å flytte kjøkkenet ut i stua likevel - slik at det blir ett stort allrom. Det gamle kjøkkenet skal da brukes til kontor/grovkjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperVi har åpen kjøkkenløsning i den forstand at vi har stor spisestue på kjøkkenet og en øy i midten med to stoler til der vi også lager mat. Jeg synes det er suverent i forhold til større barn når lekser gjøres, det tegnes osv. Også er det koselig når vi har gjester, at man er med i selskapet selv om maten ikke er 100 % ferdig når de kommer (det skal den jo ikke være heller). Rot når man sitter å spiser, vel, jeg er en racer til å rydde underveis i matprosessen, øya skjuler egentlig benken når man sitter tilbords også, i tillegg har vi delt lyset i soner, så jeg kan mørklegge den delen av kjøkkenet der matrotet måtte stå. Kjøkkenet vårt er husets mest brukte rom, vi er nesten bare der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperVi hadde åpen løsning i vårt første hus, jeg sverget på t jeg ldri skulle h det igjenn!!
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemperEr det slik at man kanskje kan løse den verste problematikken med å sette inn en slags skyvedør eller liknende i sotet/frostet glass eller noe sånt? Slik at man ikke mister romfølelsen og lyset fullstendig, men unngår å sitte midt oppi kjøkkenrot?
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning, fordeler og ulemper
Absolutt! Her vi flyttet til nå er kjøkkenet kun delt av fra spisestua, og tv-stua, med en dobbelt skyvedør(med glass i). Så rommene henger egentlig sammen, men det at vi kan lukke dørene for bråket er bare så bra! Mye mer praktisk enn helt åpen løsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|