|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Canada gooseVet ikke noe om jakka, men antar denne tråden ligger under "Helserelatert," da håpet er at ved å bruke en god og varm jakke fra Canada goose, ja så slipper man å fryse både lungebetennelse, blærekatarr, influensa og halsbetennelse på seg.
|
|
|
#5 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Canada gooseDe er veldig gode og varme, men absolutt ikke verdt så mye penger.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Canada GooseJeg synes vinterjakkene på vero moda til 1000-ish kroner ser veldig fine ut og jeg sliter faktisk med å se forskjell på dem og canada goose. Men nå er jeg ikke så med i merkeverdenen heller.
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Canada GooseNå har jeg googlet både jakke og priser ( |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Canada GooseNå ser jeg at det har kommet nettere og mer feminine utgaver av gåsa, men jeg har den opprinnelige varianten og er egentlig bare sånn passe fornøyd. Den er stor og tung og stiv, men varm. Det skal den ha.
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Canada GooseJeg har iallefall aldri sett dem på salg, men i Trondheim står visst folk på venteliste i lange tider for å få tak i ett eksemplar hos de eneste som selger dem, og da er det selvsagt tomt lenge før noe salg starter
|
|
|
#12 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Canada GooseAt de har fuskepels (JP altså) og ikke ekte pels ville jeg bare sagt var en stor fordel.
|
|
|
#13 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Canada GooseJeg har selv veldig lyst på dunjakke i superkvalitet til turer i høyder mellom 4000-6000 moh. Om det er Canada Goose, RAB, St. Joseph eller andre spiller mindre rolle, men dunet må være kvalitetsdun med fin spenst. Jeg kunne nok betalt 6000 kr+ for ei slik jakke, men håper jeg slipper unna med rundt 4000 kr. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Canada GooseDet var om Canada Goose jakker det var om på TV2 her forleden, ja? Mannen som solgte dem sa at det var ekte prærieulvpels på hetten... Vil noen virkelig gå med det?
|
|
|
#15 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Canada GooseDet kommer an på bestanden av prærieulv, tenker jeg. Er det mange av dem og antallet må holdes i sjakk, - som med hjroten her i landet - da synes jeg det er greit å bruke pelsen. Er dette oppdrettsdyr er jeg selvsat i mot. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Canada Goosejøss prærie ulv? nei det visste jeg ikke. jeg tror neppe at jeg har råd til å kjøpe meg en jakke til 5000 kr nei. så derfor lurte jeg på om de pleide å komme på salg.
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Canada GooseJeg stoler ikke på at de stakkars coyotene har levd et lykkelig liv i frihet før de donerte pelsen sin til jakkepynt.
|
|
|
#18 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Canada Goose
Dette har vi vel ingen mulighet til å kontrollere så jeg ville styrt unna jakken uansett.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Canada GooseNå har det vært en periode med 10 minusgrader her, og jeg har vært så god og varm i dunparkasen min. En dag tok jeg på meg ullkåpa, som er god og lang, med flere lag ull under. Og jeg var så KALD! Dun er virkelig noe helt annet når det er kaldt, men du kan finne mange fine dunparkaser/kåper til en mye snillere pris enn Canada Goose. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Canada Goose