Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Canada Goose

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 09:26   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada Goose

Jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten dun i alle år! Kjøpte meg en Norrøna Narvik halvlang dunjakke, og den er helt fantastisk. For meg er det ikke aktuelt å betale opp mot 7000 kr for en jakke, det var mer enn nok med de 3500 jeg betalte for dujakka. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått endel penger til bursdagen min, så hadde jeg sikkert ikke betalt så mye for en jakke. Men den er jammen verdt hver eneste krone!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 09:28   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Er en slik jakke verdt pengene?

Og tror dere de kanskje kommer på salg etter jul?

Nei på det første spørsmålet ditt, og vet ikke på det andre. De får jo solgt jakkene uten salg, så hvorfor skulle de nå sette de ned i pris?

Det måtte i såfall være fordi de får inn nye modeller.

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 10:19   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jo, dette må det absolutt være mulig å innhente opplysninger om.

Greiere å styre unna slike jakker.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 10:25   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke de kommer på salg gitt.
Jeg kjøpte forresten en Stormberg dunjakke på salg på XXL til 500 kroner, og det var et kupp for jeg er enig; aner ikke hvordan jeg har klart meg uten dun før. Det anbefales å få med seg et salg på noe slikt altså.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 10:35   #25
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Canada Goose Polar Expedition /damemodellen. Den er varmere enn noen annen jakke jeg har hatt. Dunet i jakken er veldig hardt pakken noe som gjør jakken litt stiv. Den er ikke jakken for by-vandring, men for å være ute i skikkelig kaldt og ufyselig vær, så finnes knapt bedre. Jeg hadde IKKE kjøpt den til den egentlige prisen, men fikk tak i min på Svalbard og sparte godt over 2000,- på å kjøpe den der.
Vurderer å selge den for å kjøpe noe mer håndterllig, som f.eks. North Face eller RAB.

Gammel 16-12-10, 10:37   #26
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Forøvrig er vel det hotteste i dunjakker akkurat nå de s.k. Parajumper... Jeg synes det er en jakke for turer opp og ned Bogstadveien i Oslo...for å vise frem at man HAR...har en Parajumper-jakke til 7000,-. Jeg fniser når jeg ser de fine fruene tripper rundt i Parajumper uten lue og med skyhøye støvletter til....Det er noe uspiselig med den jakken altså.

Gammel 16-12-10, 10:53   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Mannen som solgte dem sa at det var ekte prærieulvpels på hetten... Vil noen virkelig gå med det?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg stoler ikke på at de stakkars coyotene har levd et lykkelig liv i frihet før de donerte pelsen sin til jakkepynt.

I følge Canada Goose så kjøper de aldri pels fra oppdrettere, og coyotepelsen er kjøpt fra inuitter som triver med tradisjonell jakt, uten å true bestandene. Da syns jeg det er greit. De bruker heller ikke dun fra levende gjess.

Canada Goose' Fur Policy:

Sitat:

Absolutely no endangered species are used. In the Canadian fur trade, government wildlife officials and biologists ensure responsible use by establishing controlled hunting and trapping, harvest quotas, licensing, and training courses. Strict government regulations ensure that these quotas and seasons are respected.Canada Goose strictly adheres to all such industry and government guidelines. More
 importantly, we take pride in the fact that by supporting this sustainable industry we are
 also supporting the native Canadian communities of the North and their centuries-old
ways of life that are now being threatened. These communities are ethical in their
 fundamental approach to hunting: We strongly identify with the value systems of these communities, and make a commitment that carries over to the way we do business:
 Canada Goose does not buy fur from farms of any sort – ever.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:07   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I følge Canada Goose så kjøper de aldri pels fra oppdrettere, og coyotepelsen er kjøpt fra inuitter som triver med tradisjonell jakt, uten å true bestandene. Da syns jeg det er greit. De bruker heller ikke dun fra levende gjess.

Canada Goose' Fur Policy:

Det var oppklarende. Beklager beskyldningene.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:24   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

tar meg en tur på xxl jeg da.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:28   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

6.500kr for en jakke, ja da skulle jeg vært rik

Så en fra Veromoda som var veldig tøff, til 6-700kr

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:35   #31
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bor i Tromsø, og synes ikke det er kaldt nok her til CG, egentlig. Det er jo sludd og mildvær halve vinteren. Når det er sagt, har jeg en Trillium Parka selv på tredje sesongen, og den er kjøpt på halv pris hos sportsnett.no, noe som visstnok aldri forekommer. Ergo betalte jeg 2700 for den, eller noe sånt. Av og til er det ikke så dumt å bruke ukurante knøttestørrelser.

Her synes jeg vel strengt tatt en hvilken som helst dunjakke av god kvalitet duger, og til alle dagene med sludd bruker jeg goretex med ull under i stedet.

Gammel 16-12-10, 12:41   #32
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Dette hadde jeg ikke brukt penger på her i Bergen..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:43   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

At de har fuskepels (JP altså) og ikke ekte pels ville jeg bare sagt var en stor fordel.

Vel, jeg må jo innrømme at jeg synes det ser mye finere ut med ekte pelskant, enn fuskepels. Og ja, jeg vil gjerne gå med det. Men det er jo noe av det som gjør at CG ser så fin ut i mine øyne. Det er ikke all pels som selges hos ordinære pelsforretninger som kommer fra oppdrett heller, så man har muligheten til å handle "etisk" pels også.

Som Tallulah nevner her er pelsen på CG fra vill Coyote som det er blitt jaktet på, og den slags pelsbruk synes jeg er iallefall er helt legitim.

Dere som dånte over dere av pelskant, men selv eier dunjakker. Sjekket dere om dunen i deres jakker er pellet av levende gjess før dere kjøpte?

Gammel 16-12-10, 12:47   #34
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Dere som dånte over dere av pelskant, men selv eier dunjakker. Sjekket dere om dunen i deres jakker er pellet av levende gjess før dere kjøpte?

Veldig godt poeng. Jeg synes etisk behandling av gjess ikke er viet oppmerksomhet overhodet.

Pelsbruken til CG virket veldig etisk og bra. Canada er et land som går på jakt. Flott å få brukt pelsen til sånne ting.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:49   #35
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt OT, men det er litt sånn som alle sminkebloggerne som akker over dyreforsøk, men kjøper naturhårskoster over en lav sko. Selvsagt kan hårene være fra dyr som uansett blir slaktet, men det ofres ikke en tanke. Men kanskje dobbeltmoral for enkelte betyr dobbelt så mye moral=dobbelt så bra.

Gammel 16-12-10, 13:34   #36
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte en på Vero Moda for snart fem år siden. Det er flere som har spurt om det er CG. Den kostet vel omtrent tusenlappen, men jeg fikk den på 79% salg. Det er den beste jakka jeg har hatt noen gang, og hvis de fortsatt har dem på VM ville jeg gått for den.

Gammel 16-12-10, 14:00   #37
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kanskje for de i Tromsø eller på Røros?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg bor i Tromsø, og synes ikke det er kaldt nok her til CG, egentlig.

Enig. Derimot en kollega som flyttet til Svalbard ifjor, kjøpte en slik jakke ved ankomst LYR.

Jeg klarer meg fint med min 699-kroners jakke fra KappAhl. Fuskepels på hetta og alt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:43   #38
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

6.500kr for en jakke, ja da skulle jeg vært rik

Så en fra Veromoda som var veldig tøff, til 6-700kr

Du må ha meg unnskyldt, men det er en vesentlig forskjell på en Canada Goose-jakke til 7000 kontra en jakke fra Vero Moda til 700,-. Likheten stopper opp ved ordet jakke.

Gammel 16-12-10, 15:09   #39
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, men det kan godt være at en fra Vero Moda dekker behovet likevel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:21   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg dunjakke fra Norrøna nå i vinter, riktignok på salg, men omtrent i samme prisklasse som Canada Goose. Det virker som det er større aksept for å kjøpe et dyrt plagg av en norsk, traust, sportsleverandør, framfor et canadisk ett. Er det kun fordi det har blitt et moteplagg?

Jeg syns ikke det er edlere å kjøpe en billigere jakke, bare fordi "den gjør nytten", om det for eksempel ikke er etisk laget. Sånn sett har jeg større tro på Canada Goose, fordi de som merkeleverandør får større fokus på nettopp etikk, enn Vero Moda, som en kopikjede.

For ordens skyld aner jeg ikke hvordan Norrøna ligger anpå etikkskalaen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.