Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor lenge varer en parfyme?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 19:26   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hvor lenge varer en parfyme?

Mine gamle flasker med Eau de toalette begynner å dra på åra. Tommy Hilfiger og L'eau par Kenzo lukter siste halvdel av 1990-tallet. Er de modne for kasting?

Det er lenge siden jeg dusjet meg i disse. Særlig etter at jeg fant en litt mer voksen duft til bryllupet. Nå er det bare Versace som duger.

Hva tror dere kloke damene?
Er det noe å spare på, eller skal jeg la glemselens slør legge seg over flakongene. Flaskene er halvfulle.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:01   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer en parfyme?

Jeg hadde kastet dem.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:19   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Joika har talt.
Tink utfører ordre.

Takk for dytten.

Gammel 30-11-10, 20:37   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sparer jo på det meste, men det er jo egentlig ikke noe poeng når de ikke blir brukt. Du er flink som klarer å kaste.

Gammel 30-11-10, 20:55   #5
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kast!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:42   #6
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minner meg på at jeg har en del parfymer som bør kastes. Hvor mange år varer en parfyme?

Gammel 02-12-10, 05:05   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge man oppbevarer parfymen mørkt og med stabil temperatur (det anbefales vel soveromstemp.18-20grader), så kan den vare i mange mange mange...år.

Gammel 02-12-10, 08:25   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal ta samme rydderunden jeg i min hylle på soverommet å kaste.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:52   #9
cog
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
cog har et hav av muligheter foran seg
Standard

Om parfymen dufter bra så er det ingen grunn til å kaste den.

En parfyme vil ikke råtne eller bli farlig over tid. Noe alkohol kan fordampe, og duftstoffene kan gjerne endre noe farge og duft over tid. Det varierer fra parfyme til parfyme hvor stabil den vil være gjennom årenes løp. Oppbevaringen vil også ha noe å si. Mørkt og kjølig er best. Uansett så er det greit å bruke den om den dufter bra.

Man trenger selvfølgelig ikke samle på ting man ikke bruker, men da kan en jo kanskje glede noen andre med dem.

cog er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:46   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dem i kjøleskapet jeg.... Er vel ok? ( mannen er selvf ikke enig )

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:39   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Du kan vel sjekke de før de kastes, om du ikke orker det, da er det bare å kaste.

Jeg har kastet nesten alle, men sitter igjen med halfull 100 ml flaske med Angel. Jeg likte den så godt, og den var så dyr...men orker ikke å bruke den. Synes det sitter i leeenge. Kjøpte lettvariant med Allure til hår m.m, det er akkurat passe.

Til det du spør om, de jeg kastet var ikke dårlige. De var flere år gamle. Oppbevart i kjelleren og/eller på kaldt soverom.

Gammel 15-12-10, 11:45   #12
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Parfyme er "fersk" vare, de har en holdbarhet på 1 år ca.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:48   #13
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle ønske parfymeflaskene som regel var mye mindre og da også billigere, for jeg klarer iallefall ikke å bruke opp ei normal flaske. Bruker ikke parfyme til hverdags, liksom.

Gammel 15-12-10, 11:52   #14
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

http://www.velduftende.com/tag/holdbarhet-parfyme

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:45   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

http://www.velduftende.com/tag/holdbarhet-parfyme

Ammunisjons bokser og vinskap til parfymer Men de holder over året da, stabil temperatur og mørkt. Jeg har jobbet for en parfymeri kjede, riktignok noen år siden, men de sa at parfymene har ulik holdbarhet.

Gammel 15-12-10, 16:57   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om de har skiftet farge eller endret lukt - kast!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:45   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Nå er det flere uker siden de flakongene røyk. De var ikke litt over et år gamle, nærmere 10. Og de var ikke brukt på kanskje 2-3 år.

Om noen andre kunne ha glede av dem? Kanskje, det var ikke noe i veien med lukt eller farge. Men jeg får meg bare ikke til å tro at noen andre skulle ha lyst på mine 10 år gamle parfymer.

Gammel 17-12-10, 22:04   #18
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Verity, her.

Skulle ønske parfymeflaskene som regel var mye mindre og da også billigere, for jeg klarer iallefall ikke å bruke opp ei normal flaske. Bruker ikke parfyme til hverdags, liksom.

Helt enig!!! Jeg greier aldri å bruke dem opp, og blir også veldig fort lei av de jeg kjøper...

Gammel 17-12-10, 23:26   #19
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

De burde selge små flasker med parfyme. 15 ml eller noe.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.