|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Jeg trenger oppskrifter. Fortrinnsvis uten alkohol, takk. Da gjenstår det vel ikke mye, kjenner jeg FPerne rett når det kommer til akkurat marsipan.
|
|
|
#6 |
|
Weeeee
|
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Hva med å prøve å blande i appelsinjuice? Om man liker appelsin vel og merke.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?
Nei, jeg tenkte mer på Mozartkuler og lignende. Ting man kan lage av marsipan, nougat, sjokolade osv. Trenger litt tips til hva som er virkelig godt.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 21-12-10 kl 10:27. Årsak: Skriveleif |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?
Det hørtes knallgodt ut!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Eg laga Troika i går, marsipan og gélé med sjokoladetrekk. Lagde uten sukker fordi da var meininga at svigermor skulle få dei, og ho har diabetes. For å sei det slik, så må eg laga meir i kveld....
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Hjemmelaget marsipan er så godt at det egentlig ikke er nødvendig å ha noe annet i. Og marsipan kombinert med f.eks. nougat synes jeg blir i søteste laget, det er bedre med noe bittert. Jeg dypper kuler i 70 % sjokolade og synes egentlig det er den beste varianten, med mindre man skal bruke alkohol. Men revet appelsinskall setter veldig god smak, hvis man vil ha litt variasjon. Og om man ikke har noe mot alkohol, er denne enda bedre med litt Cointreau eller lignende i - nypresset appelsinsaft er sikkert også godt. Og så er det sikkert godt med kaffesmak på enten marsipanen eller sjokoladetrekket.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Valnøtter? Kaffe? Appelsin?
|
|
|
|
#12 |
|
Weeeee
|
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Hva sitron? Hadde det blitt helt feil?
|
|
|
#13 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?En mokkabønne i midten, rulle marsipan rundt og så litt lysere sjokoladetrekk utenpå?
|
|
|
#14 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Her har ungene trillet kuler av marsinpan og trykket en mokkabønne eller valnøtt nedi. I tillegg har vi laget en del med nougat - kjevle et lag marsinpan, legg på ei skive nougat og et lag marsipan på toppen. Skjæres i små firkanter. Vi dyppet også kuler i mørk sjokolade og hadde litt kakestrø på toppen. Dette ble litt vel klissete for ungene så her måtte jeg hjelpe til
|
|
|
#15 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Kna inn småbiter av tørket aprikos, rull kuler og dypp i mørk sjokolade.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Din beste hjemmelagde marsipan-konfekt?Saken er at jeg skal lage marsipankonfekt til en tørrlagt alkoholiker, så da er det kanskje ikke så veeldig populært å stappe marsipanen full av alkohol.
|
![]() |
|
|