|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Den perfekte eggerøreHvordan lager du perfekt eggerøre ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Den perfekte eggerøreEgg og fløte vispes med gaffel og helles over i en kjele med smelta smør. Vendes med stekespade på svak varme til konsistensen er som ønsket.
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Den perfekte eggerøreJeg gjør som Kasia, men har også salt og pepper i. Og så bruker jeg en stekepanne, og medium varme. Man må røre hele tiden, men det går mye fortere.
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Den perfekte eggerøreJa, jeg har også salt og pepper i. Og gressløk, persille, hakket vårløk, bacon etc. ettersom hva som finnes i skuffer og skap. Jeg får ikke til myk og deilig konsistens om jeg ikke har veldig lav varme forresten. Den blir tørrere hvis jeg speeder opp varmen for at det skal gå fortere.
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte eggerøreVisper egg og melk (eller fløte) løst sammen med gaffel, har i salt, pepper, en dæsj olivenolje og hakket vårløk hvis jeg har, steker i smør på middels varme til det henger passe sammen, men ikke så lenge at det blir helt tørt. Eggerøra må være litt blank. Deilig på toast med godt smør.
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Sv: Den perfekte eggerøreTil frokost liker jeg best å lage eggerøren slik Gordon Ramsay gjør, la egg og smør samle seg, og deretter røre i Creme Fraiche. (Kilde: youtube.com) Skal jeg bruke den til koldtbord e.l visper jeg eggene lett sammen med 1 ss fløte pr. egg, og samler dette til en glinsende, myk masse som blir stor og luftig, ikke kornete. Krydder og salt til slutt uansett metode. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tøff
|
Sv: Den perfekte eggerøreJeg visper aldri eggene på forhånd, og bruker forholdsvis lav varme og litt ekstra tålmodighet. Har i krydder helt på slutten.
|
|
|
#9 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Den perfekte eggerøreJeg fikk mer lyst på Ramsay enn eggerøren. Jeg liker den ikke for bløt.
|
|
|
|
#10 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Den perfekte eggerøreHarriet Vanes eggerøre med vårløk er aldeles nydelig. Den var forholdsvis bløt også. Håper hun viser sitt nærvær og forteller meg hvordan hun laget den.
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Den perfekte eggerøreHer var det mange gode tips ! Takker ! ( Ramsey klippet gjorde at jeg til og med kom på at jeg har brødrister. Den må frem fra glemselen !) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Den perfekte eggerøre
Hva med dine egg? Høhøhøhø.
|
|
|
#14 |
|
Prematurmamma
|
Mine egg er i karantene frem til de går ut på dato.
|
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
DEN skal prøves! :sikle:
|
|