Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Synovise har et spørsmål

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-10, 16:55   #1
Left
Passiv

Standard

Synovise har et spørsmål

Jeg holder på å sy en kjole i jersey-stoff (heter det det...?) Elastisk, bomullsstoff. JA - dere skjønner sikker hva jeg mener.

Jeg har lyst til å sy mønster på den ene armen, og nede på skjørtet, men har ikke broderiprogram på maskinen min.

Går det an å tegne mønster på matpapir, feste det på kjolen med nåler, og så sy med tett sikksakk over strekene...? Det jeg lurer på, er om jeg får papiret helt vekk igjen under sømmen?

Eller er jeg helt på vidda her? Mener jeg har sett det en gang, men det er meget mulig jeg har drømt altså.

Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:59   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synovise har et spørsmål

Tror nok matpapir funker dårlig. Det er sikkert vlieseline du tenker på. Det stabiliserer stoffet og kan brukes med applikasjon. Mener du må bruke det på innsiden for å stabilisere stoffet og så tegne opp mønsteret på utsiden for så å sy etter mønsteret.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:08   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk en merketusj eller lignende til å tegne opp mønsteret. Matpapiret kan fungere, men jeg tror det er for stivct og vil flytte på seg. Og bli et helsikes arbeid å pille vekk etterpå.

Gammel 21-12-10, 17:11   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Bruk en merketusj eller lignende til å tegne opp mønsteret. Matpapiret kan fungere, men jeg tror det er for stivct og vil flytte på seg. Og bli et helsikes arbeid å pille vekk etterpå.

Merketusj ja, selvsagt. Jeg har jo til og med en sånn som vaskes bort etterpå.

Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:18   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merk at om du ikke stabiliserer stoffet på baksiden kan det bli en utfordring å få mønsteret pent. Jerseystoffer drar seg i alle retninger.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:33   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk merkepenn. Dessuten bør du bruke et stoff som stabiliserer som forsvinner i vann.

F.eks. "Solvy, vannoppløselig stabilisator
Solvy kan brukes ved overførsel av en tegning eller et mønster samt ved applikasjoner, hvor stoffet er meget tynt eller lite. Etter sying fjernes det overskytende Solvy lett med vann."

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sy...x?group_id=589

Eller liknende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.