Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg snobbete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-10, 00:06   #41
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Er jeg snobbete?

Jeg synes ikke dette handler om å være snobbete, men om å ha folkeskikk. :gamlis:

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 00:10   #42
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg snobbete?

Jeg er helt enig med deg.

Gammel 22-12-10, 00:24   #43
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dongeri er ikke festklær. *snobb*

Enig med krydderet.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ingen får lov til å gå dongeri i mitt hus på julaftens ettermiddag, i alle fall. Men jeg er opplest og vedtatt snobb da, så det sier kanskje ikke så mye.

Nei, det sa jeg også. Men i fjor nektet (da) 15-åringen å gå i penbukse og endte opp i en (svindyr) grønn (!!!) bukse fra Carlings (sånn Kiwi-bukse og det er ikke kødd, altså), svart skjorte, svart slips med grønne spetter og grønn Swag-lue. Han var ganske kul, da, den skal han ha.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 00:27   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, det sa jeg også. Men i fjor nektet (da) 15-åringen å gå i penbukse og endte opp i en (svindyr) grønn (!!!) bukse fra Carlings (sånn Kiwi-bukse og det er ikke kødd, altså), svart skjorte, svart slips med grønne spetter og grønn Swag-lue. Han var ganske kul, da, den skal han ha.

jeg innrømmer å ikke ha testet prinsippene mine på tenåringer ennå. Jeg kan godt moderere meg til å si at tilregnelige folk ikke får gå i dongeri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 00:34   #45
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg syntes ikke du er snobbete. Ungene her syntes det er litt høytidlig å ta på penklærne til middagen. Mini går i sort dressbukse, hvit skjorte m/rødt slips "sånn som pappa har" og sort vest. Dressjakken er jeg ikke så nøye med. Frøkna har iår kjøpt hotpants, hvit skjorte og vest, så det blir ikke kjole i år, men hotpantsene er fine da.
Hun skal spille i kirken iår, da med uniform, men mini får ikle seg dressen før vi går i kirken.

Gammel 22-12-10, 00:37   #46
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss hadde det ikke passet - det er skjorte og slips (og jakke før middag) til herrene, og pyntet med skjørt/kjole og høyhæla sko (innendørs!! For da er man som kjent veldig pynta siden man ellers subber rundt i sokkelesten eller barbeint) til damene. Og parfyme som lukter jul (minne etter mormor).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 06:26   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*Har ikke lest tråden*

Man er vel ikke snobb selv om man har tradisjoner for pynting på pyntedager.

Her bestemmer vi selv hva vi vil gå i. Jeg har kommet dit at jeg "vil" pynte meg, fordi det er slikt man gjør på julaften, men jeg skifter ofte om til joggedress etter gaveåpningseansen. Poden vil stort sett pynte seg på slike dager. I år vil han pynte seg, sier han. Med Luciakjortelen. Det er det fineste han har hatt, sier han. Jeg syns han skal få ha på seg den hvis han vil pynte seg og føler seg super fin i den, men pappan er uenig. Han er litt mer tradisjonell.

Gammel 22-12-10, 06:45   #48
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snobbete? Ikke rette ordet. Men så lenge man forventer en penbukse, tar man ikke nødvendigvis til takke med en dongeribukse.

Vi har en ganske uhøytidelig julekveld i år, men likevel er det penstasen på, og dongeri er ikke pent, selv om man jo kan justere det litt om med rette tilbehøret.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 07:09   #49
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, å synes at dongeri ikke er julaften-antrekk er ikke snobberi.

Jeg måtte bite i det sure eplet en gang med eldste, men da hadde han i det minste vest, hvit skjorte og slips. Og siden mye av julaften tilbringes ved bordet var buksa lite synlig uansett, heldigvis.

Nå er det, takk og pris, veldig moderne med chinos for gutta her, så nå blir det uansett ikke dongeri.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 07:13   #50
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er snobbete, og jeg ville blitt skuffet.

Jeg ville selv ha kjøpt andre bukser og spart disse til annet bruk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 07:16   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Til andre mindre høytidelige anledninger synes jeg det kan være fint med hel, pen dongeri med en skjorte og evt. en jakke til store og små menn. Men altså ikke julaften.

Jeg er på linje med Hønni her, jeg altså.
Selv rockemannen min, som til daglig bor i sine skinnyjeans, trekker i dress denne dagen.

Gammel 22-12-10, 07:54   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skateteenagern her i huset stiller i dressbukse og skjorte og slips på julaften, ja. Han kan slippe å ha på pensko særlig lenge og få ta av dressjakka hvis han vil.

Jeg har ikke DC-hoodie til ribba.
Men kampen om at han skal klippe håret ser det ut til at jeg taper. Jeg skal prøve psykisk utpressing med brå innfallsvinkel utenfor frisørsalong i morgen. Jeg er ikke sikker på om det går.

Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:24   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finner du en frisør som ta impulskunder i morgen er du god.

Gammel 22-12-10, 08:32   #54
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er snobbete. Kanskje borgerlig er et mer riktig ord? (Og jeg mener ikke det som en fornærmelse altså.)

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Kommer litt an på settingen og buksene, men gråsorte nye pene dongeribukser på barn ville glatt passert hos meg.

Samme her.

Sist redigert av Pepper Lemon : 22-12-10 kl 08:38.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:34   #55
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Gutta skulle få penbukser i gave fra en som spurte hva de trengte. De har fått gråsorte dongeribukser, som er skikkelig tøffe, men ikke penbukser til julaften i min bok. Jeg hadde presiesert til den som spurte at de trengte sorte penbukser, ikke nødvendigvis dressbukser, men ikke dongeri. Nå synes mannen jeg er skikkelig snobbete som ikke synes gutta skal ha på seg dongeri på julaften.

Er det familie er det vel helt ok å spesifisere hva penbukser for deg er også . Jeg er ikke så nøye på det, men klart fint med noe man selv liker.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:39   #56
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er snobbete, snobbete ville vært å si at buksene ikke hadde riktig merke, f.eks. Men man har forskjellige tradisjoner på nivået på pyntethet på juleaften, og deres tradisjon krever noe litt mer pyntet. Ulvefar får ikke lov av moren sin til å ha på seg dongeribukser på julaften, men jeg tror Plutten kunne sluppet unna med det, så lenge den var mørk og rein og nystrøket og med en skjorte til.

Gammel 22-12-10, 08:43   #57
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror ikke mannen din vet en snobb er. Dongeri er ikke penbukser - det har ikke noe med å være snobb eller ikke.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:54   #58
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg er enig med deg.Gutta mine må også ha penbukser på julaften.Dongeri er ikke penbukser hos oss.

Gammel 22-12-10, 09:06   #59
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I mine øyner er ikkje dongeri penklær, men heller noko gutter i alderen "sur tenåring" til ungkar går med når dei får beskjed om at dei har med å stilla i det selskapet. Me pynter fint til jul/ nyttår med nye klær som regel, og litt mindre fint til andre selskapet, men fremdeles pyntet. Eg vil absolutt ikkje påstå at eg er snobb av den grunn, men eg liker å gjera forskjell på kvardag og fest. Dessuten er det litt i ære for verten/ vertinna som har invitivert, eller for gjestene om me inviterer.

Gammel 22-12-10, 09:17   #60
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Dongeri er ikke festklær, synes jeg.

Jeg hadde en bestefar som syntes at dongeri var arbeidsklær, så når vi skulle på besøk til ham, ba mamma oss pent om å droppe det...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.