|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#43 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?
Enig med krydderet.
Nei, det sa jeg også. Men i fjor nektet (da) 15-åringen å gå i penbukse og endte opp i en (svindyr) grønn (!!!) bukse fra Carlings (sånn Kiwi-bukse og det er ikke kødd, altså), svart skjorte, svart slips med grønne spetter og grønn Swag-lue. Han var ganske kul, da, den skal han ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Bedreviter
|
jeg innrømmer å ikke ha testet prinsippene mine på tenåringer ennå. Jeg kan godt moderere meg til å si at tilregnelige folk ikke får gå i dongeri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Nei, jeg syntes ikke du er snobbete. Ungene her syntes det er litt høytidlig å ta på penklærne til middagen. Mini går i sort dressbukse, hvit skjorte m/rødt slips "sånn som pappa har" og sort vest. Dressjakken er jeg ikke så nøye med. Frøkna har iår kjøpt hotpants, hvit skjorte og vest, så det blir ikke kjole i år, men hotpantsene er fine da.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Hos oss hadde det ikke passet - det er skjorte og slips (og jakke før middag) til herrene, og pyntet med skjørt/kjole og høyhæla sko (innendørs!! For da er man som kjent veldig pynta siden man ellers subber rundt i sokkelesten eller barbeint) til damene. Og parfyme som lukter jul (minne etter mormor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?*Har ikke lest tråden*
![]() |
#48 |
Einsam
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Snobbete? Ikke rette ordet. Men så lenge man forventer en penbukse, tar man ikke nødvendigvis til takke med en dongeribukse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Nei, å synes at dongeri ikke er julaften-antrekk er ikke snobberi.
![]() |
#50 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg synes ikke det er snobbete, og jeg ville blitt skuffet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg er på linje med Hønni her, jeg altså.
![]() |
![]() |
#52 |
Passiv
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Skateteenagern her i huset stiller i dressbukse og skjorte og slips på julaften, ja. Han kan slippe å ha på pensko særlig lenge og få ta av dressjakka hvis han vil. |
![]() |
![]() |
#54 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg synes ikke det er snobbete. Kanskje borgerlig er et mer riktig ord? (Og jeg mener ikke det som en fornærmelse altså.)
Samme her. Sist redigert av Pepper Lemon : 22-12-10 kl 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det familie er det vel helt ok å spesifisere hva penbukser for deg er også . Jeg er ikke så nøye på det, men klart fint med noe man selv liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Audacious
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg synes ikke det er snobbete, snobbete ville vært å si at buksene ikke hadde riktig merke, f.eks.
![]() |
#57 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg tror ikke mannen din vet en snobb er. Dongeri er ikke penbukser - det har ikke noe med å være snobb eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg er enig med deg.Gutta mine må også ha penbukser på julaften.Dongeri er ikke penbukser hos oss.
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?I mine øyner er ikkje dongeri penklær, men heller noko gutter i alderen "sur tenåring" til ungkar går med når dei får beskjed om at dei har med å stilla i det selskapet. Me pynter fint til jul/ nyttår med nye klær som regel, og litt mindre fint til andre selskapet, men fremdeles pyntet. Eg vil absolutt ikkje påstå at eg er snobb av den grunn, men eg liker å gjera forskjell på kvardag og fest. Dessuten er det litt i ære for verten/ vertinna som har invitivert, eller for gjestene om me inviterer.
![]() |
#60 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er jeg snobbete?Dongeri er ikke festklær, synes jeg.
![]() |
|
|