Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg snobbete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-10, 09:18   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg snobbete?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kan godt moderere meg til å si at tilregnelige folk ikke får gå i dongeri.

Ha ha. Godt sagt. Det er grunnen til at jeg ikke engang kommer til å diskutere det dersom sekstenåringen ønsker å gå i dongeri. Så lenge han holder seg unna "See you in Hell"-t-skjortene sine, så er jeg fornøyd.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 09:30   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva så om du er litt snobb?

For meg er heller ikke dongeri julaftenantrekk sånn egentlig. Men det kommer litt an på. Dongeri er jo ikke bare dongeri lenger. Og om de hadde på ei mørk dongeribukse eller noe sånt, med skjorte (og slips?) til, så hadde jeg nok syntes det var ok.

Forøvrig er jo dongeri festantrekk i den store verden har jeg innsett. Det er jo til og med dongeriantrekk på den røde løperen.

Men smålubne pode sliter med å få på seg de smale dressbuksene i str 3-4 år, så her blir det ikke dress på han. Men jeg har kjøpt en litt annen type buske, som er penere enn dongeri fra HM liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 09:31   #63
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke særlig glad i dressbukser til småttiser, så her er tøff dongeri pent nok.

Gammel 22-12-10, 11:12   #64
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos bruker ingen dongeri på julaften. Minst ett par pene bukser bør alle gutter ha, både små og store, og julaften er definitivt en dag da de bør være i bruk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 11:15   #65
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til overskriften; i min bok ja. Jeg hadde ikke hatt noen problem med å bruke svart dongeri på julaften. Det er stemningen rundt som skaper kvelden, ikke klærne.

Gammel 22-12-10, 11:23   #66
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Det er stemningen rundt som skaper kvelden, ikke klærne.

Men det kan påvirke. Vi kjenner noen som aldri kler seg opp til spesielle anledninger, og inntrykket blir lett at anledningen ikke er så spesiell for dem. Og det kan legge en demper på stemningen.

Gammel 22-12-10, 11:23   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er snobbete å ville ha det man har spesifisert, og ikke noe annet. Jeg er litt tja og ha til dongeri, og har man en julaften ala Teo med galla, så er det jo selvsagt at man ikke kan gå i dongeri. Hos oss kunne nok dongeri gått, om det var mørke, pene og ikke slitt. Nå foretrekker barnet vårt andre typer bukser, så jeg pleier å stryke lerretsbuksene hans, og da blir de ganske pene ala slacks.

jeg innrømmer å ikke ha testet prinsippene mine på tenåringer ennå. Jeg kan godt moderere meg til å si at tilregnelige folk ikke får gå i dongeri.

Det er nok en viss forskjell på pyntedilla til gutter og jenter også, og hva de anser som pyntet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 11:26   #68
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Olabukser er ikke pentøy, det har ingen ting med snobberi å gjøre i mine øyne i allefall. Samtidig husker jeg og diskusjonen rundt 17.maiklær hvor flere mente at ny hettegenser og ny olabukse var ok.

Gammel 22-12-10, 11:28   #69
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Man kan godt pynte seg litt ekstra på sånne dager som julaften og 17.mai og la olabuksa få hvile. Mine gutter stiller i dress.

Gammel 22-12-10, 11:32   #70
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten ikles "lissombunad" i år. Han kommer til å ikles penklær som ikke er dongri, så lenge jeg bestemmer. Men et eller annet år kommer det vel til det punkt at jeg er glad han stiller, nyvasket og med hele/rene klær, kanskje?

Min bror gjennomgikk aldri den fasen, han tok på seg svart penbukse og skjorte på julaften uten å mukke gjennom alle tenårene, slik som jeg ikledde meg kjole og pensko. Det var jo litt stas det, å pynte seg til middagen. Håper Knerten kan oppleve det litt slik... vi får se... Men dongi er ikke julaftentøy i mitt hode nei. snobb eller ei.

Gammel 22-12-10, 12:06   #71
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også enig i Teos oppsummering, de som er tilregnelige bør pynte seg. Ungdom må nesten få litt slækk, det er en del av greia å vise distanse til oss andre.

Jeg har store problemer med enkelte når det kommer til jul, slitt trenings, med hullete t-skjorte, det gjør meg trist. Julaften og 1. dag er så høytid som jeg kan tenke meg. Jeg ønsker meg derfor at folk tar frem dressen og penkjolen disse dagene, men overlever fint om de har hele pene klær.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 13:48   #72
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

1. juledag er derimot ikke en viktig dag for oss. Her skal nok mannen i gang med oppussing da, og vi andre late oss i nattdrakt utover dagen. Julaften er vi altså ikke helt mot bunad, men nærmere det enn dongeri, mens 1. juledag er dagen derpå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:01   #73
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er altså innerst inne en tenåring? Jeg bestemmer aldri antrekket på julaften før rett før jeg skal kle på meg (etter dusjen, før jeg raser avgårde på vei til jobb). Da kommer det an på dagsformen om det er stivpyntet eller nokså alminnelig. (Bula-buksa har jeg dog aldri brukt)

Gammel 22-12-10, 14:17   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Samtidig husker jeg og diskusjonen rundt 17.maiklær hvor flere mente at ny hettegenser og ny olabukse var ok.

Jeg er der.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har store problemer med enkelte når det kommer til jul, slitt trenings, med hullete t-skjorte, det gjør meg trist. .

Slitte, hullete klær er aldri spesielt stas i mine øyne, men om man har hele rene klær, og man velger å gå i det man har på seg av eget ønske, så syns jeg det er best at alle kler på seg det de trives best i. Stemningen føles alltid mye bedre da.
Julaften er en stor dag for meg, den blir ikke mer eller mindre stor avhengig av hva folk rundt meg velger å kle seg i.

Gammel 22-12-10, 14:20   #75
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Dongeri er ikke julaften antrekk i vår familie heller. Vi pynter oss litt til slike høytidsdager, men lar bunaden ligge. Gutta stiller nok i dress og slips, og jentene i kjole/skjørt.

Gammel 22-12-10, 14:21   #76
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

I min verden er julaftensantrekk mørk dress eller smoking og tilsvarende pent for damer, og da utgår dongeri med høye kneløft.

Det er stor forskjell, ja. Her hos oss er pen dongeri helt fint, jeg har alltid bukse og pen topp på julaften.

Gammel 22-12-10, 14:43   #77
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dongri er ikke julebukse, der går grensa, selv for meg som ikke liker jul.

Gammel 22-12-10, 14:52   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Monsoon sa. Jeg er ikke særlig borgerlig av meg, og poden får gjerne gå i mørk, pen dongeri. Særlig siden vi skal være på hytten hele julen. Selv skal jeg ha rådyr strikkekjole, men den bruker jeg på jobb også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:52   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og personlig synes jeg hvit skjorte og mørk dress på barn under konfirmasjonsalder er litt gresselig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 15:02   #80
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Nye, pene dongeribukser med ei tøff skjorte til er godt nok for meg.

For små gutter er dette helt ok for meg også. Mannen må ha på dressbukse, skjorte og slips.

Jentene stiller i kjoler

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.