|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?
Ha ha. Godt sagt. Det er grunnen til at jeg ikke engang kommer til å diskutere det dersom sekstenåringen ønsker å gå i dongeri. Så lenge han holder seg unna "See you in Hell"-t-skjortene sine, så er jeg fornøyd.
![]() |
#62 |
Erfaren nok
|
![]() |
#64 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Hos bruker ingen dongeri på julaften. Minst ett par pene bukser bør alle gutter ha, både små og store, og julaften er definitivt en dag da de bør være i bruk.
![]() |
#65 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Til overskriften; i min bok ja. Jeg hadde ikke hatt noen problem med å bruke svart dongeri på julaften. Det er stemningen rundt som skaper kvelden, ikke klærne.
![]() |
#66 |
Personlig pessimist
|
Men det kan påvirke. Vi kjenner noen som aldri kler seg opp til spesielle anledninger, og inntrykket blir lett at anledningen ikke er så spesiell for dem. Og det kan legge en demper på stemningen.
![]() |
![]() |
#67 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg syns ikke det er snobbete å ville ha det man har spesifisert, og ikke noe annet. Jeg er litt tja og ha til dongeri, og har man en julaften ala Teo med galla, så er det jo selvsagt at man ikke kan gå i dongeri. Hos oss kunne nok dongeri gått, om det var mørke, pene og ikke slitt. Nå foretrekker barnet vårt andre typer bukser, så jeg pleier å stryke lerretsbuksene hans, og da blir de ganske pene ala slacks.
Det er nok en viss forskjell på pyntedilla til gutter og jenter også, og hva de anser som pyntet.
![]() |
#68 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Olabukser er ikke pentøy, det har ingen ting med snobberi å gjøre i mine øyne i allefall. Samtidig husker jeg og diskusjonen rundt 17.maiklær hvor flere mente at ny hettegenser og ny olabukse var ok.
![]() |
#69 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg snobbete?Man kan godt pynte seg litt ekstra på sånne dager som julaften og 17.mai og la olabuksa få hvile. Mine gutter stiller i dress.
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er jeg snobbete?Knerten ikles "lissombunad" i år. Han kommer til å ikles penklær som ikke er dongri, så lenge jeg bestemmer. Men et eller annet år kommer det vel til det punkt at jeg er glad han stiller, nyvasket og med hele/rene klær, kanskje?
![]() |
#71 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg er også enig i Teos oppsummering, de som er tilregnelige bør pynte seg. Ungdom må nesten få litt slækk, det er en del av greia å vise distanse til oss andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er jeg snobbete?1. juledag er derimot ikke en viktig dag for oss. Her skal nok mannen i gang med oppussing da, og vi andre late oss i nattdrakt utover dagen. Julaften er vi altså ikke helt mot bunad, men nærmere det enn dongeri, mens 1. juledag er dagen derpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg er altså innerst inne en tenåring?
![]() |
#74 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg er der.
![]() |
#75 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er jeg snobbete?Dongeri er ikke julaften antrekk i vår familie heller. Vi pynter oss litt til slike høytidsdager, men lar bunaden ligge. Gutta stiller nok i dress og slips, og jentene i kjole/skjørt.
![]() |
#76 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Det er stor forskjell, ja. Her hos oss er pen dongeri helt fint, jeg har alltid bukse og pen topp på julaften.
![]() |
#78 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Det Monsoon sa.
![]() |
#79 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Og personlig synes jeg hvit skjorte og mørk dress på barn under konfirmasjonsalder er litt gresselig.
![]() |
#80 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
For små gutter er dette helt ok for meg også. Mannen må ha på dressbukse, skjorte og slips. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|