|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?
Det er naturlig at man er opptatt av det som er nærmest, om man må forholde seg til død og alvorlig sykdom blir tankene på døden nærliggende. Om man får spørsmålet som her på forum er det lett å si at en ikke er redd for å dø, nettopp fordi det ikke er en situasjon der døden sannsynliggjøres.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Det må være godt å ikke være redd for døden.
|
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg har trodd jeg holdt på å dø en gang, og da ble jeg fryktelig redd. Ikke for selve døden, men for konsekvensene, altså å dø fra mann, barn og familie. For meg er det det jeg legger i å være redd for å dø. Selve døden ser jeg ikke noen grunn til å frykte.
|
|
|
#24 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for å dø. Jeg bare vil ikke med tanke på barna mine.
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for døden. Men jeg er redd for å dø på en pinefull og vond måte, både for meg og de rundt meg. Og jeg er redd for å dø _fra_ lillegutt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Må man være redd for å dø?Selve døden er jeg ikke redd.
|
|
|
#27 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Hvorfor det? Selv om man er gammel og syk er det vel ikke gitt at selve dødsøyeblikket er mer behagelig enn om man er ung?
|
|
|
#29 |
|
rakkarpus
|
Tja, derom strides vel "de lærde".
|
|
|
#30 |
|
Tøff
|
Sv: Må man være redd for å dø?Noen må jo bruke den "I'm not afraid of dying, I just don't want to" (Robbie :hviiiine: )
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for å dø. Har hatt dødsangst 1 gang og fikk da en merkelig ro over meg i hele situasjonen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for å dø. Etter å ha hatt et raid av døding rundt meg ser jeg på døden som en litt lunefull følgesvenn. Jeg vil ikke dø NÅ, men jeg vet jo at jeg skal det en gang. Jeg er vel heller ikke redd for at mine kjære skal dø, jeg vet jo at de skal det.
|
|
|
#34 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det er jeg ikke uenig med deg i.
|
|
|
#35 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for å dø og pleier å si at det er jo ikke farlig å dø, man er jo bare død. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Må man være redd for å dø?Det er flere aspekter ved det å dø som gjør at det er litt vanskelig å svare på om man er redd for å dø eller ikke. Jeg er ikke redd for døden i seg selv. Jeg er ikke redd for hva som skjer etterpå. Men jeg er redd for dødsprosessen hvis denne er lang og slitsom. Og jeg er redd for å etterlate barna mine uten meg. Det var jeg ikke før, men jeg ble det etter mannen min var veldig syk i fjor. Da gikk det opp for meg hvor sårbar man er når man har ansvar for små barn. Og jeg vil virkelig ikke dø, jeg er for glad i livet til det.
|
|
|
#37 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Må man være redd for å dø?Nei. Man må slettes ikke være redd for å dø. Det kan da ikke være annet enn et gode om en lever livet vel vitende om at det er kun en endestasjon for oss alle, men at frykten ikke får tak på veien?
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg aller mest redd for å forlate barna og mannen. Og jeg er redd for å dø en smertefull død.
|
|
|
|
#39 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg finnes ikke redd døden overhodet.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det beste må jo være å ikke være spesielt redd for det, selvom de aller fleste kanskje er det, jeg blandt annet - det er slitsomt |
|
|
|
![]() |
|
|