Sv: Vinterdresser og holdbarhet
Opprinnelig lagt inn av amor, her.
Jeg forventer at vinterdresser skal holde en sesong. Da er jeg fornøyd. Kjøper alltid dressene i passende størrelse nettopp med tanke på at de ikke kan forventes å passe neste sesong også.
Min erfaring som mamma til små i snart 13 år, er at dette ikke har vært noe problem. Jeg har aldri opplevd å få dresser ødelagt. Ikke før nå nylig...Da, som mange kjenner til, tre dresser ble ødelagt på samme dagen.
Man kan ikke forvente og kreve at dresser skal holde aking på bakken nedover bakker hvor det er grus, småstein, kvister og annet....Det går jo ikke. Det er jo derfor det finnes voksne rundt barna! De skal passe på slik at ungene ikke gjør dette. I min verden går ikke aking på buksebaken under bekrepet; fri lek og utfoldelse. Det er rett og slett; værsågod. Skli ned der gjentatte ganger så mamma kan kjøpe ny dress til deg!
Vi har hatt dresser i både dyre og mindre kostbare merker og som sagt, jeg har aldri opplevd at de har gått i stykker. Her har dresset kunnet bli arvet. De har vært like fine når ungene har vokst i fra dem. Alle mine unger må sies å være normalt aktive. Om noen er litt mindre aktive så er det faktisk to av de som nå fikk sine dresser ødelagte. Det er to prinsesser som ofte velger leker som går litt roligere for seg enn det å klatre i trær osv osv.
Nå skjedde altså dette....Jeg 
Hvis dette er første gang dette skjer, så tenker jeg at man må regne med litt "svinn". Hele feilen i saken din, sånn jeg ser det, er at de ansatte i barnehagen bagatelliserte det. Det er jo ikke noe ok å måtte lappe/erstatte 3 dresser og når man må det så skal man i allefall VITE at de tar det alvorlig og passer bedre på. 
|