Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

BeSafe sete

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 15:54   #21
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: BeSafe sete

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Er det ikke sånn at det helst ikke skal være over 5 år, fordi setet skal kunne brukes ut hele seteperioden. Jeg ville nå aldri brukt et så gammelt sete uansett. Det er mye som har skjedd på bilsetefronten de siste 5 årene.

Ja, det var akkurat det jeg satt og tenkte på, om det var 5 år. Setet dems er jo snart 5 år da.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 16:26   #22
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: BeSafe sete

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ja, det var akkurat det jeg satt og tenkte på, om det var 5 år. Setet dems er jo snart 5 år da.

Jeg har uansett sagt at de burde kjøpe en beltestol om de vil ha han forover. At det er tryggere.

Gammel 08-01-07, 23:15   #23
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg har uansett sagt at de burde kjøpe en beltestol om de vil ha han forover. At det er tryggere.

Det er jeg veldig enig i.

Ang. levetid på seter så er 7-10 år ca anbefaling fra TT og NTF. Bør ikke være eldre enn 5 år når det tas i bruk med tanke på en brukstid på ca 2-3 år.

Oppbevaring er også veldig viktig. Har setet stått fuktig og rått så kan et 2 år gammelt sete være farlig.

Gammel 09-01-07, 08:52   #24
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det er jeg veldig enig i.

Ang. levetid på seter så er 7-10 år ca anbefaling fra TT og NTF. Bør ikke være eldre enn 5 år når det tas i bruk med tanke på en brukstid på ca 2-3 år.

Oppbevaring er også veldig viktig. Har setet stått fuktig og rått så kan et 2 år gammelt sete være farlig.

Det har jeg helt glemt å si, kan vente og se om de evt kommer til å ta i bruk det setet før jeg sier noe.

Gammel 22-02-07, 21:07   #25
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Sv: BeSafe sete

Fikk bare lyst til å dytte opp denne og fortelle at de velger å fortsette med å la
gutten sitte i et sete som da HTS selv kaller livsfarlig ved slik bruk.
Forstå det den som kan.

Er ikke overrasket i det hele tatt egentlig, men hadde kanskje trodd de tok det litt mer seriøst siden jeg sjekket det skikkelig opp for dem.

Jeg gir opp!

Gammel 22-02-07, 22:41   #26
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rart at man velger å overse slik info. Du har ihvertfall gjort det du kan for å få han lovlig sikret.

Kanskje en beltestol er en fin 3-årspresang til ham?

Gammel 23-02-07, 00:24   #27
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: BeSafe sete

Glimrende idè.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:40   #28
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Rart at man velger å overse slik info. Du har ihvertfall gjort det du kan for å få han lovlig sikret.

Signerer Stikka.
Er veldig overrasket over hvor forskjellig "opplysningsgraden" om bilsikkerhet er blant foreldre. Er faktisk direkte sjokkert av og til. Det værste er at man som regel ikke kommer noen vei når man på en forsiktig måte prøver å informere litt om hva som er dagens krav eller norm

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:02   #29
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre som får tips om at noe de gjør kanskje ikke er så bra, ihvertfall undersøken saken selv? Greit at man ikke bør ta alt for god fisk som andre sier, men hadde noen sagt at jeg kanskje hadde montert setet mitt feil, hadde jeg ihvertfall undersøkt om det var tilfelle.

Beltestol som gave hørtes lurt ut!

Dessuten skal vel ikke bilstoler, uansett som det er forovervendt eller bakovervendt, brukes der det er airbag? Eller tar jeg feil nå?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:59   #30
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Dessuten skal vel ikke bilstoler, uansett som det er forovervendt eller bakovervendt, brukes der det er airbag? Eller tar jeg feil nå?

Det er nå blitt forbudt å ha bakovervendt bilstol der det er airbag. Forovervendt bilstol/beltestol og airbag er ikke anbefalt men heller ikke forbudt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.