Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-10, 20:53   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker kulde (jeg sier ikke at jeg liker tjuefem minus, altså), men jeg blir sur, gretten og irritabel når det er mer enn 25 plussgrader, ihvertfall i Norge.

Jeg er helt motsatt. 40 varmegrader kan være litt voldsomt, men heller det enn 20 minus. Jeg bor i feil land! Jeg synes sommeren her er helt rælete, er like sur hver sommer når det ikke er ekstremvarme og strandvær.

Gammel 25-12-10, 21:05   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har spilt volleyballkamp i 38 pluss i skyggen. Jeg drakk noen liter vann i løpet av kampen, men varmen taklet jeg bra. Jeg er skapt for varme!

Jeg også!
Husker bare hvor herlig det var å jobbe i barnehagen i sommer. Stå opp, kle på seg lette, tynne sommerklær og bare gå ut. Kle på ungene jakke og sko når vi skulle ut og leke, det tok jo knapt 10 minutter å få kledd på dem for å gå ut.
Nå er det et mareritt. Bruker mye lenger tid på meg selv, samt jeg er overrasket de gangene vi bruker mindre enn 30 minutter på å få ut barneflokken når vi skal ut. Gleder meg ihjel til sommeren!

Gammel 25-12-10, 21:06   #43
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Når jeg hører det utrykket så tenker jeg på skikkelig Bergensvær!
Altså regn og kuling.
Ikke sånn som det har vært her nå i ukesvis.. og i grunnen forrige vinter også. Kulde er vel ikke automatisk dårlig vær? Her er det jo nydelig vær i kulden!
Men i skikkelig bergensvær så er det i hvertfall mulig å kle seg!

Gammel 25-12-10, 21:19   #44
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er helt motsatt. 40 varmegrader kan være litt voldsomt, men heller det enn 20 minus. Jeg bor i feil land! Jeg synes sommeren her er helt rælete, er like sur hver sommer når det ikke er ekstremvarme og strandvær.

Jeg er litt sånn at jeg stortrives med over 30 varmegrader, samtidig som jeg liker kaldt vær. 20 minus og sno som det ofte er her i Oslo er null problem det heller. *rar*

Når det gjelder utsagnet det finnes ikke dårlig vær osv. kan man i de fleste tilfeller kle seg etter været, men ikke bestandig. Og det er slik at det som funker for meg ikke nødvendigvis funker for alle andre.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 21:34   #45
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg er litt sånn at jeg stortrives med over 30 varmegrader, samtidig som jeg liker kaldt vær. 20 minus og sno som det ofte er her i Oslo er null problem det heller. *rar*

Og jeg er helt motsatt. Får problemer i mer enn 25 varmegrader og kan ikke fordra å dra snuta ut av huset når det er kaldere enn 10 minus.

Gammel 28-12-10, 20:03   #46
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Tja. De gode klærne mine hjalp ikke mye da jeg nesten ble kastet på sjøen en vinterstorm for noen år siden.

Det finnes dårlig vær!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:48   #47
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Teit utsagn, været blir ikke bedre selv om man har på gode klær.

Gammel 28-12-10, 21:57   #48
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som gammel infanterist kan jeg avkrefte den myten. I minus 35 og med sur vind fra nord, var det komplett umulig å holde varmen.

Gammel 28-12-10, 22:15   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes så absolutt vær som er dårlig, uansett hvor godt kledt man er.

Og så irriterer det utsagnet meg noe veldig, for hvordan man reagerer på kulde/varme er veldig forskjellig fra person til person. Jeg husker godt et søskenpar jeg hadde i en barnehage. 6-åringen kunne ikke få nok klær på seg, og hun hutret og frøys seg gjennom vinteren, der 3-åringen helst løp uten skjerf og votter, og gjerne kastet jakka også, når det var som kaldest.

Gammel 28-12-10, 22:54   #50
Lille Foo
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2010
Lille Foo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere som snakker om at det går an å kle ute kulden for alle.. Hva mener dere er ekstremt vær?
Er det mulig for alle å kle ute kulde i 20 minus og kuling?
I 30 minus?
I 30 minus med vind?
40 minus?

Jeg synes det høres rart ut at folk ikke klarer å kle ute kulden på Sørvestlandet. På Dovrefjell derimot synes jeg det er krevende. Veldig krevende. Jeg får det rett og slett ikke til.

Men på Dovre er luften tørrere enn ved kysten. I går var det minus 10 her hjemme, og i dag når det er -1 grad føles det mye mye mye mer kaldere.

Og til de derre dustene som fyker rundt i t-skjorte mitt-vinters og hyler det finnes ikke dårlig klær bare dårlig vær bla bla, henvis til "bruksanvisningen din" må ikke oppbevares i temperaturer under +25....

Lille Foo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.