|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Nei, jeg skjønner det, men det kommer nye til, bare vent. |
![]() |
![]() |
#222 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan muligens slå andre veien, på grunn av FrPs dårlige (manglende?) miljøprofil - noe som blir viktigere for hver dag som går.
![]() |
#223 |
Passiv
|
Klart det kan. Sånt vet man jo aldri. Og sånne ting går jo opp og ned hele tiden. |
![]() |
![]() |
#224 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan vet du det? Hvor har du den "realiteten" fra? Og ikke minst, hva legger du i "ikke trenger det"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Passiv
|
Det vet jeg fordi jeg jobber med det til daglig. Når flere og flere har det best hjemme fordi det er så lettvint, så er ikke det en positiv utvikling. Jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg syns godt man kan kutte i støtten så flere kommer seg ut av det. OG man kan ha bedre kontroll med hvem som BØR og hvem som ikke bør få det. |
![]() |
![]() |
#226 |
kamerat
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Noe av det jeg misliker aller mest med FrP, er at de har en sterk tendens til å ville begrense alle mulige slags ordninger for å være HELT sikker på at ingen skal snylte på dem. Sosialstønad, f.eks. Problemet ved å gjøre sånne ordninger snyltertette er at de da blir helt umulige å bruke for dem som virkelig trenger dem. En ressurssvak, psykisk syk og utfattig person vil da ikke klare å få det vedkommende har rett til, det er mer enn vanskelig nok i dag. Jeg synes det er helt utrolig kortsynt og ubarmhjertig å ikke se at man faktisk må ta høyde for noen snyltere og slabbedasker for å få til ordninger som fungerer for dem som virkelig trenger dem.
![]() |
#227 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Når det gjelder de narkomane, så bør det settes et større fokus på å rehabilitere og føre de tilbake til samfunnet. Der et dette med ettervern særs viktig!! |
![]() |
![]() |
#228 |
Passiv
|
Hva ville du gjort da? Vet du egentlig hvor mange som faktisk snylter på staten? |
![]() |
![]() |
#229 |
kamerat
|
Det er det vel ingen som vet. Poenget mitt er at det kan være vanskelig å skille mellom en såkalt snylter og døgenikt, og en som virkelig sliter. Fordi disse tingene ofte går hånd i hånd. Jeg synes ikke det er noen god idé å skjerpe kravene til "bevis" for at man har "fortjent" sosialstønad, rett og slett fordi mange av dem som trenger det mest, er ute av stand til å stille med sånt bevismateriale. Hvis noen f.eks. har kjørt seg selv økonomisk på dynga grunnet tung, ubehandlet depresjon, skal vedkommende bli slått hånda av da, synes du?
![]() |
#230 |
Passiv
|
Nei, men da er det hjelp å få hos andre instanser sånn at man kan greie å komme seg opp på egen hånd. F.eks har alle kommuner egne rådgivere for sånt. Problemet er at det er elendig opplysning om det, det tar mye energi og jobb for å finne fram til rette instansen. Også der kunne sosialkontorene selv vært mye flinkere. |
![]() |
![]() |
#231 |
kamerat
|
Jeg tror IKKE dette ville blitt bedre med den sosialpolitikken FrP lover.
![]() |
#233 |
Passiv
|
Ikke sikkert, nå står jeg for mine egne meninger og ikke Frp's. Jeg er ikke enig i ALT mitt eget parti står for heller, jeg. |
![]() |
![]() |
#234 |
Passiv
|
For ikke å glemme en stor andel av Ap-folk og en del Sv'ere. Må ikke glemme de. |
![]() |
![]() |
#235 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Her er en vurdering av hvem som mottar sosialhjelp. Det er fra Bærum kommune i 2002, men jeg vil tippe at det er ganske representativt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Nei, men jeg drar ikke alle under en kam heller. SÅ klart finnes det en god del som virkelig trenger hjelpen! Og trist er det. Likevel er kontrollen over det for dårlig sånn det er nå. |
![]() |
![]() |
#237 |
Passiv
|
Nei vel? Var jo de som satte fokus på svart arbeid den gangen, ikke Frp.... |
![]() |
![]() |
#238 |
kamerat
|
For meg er dette et av de ALLER viktigste argumentene mot FrP. At de vil rive underlaget bort under dem som har det aller verst, at de ikke er villige til å gi folk nye sjanser. Det er ondskapsfullt og ubarmhjertig. Jeg kan ikke kalle det noe annet.
![]() |
#239 |
Passiv
|
Men det er jo flott du står for dine ting. Jeg må jo stå for mine og, og jeg syns det er veldig mye bra med Frp. Det den sittende regjeringen står for, det er ondskap! Forøvrig tror jeg det hadde gått veldig mye bedre hadde Sv tatt sin hatt og gått. Så mye løgner har jeg vel aldri sett maken til. Å sitte ved makta kun for å ha makt slik Sv gjør, det går jo utover alt og alle. |
![]() |
![]() |
#240 |
Fola Blakken
|
Hva er det den sittende regjering gjør som er ondskapsfullt?
![]() |
![]() |
|
|