Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 10:18   #221
Pippilotta
Passiv

Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ingen som har rett til å danne regjering på 26,7 prosent. Har man et så lavt stemmetall er man avhengig av støtte fra andre. Støtte fra andre må må man forhandle frem. Det er ikke noe man har rett til.

Nei, jeg skjønner det, men det kommer nye til, bare vent.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:39   #222
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Nei, jeg skjønner det, men det kommer nye til, bare vent.

Det kan muligens slå andre veien, på grunn av FrPs dårlige (manglende?) miljøprofil - noe som blir viktigere for hver dag som går.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:44   #223
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det kan muligens slå andre veien, på grunn av FrPs dårlige (manglende?) miljøprofil - noe som blir viktigere for hver dag som går.

Klart det kan. Sånt vet man jo aldri. Og sånne ting går jo opp og ned hele tiden.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:54   #224
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er en realitet at veldig mange som lever på sosial støtte ikke virkelig trenger det.

Hvordan vet du det? Hvor har du den "realiteten" fra? Og ikke minst, hva legger du i "ikke trenger det"?

Jeg mener det er gjort undersøkelser blandt dem som går på sosialhjelp over lengre tid, og kun fåtallet av disse vil det være mulig å få ut av hjelpeapparatet. Det handler mye om kronisk syke som venter på uførevedtak, folk med rusproblemer osv.

OK, man kan kanskje si at folk mer rusproblemer egentlig ikke trenger den støtten, men hva er alterantivet da? Er vi da på "klipp håret og få deg en jobb" argumentet? Eller "send narkomane til Svalbard"? Eller??

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:59   #225
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hvordan vet du det? Hvor har du den "realiteten" fra? Og ikke minst, hva legger du i "ikke trenger det"?

Jeg mener det er gjort undersøkelser blandt dem som går på sosialhjelp over lengre tid, og kun fåtallet av disse vil det være mulig å få ut av hjelpeapparatet. Det handler mye om kronisk syke som venter på uførevedtak, folk med rusproblemer osv.

OK, man kan kanskje si at folk mer rusproblemer egentlig ikke trenger den støtten, men hva er alterantivet da? Er vi da på "klipp håret og få deg en jobb" argumentet? Eller "send narkomane til Svalbard"? Eller??

Det vet jeg fordi jeg jobber med det til daglig. Når flere og flere har det best hjemme fordi det er så lettvint, så er ikke det en positiv utvikling. Jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg syns godt man kan kutte i støtten så flere kommer seg ut av det. OG man kan ha bedre kontroll med hvem som BØR og hvem som ikke bør få det.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:00   #226
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av det jeg misliker aller mest med FrP, er at de har en sterk tendens til å ville begrense alle mulige slags ordninger for å være HELT sikker på at ingen skal snylte på dem. Sosialstønad, f.eks. Problemet ved å gjøre sånne ordninger snyltertette er at de da blir helt umulige å bruke for dem som virkelig trenger dem. En ressurssvak, psykisk syk og utfattig person vil da ikke klare å få det vedkommende har rett til, det er mer enn vanskelig nok i dag. Jeg synes det er helt utrolig kortsynt og ubarmhjertig å ikke se at man faktisk må ta høyde for noen snyltere og slabbedasker for å få til ordninger som fungerer for dem som virkelig trenger dem.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:03   #227
Pippilotta
Passiv

Standard

Når det gjelder de narkomane, så bør det settes et større fokus på å rehabilitere og føre de tilbake til samfunnet. Der et dette med ettervern særs viktig!!

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:05   #228
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Noe av det jeg misliker aller mest med FrP, er at de har en sterk tendens til å ville begrense alle mulige slags ordninger for å være HELT sikker på at ingen skal snylte på dem. Sosialstønad, f.eks. Problemet ved å gjøre sånne ordninger snyltertette er at de da blir helt umulige å bruke for dem som virkelig trenger dem. En ressurssvak, psykisk syk og utfattig person vil da ikke klare å få det vedkommende har rett til, det er mer enn vanskelig nok i dag. Jeg synes det er helt utrolig kortsynt og ubarmhjertig å ikke se at man faktisk må ta høyde for noen snyltere og slabbedasker for å få til ordninger som fungerer for dem som virkelig trenger dem.

Hva ville du gjort da? Vet du egentlig hvor mange som faktisk snylter på staten?

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:09   #229
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du egentlig hvor mange som faktisk snylter på staten?

Det er det vel ingen som vet. Poenget mitt er at det kan være vanskelig å skille mellom en såkalt snylter og døgenikt, og en som virkelig sliter. Fordi disse tingene ofte går hånd i hånd. Jeg synes ikke det er noen god idé å skjerpe kravene til "bevis" for at man har "fortjent" sosialstønad, rett og slett fordi mange av dem som trenger det mest, er ute av stand til å stille med sånt bevismateriale. Hvis noen f.eks. har kjørt seg selv økonomisk på dynga grunnet tung, ubehandlet depresjon, skal vedkommende bli slått hånda av da, synes du?

Gammel 23-02-07, 11:14   #230
Pippilotta
Passiv

Standard

. Hvis noen f.eks. har kjørt seg selv økonomisk på dynga grunnet tung, ubehandlet depresjon, skal vedkommende bli slått hånda av da, synes du?

Nei, men da er det hjelp å få hos andre instanser sånn at man kan greie å komme seg opp på egen hånd. F.eks har alle kommuner egne rådgivere for sånt. Problemet er at det er elendig opplysning om det, det tar mye energi og jobb for å finne fram til rette instansen. Også der kunne sosialkontorene selv vært mye flinkere.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:15   #231
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Nei, men da er det hjelp å få hos andre instanser sånn at man kan greie å komme seg opp på egen hånd. F.eks har alle kommuner egne rådgivere for sånt. Problemet er at det er elendig opplysning om det, det tar mye energi og jobb for å finne fram til rette instansen. Også der kunne sosialkontorene selv vært mye flinkere.

Jeg tror IKKE dette ville blitt bedre med den sosialpolitikken FrP lover.

Gammel 23-02-07, 11:17   #232
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer veldig!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:18   #233
Pippilotta
Passiv

Standard

Ikke sikkert, nå står jeg for mine egne meninger og ikke Frp's. Jeg er ikke enig i ALT mitt eget parti står for heller, jeg.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:19   #234
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg vet ikke hvor mange som snylter på staten, men jeg vet om ganske mange som snylter på staten ved å lure seg unna skatt og benytter seg av svart arbeid. Det siste har vel FrP lederen også innrømmet.

For ikke å glemme en stor andel av Ap-folk og en del Sv'ere. Må ikke glemme de.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:21   #235
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er en vurdering av hvem som mottar sosialhjelp. Det er fra Bærum kommune i 2002, men jeg vil tippe at det er ganske representativt.

Det virker ikke som om de som jobber med det vurderer at dette er folk som "har det best hjemme fordi det er så lettvindt".

Sitat:

Hvem mottar sosialhjelp

I Bærum kommune er mottok i 2002 i overkant av 2.000 hovedstønadsmottakere (hvorav om lag 370 er ektepar/ samboende) økonomisk sosialhjelp. Nær 950 av disse hadde sosialhjelp som viktigste kilde til livsopphold og mottok full sosialhjelp. Det er en god sirkulasjon i arbeidsmarkedet for Bærums innbyggere. Gjennomsnittlig stønadsperiode er i Bærum 5,2 måneder, landssnittet var i 2001 fem måneder (Uendret fra 2001). De fleste (om lag 1.400) sosialhjelpsmottakere i Bærum mottar korttidshjelp (stønadsperiode 0-6 måneder), det er de enslige langtidklientene som drar opp snittet. Det er stor sirkulasjon blant de personer som mottar kortidshjelp; 8 av 10 blir selhjulpne før 6 måneder er gått - Her finner vi flertallet av de som forsørger barn. Det er mange som har behov for hjelp for å få en "ny start" på livet, når nødvendig bistand er på plass klarer flertallet seg på egenhånd.

Om lag 600 personer mottar sosialhjelp utover 6 måneder, dette kalles langtidshjelp. Av disse klarer kun 1-2 av 10 seg på sikt uten sosialhjelp Her er det vesentlig langsommere sirkulasjon, dette er arbeidskrevende for sosialkontoret. Sosialhjelp er for langtidsklienter ofte en overgang før de mottar andre trygderettigheter for eksempel uføretrygd eller annen tilrettelagt arbeidstrening. Flesteparten er enslige uten barn og mange er varig ute av stand til å ta seg lønnet arbeid (Rus, kronisk syke). Om lag 10% av de langtidsledige har omsorg for barn, om lag halvparten av disse er fremmedspråklige (har engang vært flyktninger).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:24   #236
Pippilotta
Passiv

Standard

Nei, men jeg drar ikke alle under en kam heller. SÅ klart finnes det en god del som virkelig trenger hjelpen! Og trist er det. Likevel er kontrollen over det for dårlig sånn det er nå.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:25   #237
Pippilotta
Passiv

Standard

Neida, men de snakker ikke like høyt om sosialhjelpssnylting som det FrP-ere gjør.

Nei vel? Var jo de som satte fokus på svart arbeid den gangen, ikke Frp....

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:26   #238
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Ikke sikkert, nå står jeg for mine egne meninger og ikke Frp's. Jeg er ikke enig i ALT mitt eget parti står for heller, jeg.

For meg er dette et av de ALLER viktigste argumentene mot FrP. At de vil rive underlaget bort under dem som har det aller verst, at de ikke er villige til å gi folk nye sjanser. Det er ondskapsfullt og ubarmhjertig. Jeg kan ikke kalle det noe annet.

Gammel 23-02-07, 11:38   #239
Pippilotta
Passiv

Standard

For meg er dette et av de ALLER viktigste argumentene mot FrP. At de vil rive underlaget bort under dem som har det aller verst, at de ikke er villige til å gi folk nye sjanser. Det er ondskapsfullt og ubarmhjertig. Jeg kan ikke kalle det noe annet.

Men det er jo flott du står for dine ting. Jeg må jo stå for mine og, og jeg syns det er veldig mye bra med Frp. Det den sittende regjeringen står for, det er ondskap! Forøvrig tror jeg det hadde gått veldig mye bedre hadde Sv tatt sin hatt og gått. Så mye løgner har jeg vel aldri sett maken til. Å sitte ved makta kun for å ha makt slik Sv gjør, det går jo utover alt og alle.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:40   #240
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo flott du står for dine ting. Jeg må jo stå for mine og, og jeg syns det er veldig mye bra med Frp. Det den sittende regjeringen står for, det er ondskap! Forøvrig tror jeg det hadde gått veldig mye bedre hadde Sv tatt sin hatt og gått. Så mye løgner har jeg vel aldri sett maken til. Å sitte ved makta kun for å ha makt slik Sv gjør, det går jo utover alt og alle.

Hva er det den sittende regjering gjør som er ondskapsfullt?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.