Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor skal julefeiringen starte så sent i Norge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-10, 13:25   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal julefeiringen starte så sent i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Klart det er helt greit med ulike tradisjoner, men jeg har aldri skjønt hele poenget med å vente hele dagen og så skal alt skje noen få timer på kvelden i stedet for å spre ut det hyggelige og være sammen lenger. Nå innser jeg at det har med å gjøre at mange har jobbet på formiddagen på julaften i Norge.

Men hvis du leser over er jo elementene ofte de samme? Du er vant til grøt kl 2000 - her har mange grøt eller sen frokost midt på dagen. Du er vant til at man ser kalle anka sammen - her går man ofte i kirka sammen, på familierunde, eller ser tre nøtter til askepott. Du er vant til at nissen kommet 17 - til mange familier i Norge kommer nissen 17-18. Du er vant til et måltid 2000- i Norge er jo middagen senere såman avbryter ingenting men drikker gjerne kaffe og spiser kaker under gaveutdelingen. Forskjellen hverken i innhold eller tid man tilbringer sammen ifamilien,evt får til å leke med gavene sine er da ikke så stor?

Jeg tror det avhenger av hva man definerer som del av julen jeg, for meg er grøten på formiddagen, kirketuren med pappa og tenne lys på kirkegården en viktig del av julaften. Viktigere enn et tv-program f.eks, men det kan ha noe med at det alltid har vært sånn vår familie gjør det, det ervår tradisjon.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.